ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ELASTYCZNE FORMY ZATRUDNIENIA TELEPRACA ZARZĄDZANIE PRACĄ ZDALNĄ


STROIŃSKA E.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 49.39 Twoja cena  46,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Elastyczne formy zatrudnienia  Telepraca. Zarządzanie pracą zdalną

Praca ulega istotnym i ciągłym zmianom m.in. pod wpływem zastosowania nowoczesnych technologii. Powstają nowe zawody i specjalizacje, a jednocześnie zanikają niektóre dotychczas istniejące.

W książce omówione są przemiany następujące w społeczeństwie informacyjnym w odniesieniu do:

- przedsiębiorstw (tworzenie struktur, sprzyjających zmiany w stylach zarządzania i systemach kontroli),
- rynku pracy (nowe podejście do zatrudnienia, elastyczne formy pracy, powstawanie grup pracowników informacyjnych i pracowników wiedzy),
- zatrudnionych (konieczność zdobywania nowych umiejętności i kwalifikacji, mobilność zawodowa i terytorialna).

Szczególny nacisk został położony na proces zarządzania pracą zdalną i e-pracownikiem, organizację pracy i relacje zatrudnieniowe z perspektywy doświadczeń telepracowników. Takie ujęcie, stanowiące o innowacyjności książki, przyczyniło się m.in. do opracowania sposobów efektywnego i skutecznego modyfikowania procesów zarządzania pracownikami funkcjonującymi poza obrębem organizacji.

Celem książki jest również przedstawienie najlepszych praktyk, które mogą zostać wykorzystane przez pracodawców, menedżerów, osoby zarządzające personelem, instytucje rynku pracy, firmy doradcze i szkoleniowe do wspierania czy modyfikowania systemów pracy i zarządzania w kontekście wdrażania telepracy.


Wstęp

Rozdział 1
Zmiana specyfiki pracy w społeczeństwie informacyjnym
1.1.Społeczeństwo informacyjne jako nowa formacja społeczna
1.2.Koncepcja pracy we współczesnym społeczeństwie
1.3.Skutki zastosowania nowoczesnych technologii teleinformatycznych
w kontekście pracy i organizacji

Rozdział 2
Zmiany struktur organizacyjnych
2.1.Kształtowanie się organizacji
2.2.Transformacja struktur organizacyjnych wywołana zastosowaniem ICT
2.3.Nowa fala w zarządzaniu - wybrane aspekty
2.4.Sieciowość, wirtualizacja i fraktalizacja struktur organizacyjnych
2.5.Nowy wymiar polityki personalnej

Rozdział 3
Telepraca - nowa forma zatrudnienia
3.1.Historia i rozwój telepracy
3.2.Formy organizacyjne telepracy
3.3.Telepraca z perspektywy rynku pracy
3.4.Praca zdalna a stosunki pracy
3.5.Rozwiązania prawne dotyczące telepracy w Polsce
3.6.Transformacja struktury organizacyjnej wywołana lelepracą
3.7.Wpływ telepracy na zarządzanie zasobami ludzkimi
3.8.Metody zarządzania pracownikiem zdalnym
3.9.Telepraca - korzyści i koszty dla organizacji

Rozdział 4
Blaski i cienie telepracy w praktyce
4.1.Wprowadzenie
4.2.Cechy socjodemograficzne telepracowników
4.3.Technologie teleinformatyczne wykorzystywane w telepracy
4.4.Przyczyny wyboru pracy w systemie zdalnym

Rozdział 5
Organizacja pracy i zarządzanie pracownikiem zdalnym
5.1.Organizacja pracy i regulacje prawne
5.1.1.Rekrutacja i dobór pracowników
5.1.2.Wymiar czasu pracy
5.1.3.Bezpieczeństwo i higiena pracy
5.2.Zarządzanie pracownikiem zdalnym -autonomia i kontrola
5.2.1.Zmiana podejścia do zarządzania i kontroli
5.2.2.Style i metody zarządzania telepracownikiem
5.2.3.Motywowanie pracowników zdalnych
5.2.4.Zalety i wady telepracy w wymiarze organizacyjnym
5.3.Zarządzanie bezpieczeństwem danych

Podsumowanie - przyszłość telepracy w Polsce

Bibliografia


220 stron   format 165/235  oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022