WYBORY STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
UJĘCIE SEKTOROWE
Podejmowana w opracowaniach autorów problematyka w bardziej szczegółowym zapisie
obejmuje:
- współczesne strategie rozwoju przedsiębiorstw, ze szczególną
koncentracją na strategiach rozwoju kontraktowego,
- uwarunkowania wyznaczające rodzaje aplikowanych w praktyce strategii roz woju
kontraktowego i osiąganych rezultatów,
- źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i rezultaty sposobów ich
wykorzystania,
- niematerialne wyznaczniki budowania przewagi konkurencyjnej, w szczególności
kompetencji pracowniczych i kapitału intelektualnego,
- niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej wynikające z kultury organizacyjnej i
jej charakterystycznych cech,
- uwarunkowania i rezultaty zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie.
Problemy rozważane przez autorów poszczególnych artykułów
powstały jako: syntetyczne opracowanie wyników badań empirycznych, rezultat analiz
literaturowych oraz rezultat analiz przypadków krytycznych przedsiębiorstw. Treści
poszczególnych artykułów, poprzez zawarte w nich analizy empiryczne i formułowane
wnioski, stanowią uzupełnienie literatury przedmiotu zarządzanie strategiczne
przedsiębiorstwem. Mogą być inspiracją do kolejnych badań naukowych, a także dla
menedżerów przedsiębiorstw wdrażających nowe rozwiązania do praktyki gospodarczej.
Wprowadzenie (Elżbieta Urbanowska-Sojkin)
Robert Blażlak, Konstanty Owczarek
Zarządzanie technologią- czynnik przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Joanna Cewińska
Wybory strategiczne w organizacjach sportowych
Justyna Danielewicz
Wybory strategiczne w jednostkach samorządu terytorialnego na przykładzie gminy
Nowosolna
Magdalena Dołhasz
Rola wizerunku palcówki usług medycznych w ocenie pacjentów
Jarosław Domański
Wybory strategiczne polskich organizacji non profit
Tomasz Dryl
Komunikacja marketingowa z wykorzystaniem mediów społecznościowych jako
źródło sukcesu organizacji
Paweł Filipowicz
Innowacyjność sieciowa a proces tworzenia wartości na przykładzie
przedsiębiorstw sektora nowych technologii
Łukasz Fojutowski
Strategie kooperacyjne polskich przedsiębiorstw wobec korporacji
międzynarodowych w przemyśle motoryzacyjnym
Grażyna Golik-Górecka
Platforma interfejsu marketingowo-finansowego a wybór strategii rozwoju
Marcin Gołembski
Zarządzanie rozwojem pracowników jako element budowania przewagi rynkowej
przedsiębiorstwa
Piotr Grudowski
Uwarunkowania aplikacyjne wybranych strategii projakościowych w szkolnictwie
wyższym
Piotr Horosz
Spółki komandytowe jako narzędzie budowania sieci handlowych
Jarosław Ignacy
Uwarunkowania i rezultaty wyboru celów strategicznych w jednostkach samorządu
terytorialnego z perspektywy badań empirycznych
Mirosław Jarosiński
Strategiczne dylematy polskich przedsiębiorstw w zakresie wyboru geograficznego
rynku działania
Piotr Jedynak
System zarządzania jakością w jednostce edukacyjnej
Ewa Jerzyk, Renata Nestorowicz, Anna Wielicka-Regulska
Decyzje strategiczne w zakresie designu a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Jarosław Kaczmarek
Analiza pozycji strategicznej w kształtowaniu strategii rozwoju - studium
przypadku TVN S.A. Grupa ITI
Anna Kieszkowska-Grudny
Outsourcing w nowoczesnym zarządzaniu firmą medyczną- czy warto?
Małgorzata Kieżel
Dystrybucja wielokanałowa produktów systemowych jako źródło przewagi
konkurencyjnej banków detalicznych
Regina Klimkowska
Zmiany gospodarcze i społeczne wywołane globalizacją a strategie dostosowawcze
koncernów samochodowych
Anna Kłopotek
Podejmowanie decyzji w zakresie zarządzania ryzykiem w sektorze publicznym
Sebastian Kopera
Wpływ nowoczesnych systemów informatycznych na konkurencyjność małych i
średnich przedsiębiorstw turystycznych
Robert Kozielski
Źródła sukcesu firm we współczesnej gospodarce - nowy paradygmat biznesu
(ujęcie modelowe i analiza retrospektywna)
Karol Krajewski, Romuald Zabrocki
Uwarunkowania strategii przedsiębiorstw i decyzji konsumentów na rynku usług
żywieniowych w Polsce
Marzena Kramarz
Strategie integratorów sieci dystrybucji
Edyta Malicka
Uwarunkowania projektowania strategii w kontekście tworzenia wartości
organizacji na przykładzie wyższej uczelni
Marek Matejun
Strategiczna orientacja firm sektora MSP w procesie wykorzystania zewnętrznych
instrumentów wspierania rozwoju
Sandra Misiak
Nieetyczna reklama a sukces firmy
Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz
Istota i pomiar innowacyjności organizacji. Case research
Paweł Nowodziński
Misja wybranych spółek indeksu NewConnect Lead w kontekście ich wyborów
strategicznych
Wojciech Pająk
Sformułowanie modelu strategii zintegrowanych dla małych i średnich
przedsiębiorstw w sektorze globalnym
Krzysztof Safin
Wybory strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych - aspekt teoretyczny
Włodzimierz Sitko
Współpraca środowiska akademickiego i biznesowego w kreowaniu strategii rozwoju
miasta Lublina
Beata Skowron-Mielnik
Strategiczne konsekwencje zmian w modelach pracy
Letycja Sołoducho-Pełc
Wybory strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw
Michał Świtłyk, Zbigniew Mongiało
Zastosowanie metody Data Envelopment Analysis do pomiaru efektywności na
uczelniach publicznych w latach 2004-2008
Stefan Tokarski, Albin Skwarek
Ocena efektywności systemów motywacyjnych urzędów administracji samorządowej
Katarzyna Tubielewicz
Koncepcja zarządzania kryzysowego w tworzeniu strategii współczesnego
przedsiębiorstwa
Artur Wilczyński
Ekosystem biznesowy - model powiązania przedsiębiorstwa z otoczeniem
417 stron, B5, oprawa miękka