Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera
- Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów
- Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę
- Przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań
"Ryzykowne!", "Skazane na porażkę!", "To
na pewno się nie przyjmie!"
A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google
AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie
wróżył im wielkiego sukcesu… Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za
mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry
nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły
niewyobrażalne zyski!
Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej
produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych
graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji.
Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich
rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były
wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować
z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?
Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich…
nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w
jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu
nowoczesnych modeli biznesowych.
Szablon
- Definicja: Model biznesowy (18)
- Dziewięć elementów fundamentalnych (20)
- Szablon modelu biznesowego (48)
Schematy
- Rozdzielanie (60)
- Długi ogon (70)
- Platformy wielostronne (80)
- FREE jako model biznesowy (92)
- Otwarte modele biznesowe (112)
Projekt
- Z inspiracji klienta (130)
- Kreowanie pomysłów (138)
- Myślenie wizualne (150)
- Tworzenie prototypów (164)
- Opowiadanie historii (174)
- Scenariusze (184)
Strategia
- Otoczenie modelu biznesowego (204)
- Ocena modelu biznesowego (216)
- Perspektywy modelu biznesowego (230)
- Zarządzanie wieloma modelami biznesowymi (236)
Proces
- Proces projektowania modelu biznesowego (248)
Perspektywa
Posłowie
- Skąd się wzięła ta książka? (278)
- Bibliografia (280)
288 stron, Format: 240x190 Oprawa: miękka