|
SZKOLNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ PRAKTYCZNY PRZEWODNIK
LARSON J. KOŁODZIEJCZYK A. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 43.00 Twoja cena 40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkolny system
przeciwdziałania przemocy rówieśniczej
Praktyczny przewodnik
Autorzy
prezentowanej książki – Jim Larson i Andrzej Kołodziejczyk
– to wybitni specjaliści w zakresie problematyki przemocy w
szkole. Jim Larson jest autorem i współautorem
dwóch książek na ten temat, Najpierw pomyśl i Pomoc dzieciom
w radzeniu sobie z gniewem. Zostały one przetłumaczone i wydane w
Polsce przez Fraszkę Edukacyjną. Profesor Larson kilka razy odwiedził
Polskę i prowadził warsztaty z nauczycielami.
Na podstawie tych dwóch książek powstał program szkolenia
polskich nauczycieli. Został on zaprezentowany w omawianej książce.
Andrzej Kołodziejczyk jest socjologiem, trenerem-superwizorem Polskiego
Towarzystwa Psychologicznego, współautorem programu
wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz
inaczej”. Jest też autorem licznych warsztatów i
treningów dla nauczycieli, wychowawców,
pracowników socjalnych itp. Prace te są poświęcone
problematyce agresji i przemocy, motywowania do zmiany zachowania i
zespołów interdyscyplinarnych.
Szkolni
dręczyciele nie atakują pod wpływem emocji. Dobrze wiedzą, co chcą
osiągnąć. Planują swe działania na zimno, by zyskać władzę nad
słabszymi, aprobatę ze strony koleżanek i kolegów, a przez
to panowanie nad grupą.
Badania
i obserwacje pokazują negatywny wpływ szkolnego dręczenia na relacje
między uczniami i ich problemy edukacyjne. Te doświadczenia przenoszą
się na relacje w dorosłym życiu,
zarówno tych, którzy byli dręczeni, jak i tych,
którzy dręczyli.
Książka ta z pewnością pomoże nauczycielom w radzeniu sobie z
przypadkami dręczenia wśród szkolnej młodzieży. Jest
rodzajem przewodnika, wzbogaconego przykładami scenariuszy do
przeprowadzenia zajęć z uczniami. Pokazuje też krok po kroku, jak
zbudować i wdrożyć strategię przeciwdziałania przemocy w całym
środowisku ucznia.
O
Autorach
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Zrozumieć
szkolne dręczenie
ROZDZIAŁ 2. Skala
agresji w polskich szkołach
ROZDZIAŁ 3. Trzy
zasady skutecznego zapobiegania zjawisku
ROZDZIAŁ 4.
Osiem kroków programu przeciwdziałania dręczeniu
KROK 1. Stworzenie Zespołu do spraw zapobiegania szkolnej przemocy
KROK 2. Włączenie do akcji kolegów-nauczycieli,
rodziców i członków lokalnej społeczności
KROK 3. Ocena problemu
KROK 4. Opracowanie szkolnej polityki, która będzie
zapobiegała powstawaniu zjawiska dręczenia
KROK 5. Zorganizowanie dla personelu odpowiednich szkoleń,
które pomogą wprowadzić ten projekt w życie
KROK 6. Rozwinięcie wiedzy uczniów o tym, czym jest
dręczenie, a następnie ocena zjawiska na podstawie rozmowy z klasą
KROK 7. Zmobilizowanie uczniów - świadków
przemocy - do czujności wobec zjawiska dręczenia
KROK 8. Ciągłość i rozwijanie podjętych działań
Aneks
Bibliografia
149
stron, A4, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|