ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SIECI BIZNESOWE A PRZWAGA KONKURENCYJNA PRZEDSIĘBIORSTW ZAAWANSOWANYCH


RATAJCZAK-MROZEK M. / TECHNOLOGII NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 43.12 Twoja cena  40,96 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

SIECI BIZNESOWE A PRZEWAGA KONKURENCYJNA PRZEDSIĘBIORSTW ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGII NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH


Książka wpisuje się w rozwijany w szybkim tempie kierunek poszukiwań zmierzający do nadania współczesnym badaniom ekonomicznym charakteru bardziej zbliżonego do realnego życia gospodarczego.

Celem Autorki jest wyjaśnienie przyczyn mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych oraz ukazanie ich roli w badanym procesie na przykładzie przedsiębiorstw zaawansowanych technologii.

Sieci biznesowe, konkurencyjność i internacjonalizacja to współcześnie słowa klucze w ekonomii i zarządzaniu. W niniejszej publikacji przedstawiono wyniki nowatorskich badań nad problemem powiązań sieciowych postrzeganych jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Jest przy tym cenne, że ten ważny problem został zilustrowany przykładem przedsiębiorstw zaawansowanych technologii (high-tech), którym przypisuje się istotną rolę w kształtowaniu innowacyjnej i konkurencyjnej gospodarki krajowej.

Chociaż nowe koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstw na ogół są wiązane z innowacjami, przedsiębiorczością oraz współpracą, to podejście sieciowe było dotychczas w bardzo małym stopniu wykorzystywane do wyjaśniania procesu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Dzięki przyjęciu takiego podejścia książka wyraźnie wzbogaca dotychczasowy dorobek w tym zakresie, między innymi o wskazanie głównych cech powiązań sieciowych, definicji sieci biznesowej oraz modelu mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych wraz z identyfikacją korzyści uczestników sieci biznesowej. Walorem publikacji jest też dostarczenie przedsiębiorcom narzędzia analitycznego i planistycznego przydatnego do formułowania strategii wykorzystującej świadome i aktywne tworzenie sieci biznesowych oraz kształtowanie powiązań sieciowych dla osiągania przewagi konkurencyjnej.


Spis treści:

WSTĘP

1.KONCEPCJA POWIĄZAŃ SIECIOWYCH I SIECI BIZNESOWYCH W PROCESIE INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Cechy powiązań sieciowych i definicja sieci biznesowej
1.2. Podejście sieciowe do internacjonalizacji przedsiębiorstw

2.SIECI BIZNESOWE JAKO DETERMINANTA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH
2.1. Koncepcja przewagi konkurencyjnej a zmieniające się warunki funkcjonowania przedsiębiorstw
2.2. Model mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem powiązań sieciowych

3.PRZEWAGA KONKURENCYJNA I PROCES INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGII
3.1. Specyfika przedsiębiorstw zaawansowanych technologii
3.2. Proces internacjonalizacji z perspektywy przedsiębiorstw zaawansowanych technologii
3.3. Model mechanizmu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw zaawansowanych technologii z wykorzystaniem powiązań sieciowych
3.4. Proces kształtowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw zaawansowanych technologii działających na rynkach zagranicznych - podejście sieciowe (badania empiryczne)

ZAKOŃCZENIE

SPIS LITERATURY


136 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022