ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EKONOMICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA KONSUMPCJI KULTURY WYSOKIEJ


FLORCZAK W.M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 78.00 Twoja cena  74,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania konsumpcji kultury wysokiej

na przykładzie województwa zachodniopomorskiego

Monografia porusza problematykę uczestnictwa w kulturze wysokiej oraz uwarunkowań częstotliwości i zakresu konsumpcji kultury wysokiej, do której można m.in. zaliczyć:  przedstawienia operowe, operetkowe, teatralne, balet, koncerty muzyki poważnej, jazzowej, chórów, wystawy w galeriach, a także w muzeach.

Autorka w szeroki i całościowy sposób ujmuje zagadnienia odnoszące się do konsumpcji kultury wysokiej oraz jej uwarunkowań. Rozważania teoretyczne dotyczące istoty, roli i rynkowego ujęcia  kultury uzupełniono wynikami badań wtórnych na temat poziomu, jak również struktury konsumpcji kultury wysokiej przez Polaków, jako jednej z aktywności czasu  wolnego oraz wynikami autorskich reprezentatywnych badań pierwotnych na temat częstotliwości i społeczno-ekonomicznych uwarunkowań konsumpcji kultury wysokiej przez mieszkańców województwa zachodniopomorskiego. Badania te dostarczyły informacji na temat wpływu m.in. cech demograficznych, ekonomicznych oraz potrzeb i preferencji, a także infrastruktury i działań marketingowych instytucji kultury na konsumpcję kultury wysokiej, która z założenia ma charakter elitarny, a nie masowy, a jej rolą jest nie tylko zaspokajanie określonych potrzeb odbiorców kultury wysokiej, ale również ich kształtowanie.

Wstęp

Rozdział 1. KULTURA JAKO PRZEDMIOT KONSUMPCJI   

1.1. Istota kultury   
1.2. Funkcje i znaczenie kultury   
1.3. Uczestnictwo w kulturze jako sfera zaspokajania potrzeb osobistych człowieka   
1.4. Związki kultury z konsumpcją   
1.5. Rynkowe ujęcie kultury   

Rozdział 2. UWARUNKOWANIA KONSUMPCJI KULTURY   

2.1. Czynniki kształtujące konsumpcję   
2.2. Potrzeby jako determinanta uczestnictwa w kulturze   
2.3. Demograficzne i społeczno-kulturowe uwarunkowania konsumpcji kultury   
2.4. Ekonomiczne uwarunkowania konsumpcji kultury   

Rozdział 3. PODSTAWY ŹRÓDŁOWE I METODOLOGICZNE BADAŃ KONSUMPCJI KULTURY       

3.1. Cel i zakres badań konsumpcji kultury   
3.2. Źródła informacji na temat konsumpcji kultury   
3.3. Metody badania konsumpcji kultury   
3.4. Mierniki konsumpcji kultury   
3.5. Charakterystyka badań własnych   

Rozdział 4. KONSUMPCJA KULTURY WYSOKIEJ W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM   

4.1. Uczestnictwo w kulturze jako aktywność czasu wolnego   
4.2. Częstotliwość uczestnictwa mieszkańców województwa zachodniopomorskiego w kulturze wysokiej w świetle badań własnych   
4.3. Wydatki na kulturę   
4.4. Konsumpcja kultury wysokiej w województwie zachodniopomorskim w świetle wybranych mierników   

Rozdział 5. UWARUNKOWANIA KONSUMPCJI KULTURY WYSOKIEJ W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

5.1. Potrzeby, preferencje i postawy mieszkańców województwa zachodniopomorskiego w odniesieniu do kultury wysokiej   
5.2. Uwarunkowania demograficzne   
5.3. Uwarunkowania ekonomiczne   
5.4. Infrastruktura kultury jako determinanta konsumpcji kultury wysokiej   
5.5. Działania marketingowe podmiotów kultury i ich wpływ na konsumpcję kultury   

Zakończenie  
Abstract   
Bibliografia  
Spis rysunków, tabel, wykresów i zdjęć   
Załącznik 1. Wzór kwestionariusza ankiety  
Załącznik 2. Aneks statystyczny  
Aneks

334 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022