ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UWARUNKOWANIA BUDOWANIA RELACJI PROINNOWACYJNYCH


SUDOLSKA A. / PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA W POLSCE

wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 77.45 Twoja cena  73,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce

Praca poświęcona jest bardzo ważnemu i aktualnemu problemowi relacji proinnowacyjnych między przedsiębiorstwami. Problematyka ta mieści się w dynamicznie rozwijającym się nurcie rozważań teoretycznych i badań empirycznych dotyczących wszelkich form współpracy między przedsiębiorstwami, również takimi, które są w stosunku do siebie konkurentami. [...] W pracy podjęto próbę połączenia dwóch ważnych nurtów rozważań obecnych w naukach o zarządzaniu, jednego dotyczącego współpracy między przedsiębiorstwami i drugiego dotyczącego innowacji, co stanowi niewątpliwy jej walor, albowiem dotychczas były one najczęściej przedmiotem oddzielnych badań i analiz. Odwołując się do bogatego dorobku nauk o zarządzaniu odnośnie do różnych form współpracy między przedsiębiorstwami podjęto w pracy próbę szczegółowej analizy istoty oraz uwarunkowań relacji proinnowacyjnych. Ze względu na walory poznawcze monografia wnosi istotny wkład do rozwoju nauk o zarządzaniu. Stanowić będzie na pewno interesującą lekturę dla naukowców, jak i praktykujących menedżerów.
Z recenzji dr. hab. B. Godziszewskiego, prof. UMK


Wstęp - 15


Rozdział1. Relacje proinnowacyjne jako kategoria relacji międzyorganizacyjnych

1.1.Pojęcie relacji międzyorganizacyjnych - 23

1.2.Przegląd teorii wyjaśniających problematykę kreowania relacji międzyorganizacyjnych - 32

1.2.1.Teoria kosztów transakcyjnych - 33

1.2.2.Teoria gier - 38

1.2.3. Zasobowa teoria przedsiębiorstwa - 42

1.2.4.Koncepcja marketingu relacji - 52

1.3.Trendy w gospodarce stymulujące budowanie relacji międzyorganizacyjnych - 60

1.3.1.Globalizacja gospodarki - 62

1.3.2.Gospodarka oparta na wiedzy jako nowa arena konkurowania - 69

1.4.Istota i cechy relacji proinnowacyjnych - 78

1.5.Miejsce relacji proinnowacyjnych na tle wybranych typologii relacji międzyorganizacyjnych - 83

1.6.Proces budowania relacji proinnowacyjnej - 88

1.6.1.Etapy procesu budowania relacji proinnowacyjnej - 89

1.6.2.Planowanie portfela relacji przedsiębiorstwa - 101



Rozdział2. Motywy nawiązywania przez przedsiębiorstwa relacji proinnowacyjnych

2.1. Budowanie relacji proinnowacyjnych jako przejaw dążenia do wzrostu innowacyjności przedsiębiorstwa - 105

2.1.1. Pojęcie innowacyjności przedsiębiorstwa - 107

2.1.2. Rola relacji proinnowacyjnych w umacnianiu innowacyjności przedsiębiorstwa - 117

2.2. Proces uczenia się jako motyw nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 122

2.3. Dążenie do niwelowania luki zasobowej jako przesłanka nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 135

2.4. Nawiązywanie relacji proinnowacyjnych jako wyraz dążenia do poprawy efektywności przedsiębiorstwa - 141

2.5. Niepewność w otoczeniu jako czynnik stymulujący budowanie relacji proinnowacyjnych - 144



Rozdział3. Uwarunkowania rozwoju i sukcesu relacji proinnowacyjnych

3.1. Istota rozwoju i sukcesu relacji proinnowacyjnych - 160

3.2. Czynniki warunkujące realizację procesu uczenia się w relacjach proinnowacyjnych - 164

3.3. Ryzyko w relacjach proinnowacyjnych - 173

3.4. Zbieżność celów i komplementarność zasobów przedsiębiorstw jako czynnik rozwoju relacji proinnowacyjnych - 177

3.5. Koordynacja i kontrola w relacjach proinnowacyjnych - 182

3.6. Komunikacja jako czynnik rozwoju relacji proinnowacyjnych - 186

3.6.1. Istota komunikacji w relacjach proinnowacyjnych - 187

3.6.2. Znaczenie komunikacji w kształtowaniu jakości relacji proinnowacyjnych - 189

3.7. Zbieżność kultur organizacyjnych jako czynnik rozwoju relacji proinnowacyjnych - 193

3.8. Zaufanie jako kluczowy czynnik sukcesu w relacjach proinnowacyjnych - 200

3.8.1. Istota zaufania w relacjach proinnowacyjnych - 202

3.8.2. Ewolucja zaufania w relacjach proinnowacyjnych - 209

3.8.3. Czynniki rozwoju zaufania w relacjach proinnowacyjnych - 216



Rozdział4. Stymulatory i ograniczenia nawiązywania relacji proinnowacyjnych

4.1. Metodyka badań empirycznych - 223

4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw - 227

4.3. Egzogeniczne stymulatory aktywności przedsiębiorstw w nawiązywaniu relacji proinnowacyjnych - 231

4.4. Endogeniczne stymulatory aktywności badanych przedsiębiorstw w nawiązywaniu relacji proinnowacyjnych - 246

4.4.1. Dążenie do uzupełnienia luk zasobowych jako stymulator nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 247

4.4.2. Dążenie do realizacji celów o charakterze strategicznym jako stymulator nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 259

4.4.3. Doświadczenia przedsiębiorstw jako stymulator nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 266

4.4.4. Potrzeba rozwijania proinnowacyjnej kooperacji przedsiębiorstw - 270

4.5. Egzogeniczne ograniczenia nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 276

4.6. Endogeniczne ograniczenia nawiązywania relacji proinnowacyjnych przez badane przedsiębiorstwa - 281

4.6.1. Ograniczenia związane z kosztami nawiązywania relacji proinnowacyjnych - 281

4.6.2. Ograniczenia nawiązywania relacji proinnowacyjnych związane z występowaniem luk zasobowych -288

4.7. Podsumowanie- 296



Rozdział5. Stymulatory i ograniczenia rozwoju relacji proinnowacyjnych

5.1. Realizacja celu jako kryterium identyfikacji sukcesu i niepowodzenia w rozwoju relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach - 299

5.2. Egzogeniczne czynniki sprzyjające rozwojowi relacji proinnowacyjnych - 304

5.3. Endogeniczne czynniki sprzyjające rozwojowi relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach - 313

5.3.1. Zasobowe czynniki sprzyjające rozwojowi relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach - 314

5.3.2. Wewnątrzrelacyjne czynniki sprzyjające rozwojowi relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach- 324

5.3.3. Endogeniczne czynniki sprzyjające rozwojowi relacji proinnowacyjnych w świetle wyników badania eksperckiego - 347

5.4. Stymulatory rozwoju relacji proinnowacyjnych – podsumowanie - 355

5.5. Egzogeniczne czynniki ograniczające rozwój relacji proinnowacyjnych - 358

5.6. Endogeniczne czynniki ograniczające rozwój relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach - 363

5.6.1.Zasobowe czynniki ograniczające rozwój relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach - 363

5.6.2. Wewnątrz relacyjne czynniki ograniczające rozwój relacji proinnowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach - 369

5.6.3. Endogeniczne czynniki ograniczające rozwój relacji proinnowacyjnych w świetle wyników badania eksperckiego - 388

5.7. Ograniczenia rozwoju relacji proinnowacyjnych – podsumowanie - 395

5.8. Model skutecznego rozwoju proinnowacyjnych relacji międzyorganizacyjnych - 398



Zakończenie - 407

Bibliografia - 413

Spis tabel - 437

Spis rysunków - 445

Summary. Conditions for buildinginter-firm pro-innovative relationships in Poland - 447


452 strony, format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022