ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.80 64,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REPUTACJA A DZIAŁANIA INFORMACYJNE ORGANIZACJI W SYTUACJACH


RYDZAK W.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 67.80 Twoja cena  64,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

REPUTACJA A DZIAŁANIA INFORMACYJNE ORGANIZACJI W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH I DETERMINANTY ICH WYBORU


Głównym celem pracy jest określenie i zbadanie relacji między działaniami informacyjnymi  podmiotów gospodarczych w sytuacjach kryzysowych a ich reputacją oraz określenie czynników, które determinują wybór i skuteczność tych działań, wpływając na możliwość dalszego rozwoju organizacji.


Spis treści:

Wstęp

1.Reputacja organizacji a sytuacje kryzysowe
1.1.Reputacja w naukach ekonomicznych
1.1.1.Reputacja a zewnętrzne efekty informacji
1.1.2.Znaczenie reputacji i zaufania do organizacji
1.1.3.Rola zaufania i jego związki z reputacją
1.2.Postrzeganie sytuacji kryzysowej
1.2.1.Kryzys jako element funkcjonowania gospodarki
1.2.2.Kryzys jako element rozwoju organizacji
1.2.3.Kryzys a sytuacja kryzysowa
1.2.4.Sytuacja kryzysowa w obszarze symbolicznym

2.Działania organizacji w sytuacji kryzysowej
2.1.Koncepcje zarządzania w sytuacji kryzysowej
2.1.1.Wprowadzenie do modeli zarządzania w sytuacji kryzysowej
2.1.2.Antycypacyjny model zarządzania kryzysowego B. Olanirana i D. Williamsa
2.1.3.Zintegrowany model zarządzania kryzysowego A. Gonzaleza-Herrery i C. Pratta
2.1.4.Wielofazowy nielinearny model zarządzania w sytuacji kryzysowej T. Jaques‘a
2.1.5.Wielowymiarowy model zarządzania w sytuacji kryzysowej D. Stacksa
2.1.6.Model aktywnego uczestnictwa podmiotów zewnętrznych J. Garnetta i A. Kozumina
2.1.7.Model wyjścia z zagrożenia A. Elwooda
2.1.8.Propozycja sferycznego modelu działań antykryzysowych
2.2.Planowanie działań antykryzysowych
2.2.1.Modyfikacja specyfikacji planów działania
2.2.2.Racjonalna improwizacja

3.Komunikowanie się organizacji w sytuacji kryzysowej a ochrona reputacji
3.1.Istota i elementy procesu komunikowania
3.2.Poziomy i kierunki komunikowania się organizacji
3.3.Rodzaje informacji wykorzystywanych do budowania i ochrony reputacji
3.4.Ogólna charakterystyka koncepcji komunikowania się organizacji w sytuacjach kryzysowych
3.5.Koncepcja odnowy wizerunku W. Benoit
3.6.Teoria sytuacyjnego komunikowania w kryzysie W. Coombsa (SCCT)
3.6.1.Podstawowe założenia teorii SCCT
3.6.2.Rozwój teorii SCCT
3.7.Model spirali komunikowania J. Hale, R. Duleka, D. Hale‘a
3.8.Model metanarracji S. Venette‘a, T. Sellnowa i P. Lang
3.9.Koncepcja długoterminowej odbudowy M. Seegera
3.10.Model komunikowania się organizacji z pracownikami J. Pincusa i L. Acharyi
3.11.Koncepcja mix-motywów P. Murphy
3.12.Model hegemonii w komunikowaniu kryzysowym J. McHale, J. Zompettiego i M. Moffitt
3.13.Model komunikowania się z otoczeniem w teorii kontyngencji strategicznego zarządzania konfliktami G. Cameron, A. Pang i Y. Jin

4.Czynniki wpływające na wybór i skuteczność działań informacyjnych organizacji w sytuacji kryzysowej
4.1.Historia wzajemnych kontaktów organizacji z interesariuszami
4.2.Poziom wiedzy interesariuszy o sytuacji kryzysowej
4.3.Oczekiwania otoczenia
4.3.1.Modele oczekiwań
4.3.2.Zmienność oczekiwań pod wpływem sytuacji kryzysowej
4.4.Ilość i rodzaj informacji przekazywanej interesariuszom
4.4.1.Informacja racjonalna i emocjonalna
4.4.2.Dwuznaczność informacji
4.5.Emocje otoczenia
4.5.1.Stany emocjonalne otoczenia a zachowania informacyjne organizacji
4.5.2.Wpływ emocji na potencjalne zachowania interesariuszy organizacji
4.5.3.Wpływ emocji zależnych i niezależnych od atrybucji na reputację organizacji
4.6.Uwarunkowania kulturowe, demograficzne i społeczno-ekonomiczne działań informacyjnych
4.6.1.Wpływ różnic międzykulturowych
4.6.2.Wpływ czynników demograficznych
4.6.3.Czynniki polityczne oraz społeczno-ekonomiczne
4.7.Czynniki techniczno-technologiczne
4.7.1.Interaktywność komunikowania
4.7.2.Rozwiązania informatyczne wpływające na szybkość nawiązania dialogu
4.7.3.Zagrożenia związane z komputeryzacją

5.Zmiany w działaniach informacyjnych przedsiębiorstw w sytuacjach kryzysowych w okresie 1998-2008
5.1.Sytuacja kryzysowa w rozumieniu kadry zarządzającej
5.2.Liczba sytuacji kryzysowych doświadczanych przez przedsiębiorstwa
5.3.Planowanie działań na wypadek sytuacji kryzysowych
5.4.Zachowania informacyjne firm w sytuacjach kryzysowych
5.5.Pozytywne i negatywne skutki sytuacji kryzysowych dla organizacji

Zakończenie

Aneks 1.Zarządzanie wrażeniami, teoria atrybucji oraz doskonałości w public relations
Aneks 2.Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne w teorii kontyngencji wpływające na zachowania organizacji i sposób komunikowania się z otoczeniem

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków


227 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022