|
TRUDNOŚCI DOŚWIADCZANE PRZEZ STUDENTÓW METODA POMIARU I MOŻLIWOŚCI POMOCY
ISKRA J. KLINKOSZ W. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Trudności doświadczane
przez studentów
Metoda
pomiaru i możliwości pomocy
Książka stanowi
prezentację zarówno zagadnień dotyczących analizy trudności
studenckich z perspektywy ich emocjonalnych przeżyć i
problemów, jak również opracowaną autorską metodę
badania trudności studenckich (Kwestionariusz Trudności Studenckich).
Kwestionariusz ten jest jedyną metodą służącą do badania rodzaju i
nasilenia trudności doświadczanych przez studentów. Stanowi
narzędzie spełniające wszystkie wymagania psychometryczne oraz
posiadające opracowane normy na grupie prawie 1400 studentów
z różnych uczelni w Polsce. Niewątpliwym atutem proponowanej
monografii jest prezentacja typologii studentów w
różnym nasileniu doświadczających trudności oraz
zamieszczone w niej jakościowe analizy doświadczeń trudności
opisywanych przez samych studentów. Dodatkowym walorem pracy
jest autorska propozycja sposobów wsparcia/pomocy studentom,
którzy mimo posiadania intelektualnych zdolności
doświadczają trudności na nowej ścieżce edukacyjnej realizowanej w
uczelni/szkole wyższej.
Wprowadzenie
Rozdział I. Bycie
studentem z perspektywy nowych doświadczeń
1. Studia jako nowy etap w życiu człowieka
2. Trudności jako element codziennego życia
3. Trudności studenckiego życia
4. Nowe sytuacje i nowi ludzie, czyli student w relacjach z innymi
Rozdział II. Skąd się biorą trudności i
co z nimi zrobić
1. Bagaż studenta – czy musi być ciężarem
2. Bagaż nauczyciela akademickiego – jakie daje efekty
3. Kilka słów o współpracy i wzajemnym zrozumieniu
Rozdział III. Trudności doświadczane
przez studentów
1. Jakościowa Analiza Personalistyczna jako metoda analizy doświadczeń
człowieka
2. Uczestnicy badań
3. Doświadczenia trudności charakterystyczne dla studentów
4. Uogólniona struktura doświadczenia trudności studenckich
Rozdział IV. Kwestionariusz Trudności
Studenckich (KTS) – metoda badania
1. Procedura konstruowania Kwestionariusza Trudności Studenckich
2. Interkorelacje skal KTS - rzetelność i stałość pomiaru
3. Związek KTS z wybranymi zmiennymi psychologicznymi
3.1. Trudności studenckie a osobowość
3.2. Trudności studenckie a style radzenia sobie ze stresem
3.3. Trudności studenckie a samoocena
3.4. Trudności studenckie a poczucie bezpieczeństwa i prężność osobowa
3.5. Trudności studenckie a style aktualizacji siebie
3.6. Trudności studenckie a satysfakcja z życia
3.7. Trudności studenckie a uogólnione poczucie własnej
skuteczności
4. Normalizacja KTS
4.1. Próba normalizacyjna
4.2. Wyniki kobiet i mężczyzn
4.3. Normy tenowe
5. Zastosowanie Kwestionariusza Trudności Studenckich w diagnostyce
5.1. Sposób przeprowadzania badania i obliczania
wyników
5.2. Charakterystyka skal
5.3. Interpretacja wyników w skalach
5.4. Interpretacja typologiczna
5.5. Zastosowanie metody
Aneks
Kwestionariusz Trudności Studenckich (KTS)
Bibliografia
166
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|