ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.90 47,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŁAGODNA DYSCYPLINA JAK WYCHOWAĆ SAMODZIELNE EMPATYCZNE I SZCZĘŚLIWE DZIECI


OCKWELL-SMITH S.

wydawnictwo: LAURUM , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Łagodna dyscyplina

Jak wychować samodzielne, empatyczne i szczęśliwe dzieci

Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań – w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach.

Znakiem rozpoznawczym Sarah Ockwell-Smith jest praktyczne, świeże podejście i skupienie się nie tyle na „filozofii” i teoretyzowaniu, ile na zaradzeniu konkretnym problemom.

Dlatego wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy propozycje rozwiązań na:

  • dąsanie się i płacz,
  • agresywne czy niszczycielskie zachowania,
  • niesłuchanie i odmawianie posłuszeństwa,
  • bezczelność i pyskowanie,
  • rywalizację między rodzeństwem,
  • kłamanie,
  • przeklinanie,
  • niską samoocenę i brak pewności siebie.

Łagodna dyscyplina znajdzie zastosowanie w odniesieniu do dzieci w różnym wieku – od raczkujących maluchów po nastolatków. Ta książka to mnóstwo motywacji i zestaw narzędzi do zmiany podejścia na bardziej uważne
i współczujące.


  Czy dyscyplina może być łagodna? Sarah Ockwell-Smith przekonuje, że wychowywanie dzieci to przede wszystkim praca nad sobą i wzajemne inspirowanie do rozwoju. Zachęca, aby bliskie relacje budować na uważności, empatii i szacunku.
A także wiedzy o sobie i dzieciach – bo przecież nie karzemy ryby za to, że nie umie chodzić.
           - Anna Kario-Skoczylas, blog bezkarinagród.pl

  Nareszcie książka, która koncentruje się na rozwiązaniach z poszanowaniem obu stron – z uwzględnieniem trudności zarówno u dorosłego, jak i u dziecka. Drogą do celu jest więc zrozumienie i bliskość, nazywanie potrzeb i emocji, a także realistyczne oczekiwania. Zaskoczy Was ilość konkretnych sytuacji, przykładów i rozwiązań!
           - Patrycja Ptaszek, blog mamowato.pl

  Książka uwzględnia trudności występujące zarówno po stronie dzieci, jak i rodziców. Autorka pokazuje, jak wzajemne zrozumienie potrzeb przynosi rozwiązania problemów, i pomaga osiągnąć bliskość, a nie są to zwykle słowa kojarzone
z dyscypliną!
           - dr Suzanne Zeedyk, psycholog rozwoju człowieka, honorowy współpracownik Uniwersytetu Dundee 
Sarah Ockwell-Smith to licencjonowany psycholog. Po urodzeniu pierwszego dziecka wyszkoliła się jako nauczycielka prenatalna i porodowa oraz doula poporodowa. Podjęła również szkolenie w zakresie hipnoterapii oraz psychoterapii i jest członkiem British Sleep Society. Jest współzałożycielką strony GentleParenting (www.gentleparenting.co.uk) oraz autorką bloga www.sarahockwell-smith.com. Regularnie pisze dla magazynów parentingowych oraz występuje w roli eksperta ds. rodzicielstwa w krajowej telewizji i radiu.

Podziękowania
Jak korzystać z tej książki

Wstęp
Czym jest dyscyplina
Czym jest łagodna dyscyplina
Wychowanie autorytarne
Wychowanie permisywne
Wychowanie autorytatywne
Jak stać się wspaniałym nauczycielem
Kim jest dobry uczeń
Łagodna dyscyplina w praktyce
Zachowaj spokój
Prawidłowo sformułuj oczekiwania
Umacniaj więź z dzieckiem
Akceptuj i przyjmuj emocje dziecka
Argumentuj i dawaj dobry przykład
Kiedy zacząć wychowywać

Rozdział 1
DLACZEGO DZIECI ŹLE SIĘ ZACHOWUJĄ
Fizjologiczne przyczyny niepożądanych zachowań
Dieta
Brak snu
Nadmiar bodźców w otoczeniu
Niedojrzała komunikacja werbalna
Psychologiczne przyczyny niepożądanych zachowań
Brak kontroli nad własnym życiem
Niepożądane zachowania u innych
Brak więzi
Deficyt dzieciństwa - kiedy dzieciom nie pozwala się być dziećmi
Niska samoocena
Powszechne mity na temat złego zachowania

Rozdział 2
JAK DZIECI SIĘ UCZĄ
Abraham Maslow i motywacja
Dobry przykład
Nastawienie na rozwój
Style uczenia się
Wzrokowcy
Słuchowcy
Czytelnicy/piszący
Kinestetycy
Uczenie się przez doświadczanie i schematy
Łączenie
Wkładanie
Nakrywanie
Lokalizacja
Toczenie
Zrzucanie
Przekształcanie
Przemieszczanie
Otoczenie sprzyjające nauce

Rozdział 3
JAK ROZWIJA SIĘ MÓZG DZIECKA
Jak rozwija się mózg
Jak rozwijać umiejętność regulowania emocji
Kontrola impulsów
Myślenie krytyczne, analityczne, abstrakcyjne i hipotetyczne
Rozwój empatii
Podejmowanie ryzyka
Odchylenia od neurologicznej typowości
Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi (ADHD)
Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)

Rozdział 4
PROBLEM Z POPULARNYMI METODAMI WYCHOWAWCZYMI
Nieskuteczne doraźne metody wychowawcze
Problem z karą
Warunkowanie klasyczne i instrumentalne
Kary fizyczne
Problem z nagrodami
Odwracanie uwagi
Potencjalnie skuteczne metody
Chwalenie
Konsekwencje

Rozdział 5
METODY WYCHOWAWCZE W SZKOLE
Wychowanie w szkole: problemy
Błędne rozumienie motywacji
Przyklejanie łatek i usztywniony sposób myślenia
Zakaz wychodzenia na przerwę i zabranianie zabawy
Zawieszenie w prawach ucznia lub wykluczenie z klasy
Szkolne systemy nagród
Jak szkoły mogłyby się zmienić
Kroki do poprawy metod wychowawczych w szkole
Co się dzieje, gdy metody wychowawcze w szkole i w domu są różne
Dlaczego dzieci zachowują się inaczej w domu, a inaczej w szkole

Rozdział 6
JAK SOBIE RADZIĆ Z AGRESYWNYM I DESTRUKTYWNYM ZACHOWANIEM
Skąd się bierze agresja u dzieci
Trudne emocje
Poczucie braku więzi
Dokuczanie
Modelowanie zachowań
Jak zachęcać dziecko, by zachowywało się odpowiednio
Często zadawane pytania o agresję u dzieci
Jak można powstrzymać dziecko przed gryzieniem innych
Jak można powstrzymać dziecko przed kopaniem innych
Jak można powstrzymać dziecko od kopania czy uderzania przedmiotów
Jak można powstrzymać dziecko przez rzucaniem przedmiotami
Prawdziwe historie

Rozdział 7
JAK SOBIE RADZIĆ Z MARUDZENIEM I FOCHAMI
Dlaczego dzieci się dąsają i marudzą
Brak kontroli
Brak umiejętności komunikacji
Brak umiejętności regulowania emocji
Poczucie przytłoczenia
Przemęczenie
Poczucie, że nie zostało się wysłuchanym
Jak można powstrzymać marudzenie i fochy
Słuchaj uważnie
Alternatywne sposoby komunikowania się
Większa autonomia
Więcej czasu na relaks
Więcej fizycznej bliskości
Zachęcaj dziecko do okazywania emocji
Prawdziwe historie

Rozdział 8
JAK SOBIE RADZIĆ, KIEDY DZIECKO NIE SŁUCHA I ODMAWIA WSPÓŁPRACY
Dlaczego dzieci nie słuchają
Słaba komunikacja
Niejasne instrukcje
Polecenia niedostosowane do wieku
Brak elementu zabawy
Brak poczucia kontroli
Brak więzi
Brak empatii i zrozumienia
Typowe sytuacje
Dziecko nie chce iść spać
Dziecko nie chce sprzątać swojego pokoju
Dziecko nie chce założyć butów
Dziecko nie chce odrabiać lekcji
Dziecko nie chce wyłączyć konsoli
Prawdziwe historie

Rozdział 9
JAK SOBIE RADZIĆ Z NIEKULTURALNYM I AROGANCKIM ZACHOWANIEM
Dlaczego dzieci zachowują się niekulturalnie i arogancko
Brak empatii i zrozumienia
Reakcja stresowa
Bezsilność
Dysonans poznawczy
Przekraczanie rubikonu
Jak sobie radzić z nieuprzejmym zachowaniem i arogancją
Oczekiwania dostosowane do wieku
Empatia
Zredukuj stres
Przyznawaj się do błędów i zachowuj spokój
Zwiększ autonomię
Prawdziwe historie

Rozdział 10
JAK SOBIE RADZIĆ Z RYWALIZACJĄ MIĘDZY RODZEŃSTWEM
Skąd się biorą walki między rodzeństwem
Brak indywidualnej uwagi
Porównywanie
Etykiety
Faworyzowanie
Zbyt wielka presja wywierana na starsze dziecko
Zbyt mało okazji do samodzielnego rozwiązywania sporów
Jak ograniczać rywalizację między rodzeństwem
Więcej indywidualnej uwagi
Zachęcaj do współpracy i dbaj o równe traktowanie
Zachęcaj dzieci do samodzielnego rozwiązywania problemów
Stwórz dzieciom prywatną przestrzeń
Prawdziwe historie

Rozdział 11
JAK SOBIE RADZIĆ Z KŁAMSTWEM
Jak my, jako rodzice, przyczyniamy się do kłamstw
Dlaczego dzieci kłamią
Bocię kochają
Bo zostały nauczone, że za prawdę czeka je kara
Bo me wierzą, że mogą ci zaufać
Bo prawda jest niewygodna
Presja otoczenia
Jak zachęcać dzieci do uczciwości
Moja historia

Rozdział 12
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEKLINANIEM
Dlaczego dzieci przeklinają
Reakeja stresowa
Brak kontroli impulsów
Wyuczone zachowania
Walka o władzę i brak uwagi
Testowanie granic dla efektu
Atrakcyjne brzmienie słów lub brak alternatywy
Jak reagować na przekleństwa
Nie ignoruj brzydkich słów
Nie reaguj przesadnie
Wyjaśnij znaczenie tych słów
Zaspokajaj potrzebę autonomii i uwagi
Skup się na emocjach, które kryją się za słowami
Zaproponuj alternatywę
Prawdziwe historie

Rozdział 13
JAK SOBIE RADZIĆ Z NISKĄ SAMOOCENĄ I BRAKIEM PEWNOŚCI SIEBIE
Co powoduje u dzieci niską samoocenę lub brak pewności siebie
Usztywniony sposób myślenia
Dokuczanie
Chwalenie
Motywacja zewnętrzna
Etykietowanie
Nadopiekuńczość
Ignorowanie trudnych emocji
Jak poprawić samoocenę dziecka
Kochaj bezwarunkowo
Rozwijaj w dziecku umiejętność rozwiązywania problemów
Mów dziecku o swoich uczuciach do nieco
Okazje do ćwiczenia samodzielności
Kształtuj w dziecku pozytywne nastawienie
Afirmacje
Prawdziwe historie

Rozdział 14
PRACA Z RODZICIELSKIMI DEMONAMI
Wystarczająco dobry rodzic
Jak sobie radzić z niechcianymi opiniami i radami
Kwestionowanie własnego podejścia do wychowania
Jak przekonać partnera do łagodnej dyscypliny
Jak sobie radzić z własną złością
Dlaczego rodzice się złoszczą
Jak sobie radzić w trudnej chwili
Co zrobić, kiedy puszczą ci nerwy
Strategie radzenia sobie ze złością
Co robić w te dni, kiedy masz ochotę się poddać

Rozdział 15
TWOJA DROGA DO ŁAGODNEJ DYSCYPLINY

Dodatkowe źródła wiedzy

372 strony, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022