|
PRZYCZEPNE HISTORIE DLACZEGO NIEKTÓRE TREŚCI PRZYKUWAJĄ UWAGĘ, A INNE ZOSTAJĄ ZAPOMNIANE
HEATH C. HEATH D. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 59.90 Twoja cena 56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przyczepne historie
Dlaczego
niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane
Dlaczego zapamiętujemy
niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak
to się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej
świadomości i zostają z nami na długo, a inne nawet nie zostają przez
nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, by nasz przekaz stał się
viralem?
Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem,
musisz przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – aby
zostało właściwie odebrane i aby dzięki temu nastąpiło przejście od
słów do czynów – według braci Dana i
Chipa Heathów można właściwie
„zaprogramować”, żeby metaforycznie
„przyczepiło się” do mózgu odbiorcy.
Jak to zrobić?
Ich
książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych elementów
chwytliwych opowieści i koncepcji, dzięki którym każdy
twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:
• Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając
go przy tym w banalny slogan?
Sprawdź,
jak dowódcy wojskowi upraszczają sposób
formułowania planów działań bojowych.
• Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się
uwagę i ją utrzymuje?
Sprawdź,
jak kierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych
pracowników po to, aby przyswoili sobie wysokie standardy
obsługi klienta.
• Konkretyzacja: W jaki sposób można
pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo go zapamiętać?
Sprawdź,
jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci z
uprzedzeń rasowych.
• Cenione źródło: Jak przekonać
odbiorców, by uwierzyli w twój przekaz?
Sprawdź,
jaki plan opracowali trenerzy NBA, by uzmysłowić zawodnikom zagrożenie
związane z AIDS.
• Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się
ważny dla odbiorców?
Sprawdź,
jak władzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców,
żeby przestali zaśmiecać pobocza.
• Storytelling: Jak sprawić, aby odbiorcy zaczęli wprowadzać w
czyn twoje idee?
Sprawdź,
jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieci
Subway wbrew woli głównych marketingowców tej
marki.
Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć opowieści z góry
zaprojektowane, by przetrwać w umysłach odbiorców,
niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy,
kontrahentów, czytelników twojego bloga, czy do
odbiorców reklamy.
Niniejsze NOWE WYDANIE zostało wzbogacone o:
• Rady dla menedżerów: Jak wpleść
strategię w codzienne rozmowy zespołu?
Dowiedz się, jak unikać trzech barier, które blokują
komunikację w biznesie.
• Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, aby uczniowie
zapamiętywali materiał?
Poznaj najskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.
• Rady dla każdego: Czy można sprawić, aby
chwytliwy przekaz jednak został zapomniany?
Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymi
pogłoskami, jakie rozprzestrzeniały się
w czasie II wojny światowej.
Wstęp
DO POLSKIEGO WYDANIA
Wprowadzenie CO ZAPADA W PAMIĘĆ?
Złodzieje nerek. Chwytliwe = zrozumiałe, zapadające w pamięć i
skutecznie zmieniające myśli i zachowania. Słodycze na Halloween. Sześć
zasad: SUKCES. Czarny charakter. Klątwa wiedzy. Trudno wystukiwać rytm.
Kreatywność zaczyna się od szablonu.
Rozdział 1 SEDNO
Myśl przewodnia dowódcy. NAPRAWDĘ tanie linie. Zagrzebywanie
leadu i odwrócona piramida. Gospodarka, głupcze. Paraliż
decyzyjny. Klinika: ekspozycja na słońce. Nazwiska, nazwiska i jeszcze
raz nazwiska. Prostota = sedno + zwięzłość. Przysłowia. PalmPilot -
drewniany klocek. Wykorzystywanie tego, co już jest. Schemat pomelo.
Ogólny zarys: Szczęki w kosmosie.
Rozdział 2 UMYŚLNIE
ZASKAKUJĄCE
Instrukcja bezpieczeństwa, która odniosła sukces. Brew
zaskoczenia. Tanie chwyty i zrozumienie post factum. Psucie maszyny
predykcyjnej. "Nordie, który...". "W przyszły czwartek nie
ma lekcji". Klinika: Zbyt dużo na pomoc zagraniczną? Pierścienie
Saturna. Punkty przełomowe w kinie. Teoria luki informacyjnej. Klinika:
pozyskiwanie środków. Przygotowywanie gruntu: futbol
akademicki. Kieszonkowe radio. Człowiek na Księżycu.
Rozdział 3 KONKRETY
Kwaśne winogrona. Krajobrazy jako ekocelebryci. Jak mniej abstrakcyjnie
uczyć odejmowania. Rachunkowość z opery mydlanej. Pamięć jak rzep.
Brązowe oczy, niebieskie oczy. Inżynierowie kontra pracownicy
produkcji. Rodzina Ferrarich jedzie do Disney Worldu. Białe rzeczy.
Skórzany komputer. Klinika: doustna terapia nawadniająca.
Hamburger Helper i Sam Saddleback.
Rozdział 4 CENIONE
ŹRÓDŁO, CZYLI WIARYGODNOŚĆ
Naukowiec, który zdobył Nagrodę Nobla, a nikt mu nie
wierzył. Mięsożerne banany. Autorytet i antyautorytet. Pam Laffin,
palaczka. Ważne detale. Ławnicy i szczoteczka w kształcie Dartha
Vadera. Tańczący 73-latek. Dane statystyczne: głowice jądrowe jako
kulki śrutu. Zasada ludzkiej skali. Pracownicy biura jako drużyna
futbolu. Klinika: histeria na punkcie ataków rekina. Test
Sinatry. Transport filmów z Bollywood. Jadalna tkanina. A
gdzie wołowina? Obiektywna weryfikacja. Emocjonalny zbiornik. Klinika:
nasza omylna intuicja. Szkolenie dla nowych zawodników NBA.
Rozdział 5 EMOCJE
Zasada Matki Teresy: Gdy patrzę na masy, nie robię nic. Gdy patrzę na
pojedynczego człowieka, zaczynam działać. Nadużycie semantyczne, czyli
dlaczego unikatowe nie jest unikatowe. Odbudowa "sportowej postawy".
Tandetne, ale mistrzowskie reklamy sprzedaży wysyłkowej. WIIFY.
Telewizja kablowa w Tempe. Unikanie piwnicy Masłowa. Obiad w Iraku.
Maszyna do popcornu i nauki polityczne. Klinika: Po co się uczyć
algebry? Nie rób wiochy w Teksasie. Kogo obchodzą duety
fortepianowe? Tworzenie empatii.
Rozdział 6 STRUKTURA
OPOWIEŚCI
Dzień, w którym zawiódł kardiomonitor. Fachowe
rozmowy w Xeroxie. Pomocne i niepomocne wizualizacje. Historie jak
symulatory lotu. Klinika: jak sobie radzić z trudnym studentem. Jared,
200-kilowy chłopak na diecie z fast foodu. Dostrzeganie inspirujących
historii. Wyzwanie. Bliskość. Kreatywność. Inspirujące historie w Banku
Światowym: pracownik medyczny w Zambii. Jak rozzłościć
prelegentów opowieścią.
Epilog TO,
CO ZAPADA W PAMIĘĆ
Mili faceci kończą ostatni. To elementarne, mój drogi
Watsonie. Moc dostrzegania. Klątwa wiedzy jeszcze raz. Zwróć
uwagę, zrozum, uwierz, zaangażuj się i działaj. Problemy ze skutecznym
przekazem: objawy i rozwiązania. John F. Kennedy kontra Floyd Lee.
CHWYTLIWE
RADY
I. JAK ROZMAWIAĆ O STRATEGII. To jest CHIFF. Historie o łososiu w
Costco. Paraliż decyzyjny. Muckers. Australijski bank: nie chcemy być
trzeci.
II. JAK SKUTECZNIE NAUCZAĆ. Różne kubki. Kto kradnie karmę
kózkom w zoo w San Diego? Nauczanie ze świerszczami.
Wykorzystanie emocji: uczniowie w roli polowych lekarzy. Rozpuszczanie
gałek ocznych. Gumowe kaczki okrążają świat.
III. JAK WYMAZAĆ Z PAMIĘCI. Rozsiewanie plotek w czasie II wojny
światowej. Zwalczaj chwytliwe treści jeszcze bardziej chwytliwymi.
Parodia wirusa komputerowego. Jak ludzie przekonali się o przydatności
samochodów.
Tworzenie skutecznego przekazu: przewodnik
Przypisy
Podziękowania
360
stron, Format: 14.1x21.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|