ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYBORY STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWACH STRATEGIE FUNKCJONALNE


URBANOWSKA-SOJKIN E. RED.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 84.70 Twoja cena  80,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

WYBORY STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWACH

STRATEGIE FUNKCJONALNE


Przedsiębiorstwa tworzą zbiorowość podmiotów ogromnie zróżnicowaną ze względu na przedmiot działalności, formę organizacyjno-prawną, sposób powiązań i charakter relacji z podmiotami otoczenia, strukturę właścicielską, kondycję ekonomiczną i sposoby zdobywania środków finansowych, wartość rynkową oraz zakres przestrzenny działania.

Kształtowanie ich przyszłości gospodarczej odbywa się poprzez wybory strategiczne. Mają one, najogólniej ujmując, charakter decyzji określających cele strategiczne i strategie rozwoju. Realizacja owych celów odbywa się z wykorzystaniem strategii rozwoju określających przewidywane sposoby ich realizacji poprzez wskazanie kierunków i metod rozwoju. Ujęcia modelowe pozwalają w uproszczony sposób identyfikować podstawowe kategorie strategii ze względu na kierunki i metody rozwoju, ze względu na rodzaje zachowań względem konkurentów czy wreszcie ze względu na sposoby budowania relacji z podmiotami w otoczeniu. Praktyka dostarcza natomiast przykładów indywidualizacji zachowań strategicznych ze względu na wewnętrzny potencjał strategiczny i warunki funkcjonowania. Przyszłe warunki funkcjonowania przedsiębiorstw oddziałują na nie w sposób zróżnicowany, stosownie do cech charakteryzujących przedsiębiorstwa, tworząc tym samym podstawy różnych ich potencjałów strategicznych. Nie bez znaczenia dla wyborów strategicznych są struktura właścicielska i związki przedsiębiorstw z innymi podmiotami. W szczególnym przypadku mogą one oznaczać istotne ograniczenia do wyboru wyłącznie sposobu konkurowania czy kształtowania relacji z podmiotami otoczenia, pozostawiając poza przedsiębiorstwem decyzje dotyczące przedmiotu działalności i portfela produktów, polityki cenowej, dystrybucyjnej i promocyjnej. Podobnie rozstrzygnięcia w zakresie działań innowacyjnych i strategii innowacji mogą pozostać uprawnieniami korporacji. Przynależność do korporacji oraz sieci o różnym charakterze określa niekiedy w sposób zasadniczy niektóre z wyborów strategicznych. Różnorodność podmiotów gospodarczych i ich zachowań strategicznych prowokuje i inspiruje do badań określających ich złożoną naturę, w poszukiwaniu cech wspólnych czynników wyznaczających te odmienności.


Wprowadzenie (Elżbieta Urbanowsk-Sojkin)

Maria Białasiewicz
Współdziałanie - pożądana kompetencja
Piotr Blaik, Rafał Matwiejczuk
Kompetencje logistyki jako potencjały sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa
Maciej Brzozowski
Design managementyska instrument strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem ..
Hanna Górska-Warsewicz
Rola marki w wyborach strategicznych przedsiębiorstw sektora żywnościowego .
Wojciech Grzegorczyk
Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych ..
Adam Katowski
Determinanty skutecznego wdrożenia strategii w przedsiębiorstwie
Tomasz Kopczyński
System zarządzania projektami w kontekście strategii przedsiębiorstwa
Magdalena Krzyżanowska, Agnieszka Nesseldt
Marketingowe działania przedsiębiorstw a ochrona konkurencji i konsumentów w świetle decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w latach 2003-2010
Alberto Lozano Platonoff, Aleksandra Rudawska, Katarzyna Gadomska-Lila
Zmiany w podejściu strategicznym w przedsiębiorstwach województwa zachodniopomorskiego - wyniki badań
Grzegorz Maciejewski
Podejmowanie działań redukujących ryzyko konsumenckie jako przejaw marketingowej orientacji przedsiębiorstwa
Marek Makowiec
Czynniki wpływające na kreatywność i zaangażowanie pracowników generacji Y
Grzegorz Mazurek, Małgorzata Grzegorczyk
Aktywne wykorzystanie wirtualnych społeczności konsumenckich jako element rozwoju relacji z klientami
Ewa Mazur-Wierzbicka
Działania proekologiczne jako narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
Jacek Obrzud, Gabriela Mazur
Koncepcja wykorzystania technologii agentowej w modelowaniu systemów wytwórczych
Arnold Pabian
Strategia produktu w zrównoważonej działalności marketingowej
Krystyna Poznańska
Rola outsourcingu w wyborach strategicznych przedsiębiorstw
Ewa Prymon-Ryś
Znaczenie analizy relacj i z pośrednikami na rynku przemysłowym
Joanna Radomska
Możliwości udziału pracowników w procesie tworzenia i implementacji strategii
Edyta Rudawska
Zarządzanie organizacją z perspektywy klienta
Ireneusz P. Rutkowski
Nowe wyzwania i trendy w obszarze strategii produktu
Maja Sajdak
Znaczenie zasobów ludzkich w procesie wyboru strategii przedsiębiorstwa
Anna Skowronek-Mielczarek
Strategie inwestycyjne przedsiębiorstw w warunkach spowolnienia gospodarczego
Jarosław Sokołowski
Strategia wynagrodzeń a budowa kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
Małgorzata Spychała
System badania i oceny kompetencji zawodowych pracowników jako warunek trwałego rozwoju organizacji
Magdalena M. Stuss
Wpływ globalizacji na funkcjonowanie działów HR
Marcin Szplit
Strategia wdrażania systemu informatycznego w przedsiębiorstwie na przykładzie systemów zarządzania relacjami z klientem
Beata Tarczydło
Budowanie marki j ako wybór strategiczny przedsiębiorstwa
Dorota Teneta-Skwiercz
Marketing społecznie zaangażowany jako źródło sukcesów współczesnego przedsiębiorstwa
Karol Wajszczuk, Jacek Wawrzynowicz
System informatyczny rachunku kosztów logistyki jako narzędzie wspomagające strategie zarządzania przedsiębiorstwem
Joanna Wiechoczek
Konsument j ako koinnowator wybieralnych produktów systemowych
Małgorzata Wiśniewska
Wybór projektów Six Sigma i uwarunkowania ich skutecznego wdrożenia
Magdalena Zalewska
Strategia jako kluczowy komunikat przedsiębiorstwa - konkretność i prostota komunikatu
Krzysztof Zięba
Rola właściciela/menedżera w procesie założycielskim i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstwa
Małgorzata Zięba
Zarządzanie zmianą w małych i średnich przedsiębiorstwach
Patrycja Zwiech
Funkcja personalna przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej
Katarzyna Żak
Controlling w nadzorze korporacyjnym


378 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022