Tradycyjne techniki i praktyki zarządzania odchodzą do lamusa. W świecie
gwałtownych przemian, gdzie technologie, kadra zarządzająca czy warunki
społeczno-gospodarcze zmieniają się z tygodnia na tydzień, żadna firma, która nadal
chce się rozwijać, nie może pozwolić sobie na bezczynne czekanie i liczenie, że
jakoś to będzie. Nadszedł czas na wdrożenie zarządzania radykalnego, które obejmie
wszystkie kluczowe aspekty działalności firmy.
Ten poradnik został stworzony dla wszystkich menedżerów i liderów,
którzy nie boją się zdecydowanych rozwiązań i szukają nowych, skutecznych oraz
dopasowanych do realnej sytuacji metod zarządzania.
Pomaga wdrożyć całkowicie nowy sposób organizacji pracy, oparty na działalności
zespołów, śledzeniu ewoluujących zachowań klientów czy reorganizacji kanałów
komunikacyjnych. Prowadzi do zbudowania zupełnie nowego, bardziej wydajnego środowiska
pracy. Zasady zawarte w tej książce zwiększają potencjał ludzi i prowadzą do
podwyższonej efektywności, nieustających innowacji, głębokiego zadowolenia z pracy i
bardzo dużego poziomu satysfakcji klienta. To książka o przejęciu kontroli nad życiem
i radości z nadzwyczajnych osiągnięć.
Zacznij od siedmiu zasad zarządzania radykalnego:
- Skoncentruj się na zadowoleniu klienta.
- Wykorzystuj w pracy samoorganizujące się zespoły.
- Dopasuj działalność firmy do schematów zachowań klienta.
- Zapewniaj wartość podczas przeprowadzania każdej transakcji z klientem.
- Dostarczaj pełną informację o wszelkich przeszkodach na drodze do
poprawy.
- Stwórz środowisko, w którym zespół będzie dążył do
samodoskonalenia.
- Komunikuj się w sposób interaktywny, opowiadając historie, zadając
pytania i prowadząc konwersacje.
Stephen Denning studiował prawo i psychologię na Uniwersytecie w Sydney w
Australii. Następnie ukończył studia podyplomowe na Oksfordzie. Denning jest
konsultantem współpracującym z organizacjami w Stanach Zjednoczonych, Europie, Azji i
Australii. W kręgu jego zainteresowań znajdują się kwestie związane z zarządzeniem,
byciem liderem, innowacjami oraz narracją w biznesie. W latach 1969 - 2000 pracował w
Banku Światowym, gdzie obejmował różne stanowiska, w tym dyrektora programowego ds.
zarządzania wiedzą (1996 - 2000). W roku 2000 instytut Teleos nazwał go jednym z
najbardziej podziwianych liderów wiedzy na świecie, a w roku 2003 Denning znalazł się
w światowej setce guru biznesu. Na jego stronie internetowej (www.stevedenning.com)
znajduje się szeroki zbiór materiałów na temat zarządzania radykalnego, bycia
liderem, innowacji, zarządzania wiedzą oraz narracji w biznesie.
Spis treści:
Przedmowa (5)
Wstęp (9)
- 1. Zarządzanie dzisiaj (17)
- 2. Krótka historia zarządzania (29)
- 3. Czym jest zarządzanie radykalne? (47)
Część I. Siedem zasad ciągłej innowacji (63)
- 4. Zasada nr 1: skoncentruj się na zadowoleniu klienta (65)
- 5. Zasada nr 2: samoorganizujące się zespoły (97)
- 6. Zasada nr 3: iteracje zorientowane na klienta (123)
- 7. Zasada nr 4: zapewnianie wartości każdorazowo podczas kontaktu z klientem (153)
- 8. Zasada nr 5: radykalna przejrzystość (181)
- 9. Zasada nr 6: nieustanne samodoskonalenie (199)
- 10. Zasada nr 7: interaktywna komunikacja (223)
Część II. Implementacja (239)
- 11. Rozmowa niczym rwąca rzeka (241)
- 12. Epilog (277)
Podsumowanie praktyk zarządzania radykalnego (283)
Podziękowania (289)
O autorze (291)
296 stron, oprawa miękka