ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ USŁUG W INSTYTUCJACH FINANSOWYCH W POLSCE
Celem pracy, będącej studium metodyczno-poznawczym, była zatem diagnoza
funkcjonowania systemu zarządzania jakością w polskich instytucjach finansowych oraz
ocena poziomu jakości świadczonych usług.
Diagnoza ta została uzupełniona teoretycznymi rozważaniami na temat istoty
zarządzania jakością oraz metod pomiaru jakości.
Praca składa się z 12 artykułów o różnym charakterze i stopniu szczegółowości.
Zasadniczą cześć stanowią opracowania prezentujące wyniki prac badawczych
zrealizowanych przez pracowników i doktorantów Katedry Badań Marketingowych. Zostały
one uzupełnione pracami przedstawicieli Uniwersytetu Warszawskiego oraz Rzecznika
Ubezpieczonych, reprezentujących wiodące w Polsce placówki w zakresie badań nad
jakością usług bankowych i ubezpieczeniowych.
Większość zawartych w zeszycie artykułów porusza zagadnienia związane z
zarządzaniem jakością w bankach i zakładach ubezpieczeń, a ich dopełnieniem są
analizy dotyczące jakości usług w funduszach emerytalnych i inwestycyjnych, a także w
telekomunikacji.
Wstęp
KRZYSZTOF OPOLSKI, KONRAD POLKOWSKI: Kierunki doskonalenia jakości w bankach
JERZY ŁAŃCUCKI: Zarządzanie jakością w zakładzie ubezpieczeń
JÓZEF GARCZARCZYK: Przygotowalnie i realizacja systemu zarządzania jakością w
bankach i zakładach ubezpieczeń
JANUSZ KUDŁA: Nieparametryczne metody mierzenia wpływu jakości usług na
efektywność - doświadczenia światowe w sektorze bankowym
ROBERT SKIKIEWICZ: Zmiany poziomu jakości usług bankowych w Polsce w latach 1999-2003
MAREK MOCEK: Zmiany poziomu jakości usług ubezpieczeniowych w Polsce w latach
1999-2003 w opinii menedżerów i klientów zakładów ubezpieczeń
ROBERT PlECZYKOLAN: Informacja o kliencie - główny czynnik kształtowania
jakości usług ubezpieczeniowych
STANISŁAW ROGOWSKI, BOŻENA WOLIŃSKA: Jakość usług ubezpieczeniowych w
świetle skarg kierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych
SŁAWOMIRA PochylskA: Ocena poziomu jakości usług w firmach ubezpieczeniowych na
życie w Polsce
IWONA OLEJNIK: Zarządzanie jakością usług na rynku otwartych funduszy
emerytalnych
SYLWESTER BlAŁOWĄS: Jakość usług funduszy inwestycyjnych w Polsce
AGNIESZKA SPRINGER: Wybrane metodyczne aspekty oceny jakości usług (na
przykładzie usług telekomunikacyjnych)
Bibliografia
132 strony, B5, oprawa miękka