ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA W ZARZĄDZANIU NOWE SPOJRZENIE


BARTKOWIAK G.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 52.40 Twoja cena  49,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorka przedstawia ciekawy i zróżnicowany wybór zagadnień, m.in. historię rozwoju psychologii oraz nauk o zarządzaniu.

Podręcznik jest skierowany do słuchaczy studiów ekonomicznych. Takie zagadnienia jak problematyka przywództwa w organizacji czy też specyfika pracy zespołowej powinny zainteresować także menedżerów.

Choć książka jest skierowana głównie do studentów, pojawia się w niej problematyka rzadziej podejmowana w tego typu publikacjach – dotycząca kontraktu psychologicznego, stresu w życiu zawodowym, a także zagadnienia wypalenia zawodowego.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Psychologia w zarządzaniu w kontekście ekonomii i nauk o organizacji i zarządzaniu
1.1. Psychologia a ekonomia
1.2. Dynamika rozwoju nauk o organizacji i zarządzaniu
1.2.1. Naukowa organizacja pracy
1.2.2. Szkoła stosunków międzyludzkich
1.2.3. Szkoła systemów społecznych
1.2.4. Szkoła zasobów ludzkich
1.3. Nowe spojrzenia na człowieka w organizacji
1.3.1. Przedmiot badań i metody badawcze w psychologii w zarządzaniu
1.3.2. Nowe trendy w psychologii w zarządzaniu
1.3.3. Aplikacyjny charakter psychologii w zarządzaniu

Rozdział 2. Wizja człowieka i jego zadań
2.1. Psychologiczne koncepcje człowieka
2.1.1. Koncepcja behawiorystyczna
2.1.2. Koncepcja psychodynamiczna
2.1.3. Koncepcja poznawcza
2.1.4. Humanistyczna koncepcja człowieka (psychologia humanistyczna)
2.1.5. Koncepcja psychologii pozytywnej
2.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w zarządzaniu ludźmi

Rozdział 3. Kontrakt psychologiczny w organizacji
3.1. Uczestnictwo w organizacji
3.1.1. Psychologiczne mechanizmy uczestnictwa w organizacji
3.1.2. Umowa między jednostką a organizacją
3.1.2.1. Charakterystyka kontraktu psychologicznego
3.1.2.2. Kontrakt psychologiczny jako możliwość godzenia interesów pracowników i pracodawcy
3.1.2.3. Koncepcja kontraktów Torringtona i Chapmana
3.1.3. Kierunki zmian w kontrakcie psychologicznym

Rozdział 4. Stres w pracy i życiu zawodowym
4.1. Stres w pracy zawodowej - poziom jednostki
4.1.1. Praca zawodowa jako szansa rozwoju człowieka czy źródło poczucia dyskomfortu
4.1.2. Wybrane koncepcje poczucia dyskomfortu w pracy
4.2. Radzenie sobie ze stresem
4.2.1. Ocena stresu
4.2.2. Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem
4.2.3. Strategie radzenia sobie ze stresem
4.2.4. Rola zasobów osobistych, społecznych i środowiskowych w radzeniu sobie ze stresem
4.2.4.1. Znaczenie zasobów osobistych
4.2.4.2. Znaczenie zasobów środowiskowych i społecznych
4.2.5. Rola wzrostu potraumatycznego
4.3. Audyt stresu w środowisku pracy - poziom organizacyjny
4.3.1. Wymagania związane z pracą
4.3.2. Wykorzystanie audytu stresu w organizacji w praktyce

Rozdział 5. Wypalenie zawodowe jako następstwo stresu w pracy zawodowej
5.1. Mechanizm powstawania wypalenia zawodowego
5.1.1. Pojęcie wypalenia zawodowego
5.1.2. Wypalenie zawodowe jako proces
5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego
5.2.1. Czynniki sprzyjające zespołowi wypalenia zawodowego
5.2.2. Wypalenie zawodowe w kontekście zaangażowania zawodowego
5.3. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym

Rozdział 6. Praca w zespołach pracowniczych jako podstawa funkcjonowania współczesnych organizacji
6.1. Pracownicze zespoły zadaniowe i ich specyfika
6.1.1. Miejsce zespołów we współczesnych modelach i koncepcjach zarządzania
6.1.2. Zastosowania zespołów zadaniowych
6.1.3. Zespół pracowniczy jako źródło pozyskiwania przewagi konkurencyjnej
6.2. Teoretyczne przesłanki skutecznego zarządzania zespołem pracowniczym
6.2.1.Kultura organizacyjna jako czynnik oddziałujący na sprawność zarządzania zespołami pracowniczymi
6.2.1.1. Tolerancja niepewności w relacjach władzy
6.2.1.2. Tolerancja niepewności w kulturze organizacyjnej we wzorcach zachowań, w relacjach w grupie
6.2.2. Deinfluentyzacja jako proces świadomego pozbawiania się wpływu przez kierownika na rzecz zespołu pracowniczego
6.3. Specyfika funkcjonowania zespołów wirtualnych

Rozdział 7. Przywództwo w organizacji. Kierunki zmian w zarządzaniu ludźmi
7.1. Istota przywództwa
7.1.1. Teoretyczne przesłanki modelu menedżera przywódcy
7.1.2. Koncepcja autentycznego przywództwa
7.2. Kompetencje relacyjne w pracy z ludźmi
7.2.1. Wywieranie wpływu
7.2.2. Motywy wywierania wpływu
7.2.3. Klasyfikacja sposobów wywierania wpływu społecznego
7.2.3.1. Dawanie przykładu
7.2.3.2. Narzucanie swojej woli
7.2.3.3. Kary i nagrody
7.2.3.4. Przekonywanie
7.3. Zarządzanie relacjami w grupie pracowniczej
7.3.1. Rozpoznawanie faz życia grupy
7.3.2. Rozwój ról
7.3.3. Tworzenie wspierającego klimatu grupowego
7.3.4. Zarządzanie konfliktem
7.4. Sprawczość menedżera jako podstawa zachowań efektywnych
7.4.1. Pojęcie sprawczości menedżera
7.4.2. Pomiar sprawczości menedżera
7.5. Kierunki zmian filozofii zarządzania ludźmi
7.5.1. Podmiotowe a przedmiotowe kryteria oceniania pracowników
7.5.2. Nowe idee zarządzania partycypacyjnego i zarządzania przez wartość
7.5.3. Aspekty etyczne postmodernistycznych idei w zarządzaniu
7.5.4. Paradoksy nowej filozofii zarządzania

Zakończenie
Bibliografia


187 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- OD ZARZĄDZANIA DO PRZYWÓDZTWA
KUC B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022