|
KOD ZACHOWANIA PRZEWODNIK
MINAHAN J. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 45.00 Twoja cena 42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kod zachowania –
przewodnik
Jessica Minahan jest
wybitną analityczką trudnych zachowań dzieci i młodzieży, przyjmując,
że każde zachowanie ma swój kod – szyfr,
który trzeba złamać, żeby poznać przyczyny, zaś książka Kod
zachowania – przewodnik prowadzi nauczycieli i
terapeutów przez meandry tych zachowań, pozwalając im
zbudować schematy działań, które najczęściej są skuteczne.
Przewodnik
dotyczy przede wszystkim zachowań lękowych i opozycyjno-buntowniczych.
Oto co Jessica Minahan pisze o tym, jak trzeba zmienić swoje podejście
do tych uczniów, by móc osiągnąć pozytywne
rezultaty:
… Uczniowie z zachowaniami lękowymi lub
opozycyjnymi mogą być w szkole krańcowo trudni. Kiedy uczeń nie
wykazuje szacunku do nikogo i niczego, jest ordynarny, zbuntowany, lub
zachowuje się destrukcyjnie, u wielu dorosłych nie wywołuje sympatii i
niejednokrotnie bywa powodem stresu. Zachowanie często wygląda na
celowe, a lekceważący komentarz, jeżeli zostanie
wygłoszony przed klasą, miewa na nauczyciela upokarzający lub
demoralizujący wpływ – co może nadwyrężyć
relacje z uczniem.
Żeby zaakceptować sześć podstawowych koncepcji, dotyczących zachowań,
potrzeba odrobiny wiary. Zachowania uczniowskie wyglądają na celowe i
zaplanowane; wydaje się, że są całkowicie pod ich
kontrolą i wynikają z głębokiej części ich osobowości. Jednak
są one w dużej mierze sprzeczne z intuicją i niezrozumiałe. Nasze
automatyczne reakcje na te zachowania są często szkodliwe, a nasz
instynkt podpowiada nam po prostu, żeby częściej karać.
Tylko zmieniając nasz sposób myślenia o zachowaniu, możemy
skutecznie dotrzeć do tych uczniów. Kiedy nauczyciele zaczną
inaczej myśleć o zachowaniu, mogą skierować swoje wysiłki w kierunku
odkrywania i nauczania słabo rozwiniętych umiejętności,
które wiele razy stanowią przyczynę niewłaściwego
zachowania. Przesunięcie w ten sposób naszego myślenia o
zachowaniu, doprowadzi do tworzenia produktywnych planów dla
ucznia, jak to opisano w tym przewodniku, i jest pierwszym krokiem w
kierunku długotrwałej zmiany zachowania ucznia. …
Dr Jessica Minahan
specjalizuje się w prowadzeniu treningu dla personelu i tworzeniu
planów interwencji behawioralnej dla uczniów
wybuchowych, których zachowania mogą być niebezpieczne, a
także tych, którzy mają różnego rodzaju
ograniczenia natury emocjonalnej i behawioralnej, poważny autyzm i
Zespół Aspergera. Posiada tytuł licencjata w dziedzinie
intensywnej edukacji specjalnej, wydany przez Boston University i
podwójny tytuł magistra – edukacji specjalnej i
elementarnej – z Wheelock College. Ukończyła też studia
podyplomowe na University of Albany w zakresie pracy nauczycielskiej z
dziećmi autystycznymi. Certyfikat analityka zachowań otrzymała w
Northeastern University. Była instruktorem na Wydziale Poważnych
Zaburzeń Lesley University. Jest obecnie rozchwytywanym prelegentem i
prowadzi publiczne wykłady na różne tematy, od efektywnych
interwencji dla uczniów ze stanami lękowymi, po pomoc
uczniom, do których trudno jest dotrzeć w zamkniętych
klasach szkół publicznych.
277
stron, 16.0x23.0 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|