ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.00 40,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POMOC DZIECIOM W RADZENIU SOBIE Z GNIEWEM PODEŚCIE KOGNITYWNO-BEHAWIORALNE


LARSON J. LOCHMAN J.

wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z gniewem

Podeście kognitywno-behawioralne


W książce Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z gniewem. Podejście kognitywno-behawioralne autorzy, Jim Larson i John Lochman, w szczegółowy sposób przekazali osobom pracującym z agresywną młodzieżą swoją wiedzę kliniczną, mądrość teoretyczną i praktyczną. Omówiono tu metody pracy z grupami dzieci, w przedziale wiekowym od 8 do 12 lat, z zastosowaniem wielu rodzajów interwencji kognitywno-behawioralnych.

Uczniowie, którzy wykazują zaburzenia zachowania, szczególnie widoczne w czasie zachowań agresywnych, narażeni są na problemy z nauką, słabe relacje z rówieśnikami, relegowanie ze szkoły, a w późniejszym wieku zaburzenia psychiczne i problemy z prawem. Larson i Lochman przedstawili dokładny opis Programu Radzenia Sobie z Gniewem (ACP, Anger Control Program) oraz bardziej obszerny Programu Zdolności Radzenia Sobie we współpracy z rodzicami, jako jeden ze sposobów zmiany tej sytuacji.

Zadaniem ACP jest zajęcie się głównymi trudnościami i deficytami w obrębie emocjonalnej i mentalnej samoregulacji: panowania nad gniewem, deficytami poznawczymi, korygowaniem zniekształconej perspektywy oraz rozwiązywaniem problemów w relacjach interpersonalnych. Larson i Lochman prowadzą trenerów grup poprzez szczegółowe opisy każdej sesji, używając konkretnych przykładów dla zilustrowania kolejnych kroków.

A oto lista atutów tego wydania książki:

  • Skupia się na połączeniu ACP z podejściem zorientowanym na szkołę, które ma na celu: uwzględnianie misji szkoły, przestrzeganie zasad postępowania, skuteczne kierowanie klasą oraz współpracę nauczycieli z administracją szkoły.
  • Podkreśla znaczenie umiejętności uogólniania, które ułatwiają zmianę zachowania w otoczeniu, czasie i okolicznościach. Autorzy szczegółowo omawiają sposób, dzięki któremu można uniknąć podejścia ‘trening, a potem nadzieja’. Powinniście zwrócić na to szczególną uwagę, niezależnie od trenowanych umiejętności.
  • Opisuje zastosowanie programu treningowego dla rodziców.
  • Omawia, w jaki sposób mogą różnić się interwencje dla chłopców i dziewcząt. Bierze pod uwagę rolę różnic kulturowych i ‘regulamin ulicy’ we wprowadzeniu ACP.
  • Przedstawia szczegółową Zintegrowaną Listę Kontrolną Interwencji oraz omówienie oceny skuteczności ACP tak, by można było podjąć decyzję na podstawie otrzymanych danych.
  • Przedstawia możliwe negatywne skutki przeprowadzania treningu grupowego w zestawieniu ze skutkami treningu indywidualnego.
  • Poszukuje sposobów na rozpowszechnianie ACP oraz podobnych programów.

236 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022