Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji.
W kierunku respektowania interesów pracowników PN 223
Wstęp
Część 1. Interesy pracobiorców – ich różnorodność i zmienność
Stefan Lachiewicz, Oddziaływanie zmian w polskim systemie gospodarczym na
relacje: kadra kierownicza – pracownicy przedsiębiorstw
Adam Dzidowski, Podejście antropologiczne w rozpoznawaniu interesów
pracobiorców
Małgorzata Striker, Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec
zatrudnienia – wyniki badań empirycznych
Magdalena Dunikowska, Pracownicy jako interesariusze w procesach fuzji i przejęć
przedsiębiorstw
Bernadette Jonda, Sytuacja pracowników administracji gminnych wobec
zmieniających się wymagań. Wybrane wyniki z badań porównawczych
w polskich i niemieckich urzędach gminnych
Agnieszka Bera, Dysfunkcje partycypacji w środowisku contact center
Monika Król-Stępień, Wizerunek przedsiębiorców świadczących usługi
publiczne – w świetle ustawy o przejrzystości
Danuta Kunecka, Interesy pracowników medycznych na tle restrukturyzacji
zatrudnienia w sektorze zdrowia
Część 2. Pracodawcy wobec respektowania interesów pracobiorców
Jacek Bendkowski, Przesłanki rozwoju zaufania w środowisku wirtualnym
Łukasz Skowron, Indeks ISMP jako nowoczesna metoda pomiaru poziomu satysfakcji i
motywacji pracowników
Barbara Chomątowska, Promocja zdrowia w miejscu pracy
Izabela Kołodziejczyk-Olczak, Szkolenie jako element wspierający pracowników w
wieku powyżej 50 lat w świetle projektu Wyrównywanie szans
na rynku pracy dla osób 50+
Anna Lipka, Jakość działań stymulujących zaangażowanie pracobiorców
Katarzyna Wojtaszczyk, Respektowanie interesów pracowników warunkiem budowania
silnej marki pracodawcy
Anna Rogozińska-Pawełczyk, Kontrakt psychologiczny w organizacji – w
poszukiwaniu nowej równowagi
Joanna Cewińska, Pracodawcy wobec badań opinii zatrudnionych
Agata Borowska-Pietrzak, Rola motywacji niematerialnej w kształtowaniu
zaangażowania pracowników
Michał Kapias, Odpowiedzialność społeczna jako sposób realizacji
personalistycznej koncepcji pracy ludzkiej
Część 3. Równowaga praca – życie interesem współczesnego
pracobiorcy
Grażyna Gruszczyńska-Malec, Kinga Hoffmann, Praca zawodowa w systemie
wartości jednostki w kontekście kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
Wanda Kopertyńska, Równowaga praca zawodowa a życie prywatne pracowników –
doświadczenia badawcze z przedsiębiorstw
Alicja Smolbik-Jęczmień, Wpływ rozwoju kariery zawodowej pracownika na
zachowanie równowagi między pracą a życiem
Grażyna Bartkowiak, Dobrostan pracowników, poziom „zdrowia organizacji” a
ich zadowolenie z pracy i zaangażowanie w osiąganie celów organizacji
Paweł Łukasik, Arkadiusz Potocki, Wybrane aspekty wypalenia zawodowego w pracy
menedżera
Część 4. Harmonizowanie interesów pracodawcy i pracobiorców –
aspekt narzędziowy i podmiotowy
Janusz Strużyna, Miopia zarządzania zasobami ludzkimi na tle ewolucji
polskich organizacji
Tomasz Kawka, Rola funkcji personalnej w kontekście zmieniającej się
organizacji
Urszula Skurzyńska-Sikora, Kompetencje organizacji w obszarze zarządzania
zasobami ludzkimi
Agnieszka Izabela Baruk, Budowanie organizacji sprzyjającej ludziom w kontekście
oczekiwań potencjalnych pracowników
Henryk Bieniok, Inteligencja emocjonalna menedżera
Anna Balcerek-Wieszala, Badanie opinii pracowników jako narzędzie doskonalenia
zarządzania zasobami ludzkimi
Magdalena Czupryńska, Kultura organizacyjna i polityka personalna w kontekście
realizacji interesów pracowników hotelu
Liliana Mierzwińska, Kształtowanie zaangażowania pracowników IT w strategii
personalnej przedsiębiorstwa X
Stanisław Nowosielski, Orientacja na pracownika jako klienta wewnętrznego w
organizacji
Część 5. W poszukiwaniu wspólnoty interesów w organizacji
Monika Rogozińska, Katarzyna Susabowska, Janusz Strużyna, Analiza i ocena
wykorzystania technik manipulacji i indoktrynacji w szkoleniach
wprowadzających do pracy.
Dagmara Lewicka, Wkład funkcji personalnej we wspieranie innowacyjności
przedsiębiorstwa – analiza czynnikowa
Anna Sitko-Lutek, Dorota Chmielewska-Muciek, Kultura organizacyjna
przedsiębiorstw informatycznych w Polsce
Małorzata Król, Samoocena zaangażowania pracowników tymczasowych.
Anna Pietruszka-Ortyl, Dzielenie się wiedzą wśród profesjonalistów jako
determinanta ich kreatywności
Małgorzata Trenkner, Kształtowanie środowiska sprzyjającego kreatywności
pracowników w przedsiębiorstwach zorientowanych projakościowo
Summaries
366 stron, B5, oprawa miękka