ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.30 65,84   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PRZEZ JAKOŚĆ W HANDLU DETALICZNYM KONCEPCJA I ZASTOSOWANIE


DOBSKI P.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 69.30 Twoja cena  65,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ZARZĄDZANIE PRZEZ JAKOŚĆ W HANDLU DETALICZNYM

KONCEPCJA I ZASTOSOWANIE


Ze wstępu

W pracy przyjęta została hipoteza, że zarządzanie przez jakość wpływa na dostosowanie usługi handlowej do oczekiwań klientów na poziomie optymalizacji rynkowej i czasu transakcji wymiennych. Związane z uwarunkowaniami wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość są następujące aspekty problemu badawczego:

1)    zjawisko globalizacji i proces internacjonalizacji w handlu detalicznym wpływają na wzrost znaczenia standardów i systemów zapewnienia jakości w działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego,

2)    uwarunkowania prawne z zakresu ochrony praw konsumenta determinują proces wdrażania koncepcji TQM w przedsiębiorstwie handlu detalicznego,

3)    istnieje związek pomiędzy oceną atrybutów jakości usługi handlowej a formatem sklepu,

4)    cechy demograficzno-społeczne oraz ekonomiczne klientów determinują ocenę istotności atrybutów jakości usługi handlowej.


Wstęp

1.Znaczenie zapewnienia jakości w przedsiębiorstwie
1.1.Historyczne postrzeganie jakości
1.2.Istota i znaczenie jakości
1.2.1.Interdyscyplinarny charakter jakości
1.2.2.Wielowymiarowy charakter jakości
1.3.Ewolucja koncepcji zarządzania jakością
1.4.Istota koncepcji TQM

2.Konceptualizacja jakości w handlu detalicznym
2.1.Teoretyczne podstawy wyodrębnienia handlu
2.2.Przedsiębiorstwo handlowe - istota i konwencje objaśniające
2.3.Koncepcja usługi handlowej
2.4.Jakość w produkcji i jej aplikacja do usług
2.5.Percepcja jakości usługi handlowej

3.Makrouwarunkowania wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
3.1.Uwagi ogólne
3.2.Uwarunkowania społeczno-demograficzne
3.3.Uwarunkowania prawne determinujące wdrażanie zarządzania przez jakość
3.3.1.Wymagania prawne dotyczące jakości obowiązujące na terenie Unii Europejskiej
3.3.2.Jakość w świetle wymagań prawa polskiego
3.4.Wpływ procesu internacjonalizacji i zjawiska globalizacji na wdrażanie zarządzania przez jakość
3.5.Bariery wdrażania koncepcji zarządzania przez jakość w przedsiębiorstwach

4.Percepcja jakości w handlu detalicznym w opinii klientów indywidualnych
4.1.Cel i przedmiot badań
4.2.Metoda i technika obserwacji
4.3.Ocena materiału źródłowego
4.4.Charakterystyka badanej zbiorowości
4.5.Atrybuty determinujące jakość usługi przedsiębiorstwa handlu detalicznego
z perspektywy klienta
4.6.Preferencje klientów indywidualnych dotyczące cech usługi handlowej

5.Zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwach handlu detalicznego w świetle badań empirycznych
5.1.Przedmiot i założenia metodyczne badania
5.2.Charakterystyka badanej zbiorowości
5.3.Istota i rola jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlu detalicznego
5.4.Praktyczne aspekty wdrożenia zarządzania przez jakość w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
5.4.1.Systemowe podejście do jakości według norm ISO 9000 oraz ISO 22000
5.4.2.Systemy jakości w obrocie żywnością
5.4.3.Nagrody jakości i metody samooceny diagnostycznej
5.5.Korzyści związane z wdrożeniem koncepcji zarządzania przez jakość

Zakończenie

Załączniki

Bibliografia

Spis rysunków

Spis wykresów

Spis tabel


289 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022