|
POMOC DZIECIOM W RADZENIU SOBIE Z GNIEWEM PODEŚCIE KOGNITYWNO-BEHAWIORALNE
LARSON J. LOCHMAN J. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2012, wydanie Icena netto: 43.00 Twoja cena 40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pomoc dzieciom w radzeniu
sobie z gniewem
Podeście
kognitywno-behawioralne
W książce Pomoc dzieciom w
radzeniu sobie z gniewem. Podejście kognitywno-behawioralne autorzy,
Jim Larson i John Lochman, w szczegółowy sposób
przekazali osobom pracującym z agresywną młodzieżą swoją wiedzę
kliniczną, mądrość teoretyczną i praktyczną. Omówiono tu
metody pracy z grupami dzieci, w przedziale wiekowym od 8 do 12 lat, z
zastosowaniem wielu rodzajów interwencji
kognitywno-behawioralnych.
Uczniowie, którzy wykazują zaburzenia zachowania,
szczególnie widoczne w czasie zachowań agresywnych, narażeni
są na problemy z nauką, słabe relacje z rówieśnikami,
relegowanie ze szkoły, a w późniejszym wieku zaburzenia
psychiczne i problemy z prawem. Larson i Lochman przedstawili dokładny
opis Programu Radzenia Sobie z Gniewem (ACP, Anger Control Program)
oraz bardziej obszerny Programu Zdolności Radzenia Sobie we
współpracy z rodzicami, jako jeden ze sposobów
zmiany tej sytuacji.
Zadaniem ACP jest zajęcie się głównymi trudnościami i
deficytami w obrębie emocjonalnej i mentalnej samoregulacji: panowania
nad gniewem, deficytami poznawczymi, korygowaniem zniekształconej
perspektywy oraz rozwiązywaniem problemów w relacjach
interpersonalnych. Larson i Lochman prowadzą trenerów grup
poprzez szczegółowe opisy każdej sesji, używając konkretnych
przykładów dla zilustrowania kolejnych kroków.
A oto lista atutów tego wydania książki:
- Skupia się na połączeniu ACP
z podejściem zorientowanym na szkołę, które ma na celu:
uwzględnianie misji szkoły, przestrzeganie zasad postępowania,
skuteczne kierowanie klasą oraz współpracę nauczycieli z
administracją szkoły.
- Podkreśla znaczenie
umiejętności uogólniania, które ułatwiają zmianę
zachowania w otoczeniu, czasie i okolicznościach. Autorzy
szczegółowo omawiają sposób, dzięki
któremu można uniknąć podejścia ‘trening, a potem
nadzieja’. Powinniście zwrócić na to
szczególną uwagę, niezależnie od trenowanych umiejętności.
- Opisuje zastosowanie
programu treningowego dla rodziców.
- Omawia, w jaki
sposób mogą różnić się interwencje dla
chłopców i dziewcząt. Bierze pod uwagę rolę
różnic kulturowych i ‘regulamin ulicy’
we wprowadzeniu ACP.
- Przedstawia
szczegółową Zintegrowaną Listę Kontrolną Interwencji oraz
omówienie oceny skuteczności ACP tak, by można było podjąć
decyzję na podstawie otrzymanych danych.
- Przedstawia możliwe
negatywne skutki przeprowadzania treningu grupowego w zestawieniu ze
skutkami treningu indywidualnego.
- Poszukuje
sposobów na rozpowszechnianie ACP oraz podobnych
programów.
236
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|