|
Q EDUKACJI CYFROWEJ
PLEBAŃSKA M. SZYLLER A. SIEŃCZEWSKA M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 70.80 Twoja cena 67,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Q edukacji cyfrowej
Celem książki jest
kompleksowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach na
wszystkich poziomach edukacyjnych oraz wypracowanie na jej podstawie
rekomendacji w zakresie metod, form oraz narzędzi pracy niezbędnych w
procesach dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem technologii
cyfrowych.
Publikacja opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska
Szkoła w Dobie Cyfryzacji. Książka odnosi się do całego środowiska
szkolnego, obejmującego uczniów, nauczycieli,
rodziców, kadrę zarządzającą. Bowiem potrzeby, oczekiwania
oraz możliwości środowiska szkolnego kształtują poziom wdrożenia,
wykorzystania oraz rozwoju technologii cyfrowych w szkołach.
Wstęp
Rozdział 1. Znaczenie
cyfryzacji we współczesnym świecie
1.1. Wyzwania wobec edukacji XXI wieku
1.2. Cyfrowa szkoła – stół na czterech nogach
1.3. Cyfrowa edukacja – komponenty, konteksty
Rozdział 2. Pedagogiczne
i psychologiczne podstawy edukacji XXI wieku
2.1. Teorie uczenia się a rozwój nowoczesnych technologii
2.2. Nowatorskie metody uczenia się w epoce cyfrowej
2.3. Znaczenie edukacji cyfrowej w szkole – wyniki badań
własnych
Rozdział 3.
Infrastruktura polskich placówek edukacyjnych
3.1. Dostęp do Internetu
3.2. Bezpieczne korzystanie z technologii cyfrowych
Rozdział 4. Sprzęt
i narzędzia cyfrowe w szkole
4.1. Zastosowanie cyfrowych technologii w nauczaniu
4.2. Wyposażenie pracowni przedmiotowych
4.3. Dostęp do sprzętu
4.4. Z jakich multimediów najczęściej korzysta się w
szkołach?
Rozdział 5. Wykorzystanie
zasobów cyfrowych w szkole
5.1. Rola nauczyciela podczas korzystania z zasobów
cyfrowych przez uczniów
5.2. Korzystanie z zasobów cyfrowych podczas zajęć w szkole
– wyniki badań
5.3. Samodzielne tworzenie zasobów multimedialnych
Rozdział 6.
Kompetencje cyfrowe nauczycieli
6.1. Modele wprowadzania TIK w szkole
6.2. Jak przebiega typowa szkolna lekcja z wykorzystaniem TIK?
– wyniki badań
6.3. Model kompetencji cyfrowych nauczycieli – rekomendacja
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
196
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|