REPUTACJA A DZIAŁANIA INFORMACYJNE ORGANIZACJI W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
I DETERMINANTY ICH WYBORU
Głównym celem pracy jest określenie i zbadanie relacji między
działaniami informacyjnymi podmiotów gospodarczych w sytuacjach kryzysowych a ich
reputacją oraz określenie czynników, które determinują wybór i skuteczność tych
działań, wpływając na możliwość dalszego rozwoju organizacji.
Spis treści:
Wstęp
1.Reputacja organizacji a sytuacje kryzysowe
1.1.Reputacja w naukach ekonomicznych
1.1.1.Reputacja a zewnętrzne efekty informacji
1.1.2.Znaczenie reputacji i zaufania do organizacji
1.1.3.Rola zaufania i jego związki z reputacją
1.2.Postrzeganie sytuacji kryzysowej
1.2.1.Kryzys jako element funkcjonowania gospodarki
1.2.2.Kryzys jako element rozwoju organizacji
1.2.3.Kryzys a sytuacja kryzysowa
1.2.4.Sytuacja kryzysowa w obszarze symbolicznym
2.Działania organizacji w sytuacji kryzysowej
2.1.Koncepcje zarządzania w sytuacji kryzysowej
2.1.1.Wprowadzenie do modeli zarządzania w sytuacji kryzysowej
2.1.2.Antycypacyjny model zarządzania kryzysowego B. Olanirana i D. Williamsa
2.1.3.Zintegrowany model zarządzania kryzysowego A. Gonzaleza-Herrery i C. Pratta
2.1.4.Wielofazowy nielinearny model zarządzania w sytuacji kryzysowej T. Jaques‘a
2.1.5.Wielowymiarowy model zarządzania w sytuacji kryzysowej D. Stacksa
2.1.6.Model aktywnego uczestnictwa podmiotów zewnętrznych J. Garnetta i A. Kozumina
2.1.7.Model wyjścia z zagrożenia A. Elwooda
2.1.8.Propozycja sferycznego modelu działań antykryzysowych
2.2.Planowanie działań antykryzysowych
2.2.1.Modyfikacja specyfikacji planów działania
2.2.2.Racjonalna improwizacja
3.Komunikowanie się organizacji w sytuacji kryzysowej a ochrona reputacji
3.1.Istota i elementy procesu komunikowania
3.2.Poziomy i kierunki komunikowania się organizacji
3.3.Rodzaje informacji wykorzystywanych do budowania i ochrony reputacji
3.4.Ogólna charakterystyka koncepcji komunikowania się organizacji w sytuacjach
kryzysowych
3.5.Koncepcja odnowy wizerunku W. Benoit
3.6.Teoria sytuacyjnego komunikowania w kryzysie W. Coombsa (SCCT)
3.6.1.Podstawowe założenia teorii SCCT
3.6.2.Rozwój teorii SCCT
3.7.Model spirali komunikowania J. Hale, R. Duleka, D. Hale‘a
3.8.Model metanarracji S. Venette‘a, T. Sellnowa i P. Lang
3.9.Koncepcja długoterminowej odbudowy M. Seegera
3.10.Model komunikowania się organizacji z pracownikami J. Pincusa i L. Acharyi
3.11.Koncepcja mix-motywów P. Murphy
3.12.Model hegemonii w komunikowaniu kryzysowym J. McHale, J. Zompettiego i M. Moffitt
3.13.Model komunikowania się z otoczeniem w teorii kontyngencji strategicznego
zarządzania konfliktami G. Cameron, A. Pang i Y. Jin
4.Czynniki wpływające na wybór i skuteczność działań informacyjnych
organizacji w sytuacji kryzysowej
4.1.Historia wzajemnych kontaktów organizacji z interesariuszami
4.2.Poziom wiedzy interesariuszy o sytuacji kryzysowej
4.3.Oczekiwania otoczenia
4.3.1.Modele oczekiwań
4.3.2.Zmienność oczekiwań pod wpływem sytuacji kryzysowej
4.4.Ilość i rodzaj informacji przekazywanej interesariuszom
4.4.1.Informacja racjonalna i emocjonalna
4.4.2.Dwuznaczność informacji
4.5.Emocje otoczenia
4.5.1.Stany emocjonalne otoczenia a zachowania informacyjne organizacji
4.5.2.Wpływ emocji na potencjalne zachowania interesariuszy organizacji
4.5.3.Wpływ emocji zależnych i niezależnych od atrybucji na reputację organizacji
4.6.Uwarunkowania kulturowe, demograficzne i społeczno-ekonomiczne działań
informacyjnych
4.6.1.Wpływ różnic międzykulturowych
4.6.2.Wpływ czynników demograficznych
4.6.3.Czynniki polityczne oraz społeczno-ekonomiczne
4.7.Czynniki techniczno-technologiczne
4.7.1.Interaktywność komunikowania
4.7.2.Rozwiązania informatyczne wpływające na szybkość nawiązania dialogu
4.7.3.Zagrożenia związane z komputeryzacją
5.Zmiany w działaniach informacyjnych przedsiębiorstw w sytuacjach kryzysowych w
okresie 1998-2008
5.1.Sytuacja kryzysowa w rozumieniu kadry zarządzającej
5.2.Liczba sytuacji kryzysowych doświadczanych przez przedsiębiorstwa
5.3.Planowanie działań na wypadek sytuacji kryzysowych
5.4.Zachowania informacyjne firm w sytuacjach kryzysowych
5.5.Pozytywne i negatywne skutki sytuacji kryzysowych dla organizacji
Zakończenie
Aneks 1.Zarządzanie wrażeniami, teoria atrybucji oraz doskonałości w public relations
Aneks 2.Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne w teorii kontyngencji wpływające na
zachowania organizacji i sposób komunikowania się z otoczeniem
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
227 stron, B5, oprawa miękka