ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPOSÓB NA LISTĘ TO-DO TWÓRZ LISTY ZADAŃ KTÓRE NIE STRESUJĄ A POMAGAJĄ!


ZAHARIADES D.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 35.55 Twoja cena  33,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sposób na listę to-do

Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!

Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy.

Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu rośnie: priorytetowych prac nie można ukończyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagają się uwagi. Listy zadań niespostrzeżenie robią się absurdalnie długie. Sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli i nikt rozsądny nie wierzy, że zadania umieszczone na liście kiedykolwiek zostaną zrealizowane...

Dzięki tej niewielkiej książeczce dowiesz się, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. Została napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii ułatwić Ci jak najszybsze przejście do działania i odzyskanie kontroli nad własnym czasem i obowiązkami. Zapoznasz się z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadań, a następnie zbudujesz taki, który najlepiej będzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz cały ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadań stały się przydatnym, wspierającym Cię narzędziem, które po prostu działa bez zarzutu każdego dnia. Spośród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dzięki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz się stresować i poczujesz większą radość z życia!

W tej książce znajdziesz informacje o:

  • błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjach
  • najpopularniejszych strategiach pisania list
  • najdoskonalszym systemie list zadań
  • technikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobienia
  • przyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadań zrealizowanych

Prezent dla Ciebie 7
Przedmowa 9

Rozdział 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy do zrobienia? 13

Rozdział 2. Paradoks wydajności, czyli dlaczego Twoje listy blokują Ci drogę do sukcesu 17

Rozdział 3. Dlaczego nie skreślasz wszystkich punktów z listy? 21

Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list 21
Powód 2. Nie określasz terminów wykonania poszczególnych prac 23
Powód 3. Listy są za długie 24
Powód 4. Twoje listy są zbyt zróżnicowane 25
Powód 5. Masz zbyt wiele możliwości do wyboru 27
Powód 6. Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań 29
Powód 7. Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko 30
Powód 8. Twoje zadania nie są powiązane z konkretnymi celami 32
Samoocena: jak skuteczne są Twoje listy rzeczy do zrobienia? 34
Jak negatywne emocje obniżają Twoją produktywność? 36

Rozdział 4. Dziesięć najpopularniejszych systemów tworzenia list 39

1. Rozbudowana lista all inclusive 39
2. System "zadanie + data rozpoczęcia + termin wykonania" 41
3. Dwie listy: główna i codzienna 42
4. Strategia "3+2" 44
5. Reguła "1 - 3 - 5" 47
6. System oparty na projekcie 48
7. Metoda 3NZ 50
8. Metoda kanban 52
9. System matrycy 55
10. Getting Things Done (GTD) 57
Getting Things Done - czy to działa? 60

Rozdział 5. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? 63

Krok 1. Oddziel obecne zadania od przyszłych 64
Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach 65
Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania 67
Krok 4. Określ termin każdego zadania 69
Krok 5. Ogranicz liczbę bieżących zadań do siedmiu 71
Krok 6. Uporządkuj zadania według projektów, rodzaju albo miejsca 73
Krok 7. Usuń z listy niepotrzebne zadania 76
Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań 79
Krok 9. Opisując zadanie, używaj czasownika mówiącego o działaniu 81
Krok 10. Zidentyfikuj zadania, które wymagają zaangażowania innych osób 83

Rozdział 6. Jak stosować sprawnie funkcjonujący system list rzeczy do zrobienia? 87

Wskazówka 1. Prowadź listę "małych zadań" 88
Wskazówka 2. Nie pozwól, żeby lista Cię przerosła 90
Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy według kontekstu 91
Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przeglądy 92
Wskazówka 5. Aktualizuj swoją listę celów 95
Wskazówka 6. Nie ugrzęźnij w metodologii 97
Wskazówka 7. Zbuduj system, który działa u CIEBIE, i stosuj go 99
Wskazówka 8. Bądź konsekwentny 100
Co zrobić, gdy noga Ci się powinie? 102

Rozdział 7. Offline czy online - gdzie prowadzić listy rzeczy do zrobienia? 105

Argumenty za metodą kartki i długopisu 105
Argumenty za prowadzeniem list zadań w internecie 107

Rozdział 8. Jak zsynchronizować kalendarz z listami rzeczy do zrobienia? 111

Rozdział 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych (i czy warto ją prowadzić)? 115

Jak stworzyć listę rzeczy zrobionych? 116

Rozdział 10. Uwagi końcowe na temat tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia 119

Czy mogę Cię prosić o małą przysługę? 121

O autorze 123
Podkręć swoją produktywność 125

176 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022