|
JAK DLACZEGO KIEDY ROZMAWIAĆ Z MŁODYMI ZAGROŻONYMI SAMOBÓJSTWEM
FOX C. HAWTON K. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 36.00 Twoja cena 34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak - dlaczego - kiedy
rozmawiać z młodymi zagrożonymi samobójstwem
Jak
– dlaczego – kiedy rozmawiać z młodymi zagrożonymi
samobójstwem to książka dla psychologów,
pedagogów, rodziców i
nauczycieli. Powstała ona dlatego, że zachowania samobójcze
coraz częściej występują u młodych ludzi. Samobójstwo to
trzecia w kolejności przyczyna śmierci osób w tej grupie
wiekowej. Wskaźnik prób samobójczych jest
najwyższy wśród nastolatków i osób
poniżej 30 roku życia. Dlatego też badania nad samobójstwami
i próbami samobójczymi ostatnio stały
się poważną i rozwijającą się dziedziną nauki. Istotne jest,
by w ramach tych badań próbować zrozumieć przyczyny i
współzależności zachowań samobójczych młodzieży
– pozwoli to opracować skuteczniejsze interwencje.
Głębsze badania pomogą również zidentyfikować grupę ryzyka i
opracować lepsze metody zapobiegania. Ważne jest, by badania dotyczyły
także piętna, wiążącego się z zachowaniami samobójczymi, w
celu zredukowania negatywnych reakcji, jakie zachowania te wywołują. To
z kolei powinno ułatwić podejmowanie dyskusji i szukanie pomocy, a być
może również przyczyni się do lepszego stosowania terapii.
We wprowadzeniu omówione są ogólne zagadnienia
związane z tematem zachowań autodestruktywnych w wieku dojrzewania.
Celem
tej książki jest zebranie i podsumowanie informacji, dotyczących
samouszkodzeń wśród młodzieży. Chcemy przybliżyć obecny stan
badań i zrozumienia istotnych kwestii związanych z tym tematem, a
wśród nich: skuteczność opieki postsuicydalnej i jej
rezultaty, ocenę narzędzi służących do identyfikacji zagrożonych
osób z grupy ryzyka, zależności pomiędzy zachowaniami
samobójczymi a zaburzeniami psychicznymi oraz relacjami
dziecko-dorosły.
Książka Jak rozmawiać z młodymi zagrożonymi
samobójstwem przyda się osobom zajmującym się
zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży i profesjonalistom pracującym z
młodymi ludźmi samouszkadzającymi się, a także rodzicom i opiekunom
dzieci i młodzieży.
Podziękowania
Wstęp
Od Wydawcy polskiego
Rozdział 1
Wprowadzenie
Osoby samouszkadzające się "chcą zwrócić na siebie uwagę"
Samookaleczenie "nie boli"
Powagę problemu można zmierzyć głębokością zadanych sobie ran
Podsumowanie
Rozdział 2
Częstotliwość
występowania zachowań samobójczych u młodzieży
Samouszkodzenia wśród nastolatków: dane
pacjentów z Oxfordu
Samouszkodzenia wśród młodzieży: dane z badań krajowych
Meltzer i in. (2001)
Podsumowanie
Rozdział 3
Czynniki
ryzyka wśród nastoletnich samobójców
Modele zachowań samobójczych
Cechy osobowościowe jako czynniki ryzyka
Zaburzenia psychiczne jako czynniki ryzyka
Czynniki ryzyka występujące w rodzinie
Media
Podsumowanie
Rozdział 4
Rozpoznanie
nastolatków z grupy ryzyka
Narzędzia monitorujące do rozpoznawania osób z grupy ryzyka
Podsumowanie
Rozdział 5
Usługi
zdrowotne dla nastolatków
Zlecanie usług zdrowotnych
Dostarczanie usług zdrowotnych
Podsumowanie
Rozdział 6
Następstwa
prób samobójczych podjętych w wieku dojrzewania
Obserwacje wchodzenia w dorosłość
Podsumowanie
Rozdział 7
Terapia
zachowań samobójczych u nastolatków
Doraźne i ogólne leczenie szpitalne
Terapia poszpitalna
Skuteczność opieki poszpitalnej i jej następstwa
Podsumowanie
Rozdział 8
Zapobieganie
zachowaniom samobójczym wśród
nastolatków
Szkolne programy edukacyjne w zapobieganiu samobójstwom
Badania przesiewowe grup wysokiego ryzyka w szkołach
Kontrola posiadania broni
Ośrodki interwencji kryzysowej
Obniżenie nadużywania środków psychoaktywnych
Odpowiedzialne media
Zapobieganie powtórnym samouszkodzeniom
Podsumowanie
Wnioski
Rozdział 9
Perspektywy
na przyszłość
Kluczowe informacje
Przyszłe badania
Źródła
Przeszukiwanie literatury
Suplement
Jakość badań
Kryteria analizowania prac
Kryteria oceny krytycznej prac
Literatura
Literatura w języku polskim
Indeks
136
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
|