|
ZARZĄDZANIE PRZEZ JAKOŚĆ W HANDLU DETALICZNYM KONCEPCJA I ZASTOSOWANIE
DOBSKI P. wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 69.30 Twoja cena 65,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka ZARZĄDZANIE PRZEZ JAKOŚĆ W HANDLU DETALICZNYM
KONCEPCJA I ZASTOSOWANIE
Ze wstępu
W pracy przyjęta została hipoteza, że zarządzanie przez jakość wpływa na
dostosowanie usługi handlowej do oczekiwań klientów na poziomie optymalizacji rynkowej
i czasu transakcji wymiennych. Związane z uwarunkowaniami wdrażania koncepcji
zarządzania przez jakość są następujące aspekty problemu badawczego:
1) zjawisko globalizacji i proces internacjonalizacji w handlu
detalicznym wpływają na wzrost znaczenia standardów i systemów zapewnienia jakości w
działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego,
2) uwarunkowania prawne z zakresu ochrony praw konsumenta determinują
proces wdrażania koncepcji TQM w przedsiębiorstwie handlu detalicznego,
3) istnieje związek pomiędzy oceną atrybutów jakości usługi
handlowej a formatem sklepu,
4) cechy demograficzno-społeczne oraz ekonomiczne klientów
determinują ocenę istotności atrybutów jakości usługi handlowej.
Wstęp
1.Znaczenie zapewnienia jakości w przedsiębiorstwie
1.1.Historyczne postrzeganie jakości
1.2.Istota i znaczenie jakości
1.2.1.Interdyscyplinarny charakter jakości
1.2.2.Wielowymiarowy charakter jakości
1.3.Ewolucja koncepcji zarządzania jakością
1.4.Istota koncepcji TQM
2.Konceptualizacja jakości w handlu detalicznym
2.1.Teoretyczne podstawy wyodrębnienia handlu
2.2.Przedsiębiorstwo handlowe - istota i konwencje objaśniające
2.3.Koncepcja usługi handlowej
2.4.Jakość w produkcji i jej aplikacja do usług
2.5.Percepcja jakości usługi handlowej
3.Makrouwarunkowania wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w
przedsiębiorstwie handlu detalicznego
3.1.Uwagi ogólne
3.2.Uwarunkowania społeczno-demograficzne
3.3.Uwarunkowania prawne determinujące wdrażanie zarządzania przez jakość
3.3.1.Wymagania prawne dotyczące jakości obowiązujące na terenie Unii Europejskiej
3.3.2.Jakość w świetle wymagań prawa polskiego
3.4.Wpływ procesu internacjonalizacji i zjawiska globalizacji na wdrażanie zarządzania
przez jakość
3.5.Bariery wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w przedsiębiorstwach
4.Percepcja jakości w handlu detalicznym w opinii klientów indywidualnych
4.1.Cel i przedmiot badań
4.2.Metoda i technika obserwacji
4.3.Ocena materiału źródłowego
4.4.Charakterystyka badanej zbiorowości
4.5.Atrybuty determinujące jakość usługi przedsiębiorstwa handlu detalicznego
z perspektywy klienta
4.6.Preferencje klientów indywidualnych dotyczące cech usługi handlowej
5.Zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwach handlu detalicznego w świetle
badań empirycznych
5.1.Przedmiot i założenia metodyczne badania
5.2.Charakterystyka badanej zbiorowości
5.3.Istota i rola jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlu detalicznego
5.4.Praktyczne aspekty wdrożenia zarządzania przez jakość w przedsiębiorstwie handlu
detalicznego
5.4.1.Systemowe podejście do jakości według norm ISO 9000 oraz ISO 22000
5.4.2.Systemy jakości w obrocie żywnością
5.4.3.Nagrody jakości i metody samooceny diagnostycznej
5.5.Korzyści związane z wdrożeniem koncepcji zarządzania przez jakość
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków
Spis wykresów
Spis tabel
289 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|