Niniejszy tom jest kolejna publikacją dokumentującą, podjętą przed laty,
współpracę Katedry Usług Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu z Wydziałem
Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego [Panasiuk i Rogoziński
2008]. Zakres poruszanej w tamtej obszernej publikacji zagadnień, uświadomił nam
konieczność wyodrębnienia problematyki dotyczącej zarządzania organizacjami
usługowymi i zamknięcie jej w ramach zwartej publikacji
Wstęp
AKTUALNA PRAKTYKA WYKONAWCZA I MENEDŻERSKA
Mirosława Pluta-Olearnik, Jolanta Góra
Korzyści wynikające ze współpracy instytucji edukacyjnych z
przedsiębiorstwami
Bogdan Nogalski, Wojciech Machel
Kluczowe czynniki sukcesu a stosowanie koncepcji CRM przez autoryzowanych
dealerów samochodów osobowych
Małgorzata Januszewska, Elżbieta Nawrocka
Innowacyjne przedsiębiorstwo turystyczne oparte na wiedzy
Hanna Mackiewicz
Zagrożenia w fazie przedsprzedażowej w cyklu aktywności nabywcy-pacjenta w
Internecie
Marek Gnusowski
Usługodawca między pracodawcą a klientem
ORGANIZACJE USŁUGOWE WOBEC NOWYCH TRENDÓW
Aleksander Panasiuk
Organizacja multiusługowa
Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Zarządzanie marketingowe w instytucjach kultury w dobie wirtualizacji życia
społecznego
Maciej Czaplewski
Zastosowanie sprzedaży przez Internet w firmach ubezpieczeniowych
Stanisław Flejterski
W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania przedsiębiorstwami bankowymi
Grażyna Wolska
Ingracjacja jako źródło nieetycznych postaw pracowników organizacji
usługowych (próba zarysowania obszaru badawczego na przykładzie
marketingu relacyjnego
Monika Boguszewicz-Kreft
Doświadczenie - nowy paradygmat marketingu
Paweł Dobski
Zarządzanie przez jakość jako podstawa procesu usługowienia przedsiębiorstwa
handlu detalicznego
Magdalena Majchrzak
Offshorine jako nowoczesna forma świadczenia usług w skali międzynarodowej
Anna Tokarz
Zasoby ludzkie jako jeden z czynników determinujących innowacyjność
przedsiębiorstw usługowych
Marzena Wanagos, Agnieszka Dąbrowska
Neofobia i jej wpływ na działalność przedsiębiorstw gastronomicznych
REFLEKSJA KRYTYCZNA I ZAPOWIEDŹ ZMIAN
Richard Nicholls
Service management - some insights from sociology
Grażyna Bartkowiak
Koncepcje człowieka i organizacji. W kierunku organizacji usługowej
Elżbieta Skąpska
Ekonomiczny wymiar wieloaspektowego podejścia do przedsiębiorczości usługowej
Paweł Zeller
Identyfikacja funkcjonalnych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem usługowym
na podstawie analizy dorobku marketingu usług
Dariusz Oczachowski
Aspekt poznawczy nowego paradygmatu zarządzania organizacjami usługowymi i
procesu jego formułowania
Kazimierz Rogoziński
Zarys "pozytywnej" teorii usług (z jej odniesieniem do organizacji
usługowej)
Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska
Pozytywna atrybucja usług zdrowotnych
Monika Dobska
Tożsamość organizacji świadczącej usługi medyczne
Jan Fazlagić
Szkoła jako organizacja usługowa
ORGANIZACJE SEKTORA NON PROFIT
Barbara lwankiewicz-Rak
Motywowanie pracowników etatowych i wolontariuszy w organizacjach pozarządowych
Ireneusz Drabik
Znaczenie współdziałania z podmiotami komercyjnymi w strategii marketingowej
organizacji non profit
Agnieszka Smalec
Rola komunikacji i informacji w administracji samorządowej
Agnieszka Tomaszewicz
Elektroniczna platforma usługowa (e-PUAP) w doskonaleniu obsługi społeczności
lokalnej przez administrację publiczną
344 strony, B5, oprawa miękka