W 1983 roku Richard Normann opublikował pierwszą na świecie książkę
prezentującą zintegrowaną strukturę zarządzania firmą usługową. W niniejszej
książce przedstawia natomiast nowe podejście, oryginalny sposób myślenia o firmie i
kreowania innej, lepszej przyszłości.
W tej niezwykle wartościowej książce pokazuje, że firmy przygotowane na
przemyślenie swojej strategii prowadzenia interesów, są w stanie w przyszłości
osiągnąć wysoką konkurencyjność.
Książka prezentuje nowy model biznesu, nowatorskie podejście do
strategii myślenia w budowaniu organizacji oraz mnóstwo rzeczywistych przykładów
ułatwiających czytelnikowi zorientowanie się w prezentowanej tematyce.
Dzięki lekturze tej wartościowej książki czytelnik dowie się:
- jak przekształcić potencjalne koncepcje i plany w konkretne, realne
działania i czyny;
- w jaki sposób zmienić i wdrożyć nowatorskie rozwiązania w zarządzaniu firmą;
- jak, wymyślone i opracowane przez samego autora, rozwiązania sprawdziły się już w
praktyce wielu znanych i cenionych firmach;
- jak sprawnie przejście z etapu chaosu na konstruktywny model zarządzania organizacją.
Książka została nominowana do Igor Ansoff Strategic Management Award 2002.
Spis treści:
Przedmowa Henry Mintzberg
Wstęp
Podziękowania
Wprowadzenie: Musimy się zmienić, aby zostać sobą
Część I
MAPA I KRAJOBRAZ
1.Ewolucja strategicznych paradygmatów
2.Transformacja przestrzeni wartości
3.Niektóre konsekwencje dematerializacji
Część II
PODMIOTY KSZTAŁTUJĄCE OTOCZENIE
4.Przykuci do łańcucha wartości
5.Pionierzy jako motor transformacji
6.Pionierstwo jako ekogeneza
Część III
NARZĘDZIA DO KSZTAŁTOWANIA KRAJOBRAZU
7.Współprodukcja, czyli ku większej gęstości
8.Oferta jako narzędzie organizacji współprodukcji
9.Trzy trendy w rozwijaniu ofert
Część IV
INTERAKCJE MIĘDZY MAPA A KRAJOBRAZEM
10.Dostosowanie do środowiska
11.Zmiana i tworzenie
Część V
PRZEFORMUŁ0WANIE - NARZĘDZIA DO TWORZENIA MAP
12.O dźwigach i hakach z nieba
13.Procesualne kryteria budowy dźwigu
14.Mentalna przestrzeń przeformułowania
15.Wykorzystanie dźwigu w pracy nad projektowaniem przestrzeni
Część VI
ZDOLNOŚCI ZWIĄZANE Z CELOWYM WYŁANIANIEM SIĘ
16.Od wielkich idei do wielkich spółek
17.Zdolności służące osiąganiu decydujących wyników
Część VII
PRZYWÓDZTWO JAKO NAWIGACJA
18.Porządkowanie dynamiki zewnętrznej i wewnętrznej
19.Co powinni zrobić przywódcy
Dodatek 1. Kilka uwag na temat graczy terytorialnych
Dodatek 2. O korzystaniu z przykładów
Bibliografia
320 stron, B5, oprawa miękka