|
METODY W PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY OPARTE NA DOWODACH
WEISZ J.R. KAZDIN A. RED. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 107.89 Twoja cena 102,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody w psychoterapii
dzieci i młodzieży oparte na dowodach
Kompleksowe
źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z
dziećmi i młodzieżą
Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy
specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do
prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom
uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i
adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte
na dowodach.
Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone
konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych
metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób
przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na
temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z
którymi należy się uporać.
Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla
psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla
psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin
(niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i
studentów.
Podręcznik
zawiera metody leczenia:
- lęku, depresji, zaburzeń
stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się,
- zaburzeń
obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń
zachowania,
- ADHD, zaburzeń ze spektrum
autyzmu,
- zaburzeń związanych z
używaniem substancji psychoaktywnych
- samouszkodzeń i myśli
samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się
kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu
„Weisz
i Kazdin są uznanymi na świecie autorytetami w dziedzinie opartych na
dowodach psychoterapii dzieci i młodzieży, a ich książka jest lekturą
obowiązkową. To wydanie różni się od poprzednich
znacznie szerszym zakresem oraz wnikliwością w ocenie
dowodów. Chociaż omawiane problemy są dość złożone, całość
napisana jest w sposób potoczysty i przystępny. Każdy, kto
interesuje się tymi zagadnieniami, będzie czerpał przyjemność z lektury
tej książki, a jednocześnie znacznie poszerzy swoją
wiedzę”.
Michael
Rutter, M.D., Instytut Psychiatrii, Psychologii i Neurobiologii,
King’s College London, Wielka Brytania
Największym
wyzwaniem, przed jakim stoją dzisiejsi psychoterapeuci i badacze
psychoterapii, jest personalizacja psychoterapii opartej na dowodach
przy wykorzystaniu dostępnego zestawu metod terapeutycznych i narzędzi
monitorowania. Dotyczy to zarówno psychoterapii
osób dorosłych, jak i dzieci i młodzieży. Trudno mi sobie
wyobrazić lepsze źródło do uporania się z tym zadaniem niż
ta wybitna książka.
Wolfgang
Lutz, Ph.D., Wydział Psychologii, Uniwersytet w Trewirze, Niemcy
„Nikt nie ma tak
głębokiej i rozległej wiedzy na temat opartych na dowodach praktyk dla
dzieci i młodzieży – ich opracowania, ewaluacji i wdrożenia,
jak również ich zalet i ograniczeń – jak Weisz i
Kazdin. W tym wydaniu dokładnie przedstawiono niemal wszystkie
problemy, jakim muszą stawiać czoło klinicyści, a w osobnej części
omówiono wdrażanie interwencji opartych na dowodach w
rozmaitych kontekstach klinicznych. Każdy klinicysta i badacz kliniczny
będzie chciał mieć to autorytatywne źródło na swojej
półce, a dla
nauczycieli będzie ono doskonałą pomocą na zaawansowanych kursach
poświęconych interwencjom
psychologicznym”.
David
H. Barlow, Ph.D., A.B.P.P., emerytowany profesor psychologii i
psychiatrii oraz założyciel, Ośrodek Zaburzeń Lękowych i Pokrewnych,
Uniwersytet Bostoński, Stany Zjednoczone
John R. Weisz,
Ph.D., A.B.P.P., jest profesorem psychologii na Wydziale Medycznym
Uniwersytetu Harvarda. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na
opracowywaniu i testowaniu programów psychoterapii
przeznaczonych dla młodzieży, a także na metaanalizach i
systematycznych przeglądach badań nad psychoterapią. Był
przewodniczącym Society of Clinical Child and Adolescent Psychology
(Oddział 53 Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego) oraz
International Society for Research in Child and Adolescent
Psychopathology. Otrzymał James McKeen Cattell Lifetime Achievement
Award od Towarzystwa Nauk Psychologicznych oraz Nagrodę im. Klausa
Grawego za rozwój innowacyjnych badań w dziedzinie
psychologii klinicznej i psychoterapii od szwajcarskiej Fundacji Klausa
Grawego.
Alan
E. Kazdin, Ph.D., A.B.P.P.,
jest profesorem psychologii i psychiatrii dziecięcej na Uniwersytecie
Yale oraz dyrektorem Yale Parenting Center, poradni dla dzieci i ich
rodzin. Kierował zakładem psychologii w Yale, Yale Child Study Center
na Wydziale Medycznym oraz poradnią zdrowia psychicznego w szpitalu
Yale-New Haven. Jest autorem lub redaktorem ponad 750
artykułów, rozdziałów i książek poświęconych
psychoterapii dzieci i młodzieży, wychowaniu, zachowaniom agresywnym i
antyspołecznym oraz metodologii badań. Był przewodniczącym
Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego i otrzymał od niego nagrody
za wybitne osiągnięcia naukowe w dziedzinie psychologii stosowanej oraz
za wyróżniające się życiowe dokonania na polu psychologii.
776
stron, 17.0 x 24.0 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|