|
SZKOŁA NAUCZYCIEL UCZEŃ W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
PRZYBYSZ-ZAREMBA M. STEPANIUK J. SZCZYGIEŁ A. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 69.60 Twoja cena 66,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoła, nauczyciel, uczeń
w przestrzeni edukacyjnej
Monografia stanowi
zbiór tekstów skoncentrowanych wokół
dyskusji na temat szkoły, nauczyciela oraz kształcenia ustawicznego.
Adresowana jest do pedagogów, nauczycieli,
wychowawców, rodziców i opiekunów
dzieci i młodzieży, również ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi.
Tematyka monografii stanowi także przyczynek do podjęcia cyklu debat i
dyskusji na temat roli i zadań szkoły, wizerunku
współczesnego nauczyciela, a także miejsca ucznia (dziecka)
w procesie edukacyjnym realizowanym w warunkach dynamicznych
przeobrażeń społecznych i zmian technologicznych. Wierzymy zatem, że
prezentowana publikacja przyczyni się do nowego spojrzenia
zarówno na szkolę, nauczyciela, jak i najważniejszy podmiot
procesu edukacji, a więc ucznia.
Wstęp
Część 1. Szkoła jako przestrzeń
edukacyjna wspierająca ucznia
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Oblicza
gotowości szkolnej w realiach współczesnej szkoły
Jolanta Konieczny
Niepowodzenia
szkolne na I etapie edukacyjnym w perspektywie uczniów
Łukasz Kubieniec
Formuła
integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych
Małgorzata Przybysz-Zaremba
Diagnoza
pedagogiczna – studium jednego przypadku. W kierunku
„autentycznej” pomocy i wsparcia
Część 2. Nauczyciel –
kalejdoskop działań edukacyjnych, pomocowych i wspomagających
Joanna Stepaniuk
Nauczyciel
wobec procesu zmiany w szkole jako organizacji uczącej się
Lidia Grażyna Zielkowska
Współdziałanie
nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w
edukacji wczesnoszkolnej
Jolanta Flanz
Działania
podejmowane przez nauczycieli liceów
ogólnokształcących i techników w tworzeniu
klimatu społeczno-wychowawczego klas szkolnych – raport z
badań
Grażyna Cęcelek
Optymalizacja
procesu kształtowania kompetencji społecznych nauczyciela jako warunek
niezbędny dla realizacji konstruktywistycznego modelu edukacji
– raport z badań
Anna Suchon
Nauczyciel
w jego postmodernistycznej realności – możliwości, fikcje,
konieczności
Aleksandra Szczygieł
Bariery
komunikacyjne w interakcji nauczyciel – uczeń oraz ich
potencjalny wpływ na funkcjonowanie ucznia w szkole
Agnieszka Twaróg-Kanus
Komunikacja
interpersonalna w przestrzeni edukacji
Część 3. Kształcenie ustawiczne a
potrzeby, wymagania i oczekiwania rynku
Teresa Myjak
Kształcenie
studentów w zakresie przedsiębiorczości a potrzeby rynku
pracy
Anna Karowicz
Trudności
w efektywnej pracy logopedy w przedszkolu i szkole oraz rola pedagoga
jako ogniwa we wczesnej diagnostyce zaburzeń rozwoju u dzieci
Elżbieta Stokowska-Zagdan, Lilla Szynkowska, Aleksandra Stankiewicz,
Agata Bronisz
Edukacja
zdrowotna jako obszar kształcenia ustawicznego w profilaktyce wybranych
chorób stylu życia
Teresa Janicka-Panek
Kompetencje
kluczowe jako zadanie i cel kształcenia – szanse, możliwości
i zagrożenia w kontekście niepełnosprawności wychowanka
Stanisław Myjak, Teresa Myjak
Kształtowanie
kompetencji społecznych wobec oczekiwań rynku pracy
Noty o autorach
246
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|