ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERNACJONALIZACJA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW HISTORIE OPOWIEDZIANE Z PASJĄ


CISZEWSKA-MLINARIČ M. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Historie opowiedziane z pasją

Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton
z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery.

Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda
i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny
i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi.

Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia.

Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

WSTĘP

CZĘŚĆ I O UMIĘDZYNARODOWIENIU DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW - TEORIA DLA PRAKTYKÓW

Rozdział 1
EKSPANSJA NA RYNKI ZAGRANICZNE: PERSPEKTYWA HISTORYCZNA, KORZYŚCI I WYZWANIA
Umiędzynarodowienie w perspektywie historycznej
Krzysztof Obłój
Ekspansja na rynki zagraniczne: korzyści i wyzwania
Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarić, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński
Trzy typowe ścieżki umiędzynarodowienia
Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarić, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński

CZĘŚĆ II INTERNACJONALIZACJA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW -STUDIA PRZYPADKÓW

Rozdział 2
PORTRET Z BLISKA - HISTORIE UMIĘDZYNARODOWIENIA I ADAPTACJI DO RYNKÓW ZAGRANICZNYCH POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW
Logika doboru firm do projektu badawczego
Mariola Ciszewska-Mlinarić
Przypadek A - Grupa Nowy Styl
Mariola Ciszewska-Mlinarić
Przypadek B - Granna
Mariola Ciszewska-Mlinarić
Przypadek C - Aplisens SA
Mariola Ciszewska-Mlinarić
Przypadek D - Lechpol
Mariola Ciszewska-Mlinarić
Przypadek E - Berta
Piotr Wójcik
Przypadek F - Maszynel
Piotr Wójcik
Przypadek G - Sonica
Piotr Trąpayński
Przypadek H - Buspol
Piotr Trqpczyński
Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji
Mariola Ciszewska-Mlinarić

CZEŚĆ III POKONYWANIE DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

Rozdział 3
DYSTANS KULTUROWY
Mariola Ciszewska-Mlinarić, Piotr Wójcik
Postrzegana kulturowa odmienność rynków
Pokonywanie dystansu kulturowego
Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne

Rozdział 4
DYSTANS ADMINISTRACYJNY
Mariola Ciszewska-Mlinarić, Piotr Trapczyński
Postrzegana administracyjna odmienność rynków
Pokonywanie dystansu administracyjnego
Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne

Rozdział 5
DYSTANS GEOGRAFICZNY
Mariola Ciszewska-Mlinarić, Piotr Wójcik
Postrzegana geograficzna odmienność rynków
Pokonywanie dystansu geograficznego
Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne

Rozdział 6
DYSTANS GOSPODARCZO-TECHNOLOGICZNY
Mariola Ciszewska-Mlinarić, Piotr Trąpczyński
Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków
Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego
Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne

Rozdział 7
MECHANIZMY POKONYWANIA DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ
Mariola Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłój, Piotr Trąpczyński, Piotr Wójcik
Mechanizmy relacyjne
Mechanizmy zasobowe
Mechanizmy transakcyjne
Mechanizmy instytucjonalne
Podsumowanie

Bibliografia
Spis tabel i rysunków

258 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022