Jak wygrać każde negocjacje
Nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem
Dobry negocjator to ktoś, kto potrafi rozwiązywać złożone problemy i
osiągać twarde rezultaty, nie wytaczając ciężkiej artylerii. Robert Mayer sprawnie i
z gracją wprowadzi cię na drogę dobrych negocjacji.
Odkryje przed tobą potężne narzędzia negocjatora, korzystając z:
najnowszej wiedzy w dziedzinach: psychologii, lingwistyki, adwokatury sądowej, sprzedaży
i komunikacji,
własnego doświadczenia w potyczkach z ponad dwustoma mistrzami negocjacji na całym
świecie,
historii spraw klientów, których reprezentował tysiące w trakcie swojej wieloletniej
kariery prawniczej.
Rober Mayer podpowie ci, jakie taktyki sprawdzają się, a jakie nie. Z tej
książki dowiesz się, co robić, gdy czujesz, że uderzasz głową w mur, gdy twoje
propozycje są odrzucane raz za razem i gdy spotykasz się z wrogością i gniewem.
Znajdziesz tu wskazówki i opisane kolejne kroki w 35 powszechnych sytuacjach
negocjacyjnych, od kupowania samochodu do wynajmowania apartamentu, ściągania
należności, zawierania umowy franczyzy i wychodzenia z długów. Poznasz wymówki
dłużników i zagrywki sprzedawców. Dowiesz się, jak uzyskać duże zniżki tam, gdzie
ceny oficjalnie nie są do negocjacji.
Spójrz na rzeczywistość oczami oponenta: sprzedawcy, dłużnika, wierzyciela,
pracodawcy, kontrahenta czy agenta ubezpieczeniowego. Przekonuj go, mówiąc jego
wewnętrznym głosem. Graj twardo, budując więź sympatii. Nie ulegaj, nawet gdy czujesz
się bezsilny i spotykasz się z wrogością. Oto filozofia Roberta Mayera, prawnika
prawników, który reprezentował Mohammeda Ali, rząd Wenezueli i tysiące innych dużych
i małych, sławnych i niesławnych klientów.
Do zagadnień omawianych w tej książce należą:
zakotwiczanie: podawanie informacji, które oponent wykorzysta jak swoje własne,
gra pozorów: sterowanie pierwszym wrażeniem i zaspokajanie ego oponenta,
psychologia obniżek, niskich rat i promocji,
perswazyjne słuchanie: pytania nakierowujące i kontrolowanie rozmowy,
taktyczne zalety i wady kanałów komunikacji: telefon, pismo, spotkanie,
dobijanie targu: jak wygrać z kupiecką mentalnością,
rozstrzyganie sporów przez mediację i negocjowanie ugody w sądzie.
CD mp3