|
JAK NAUCZYĆ ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW SCENARIUSZE LEKCJI I KARTY PRACY DLA UCZNIÓW
COVAN D. SCHILLING D. PALOMARES S. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 42.00 Twoja cena 39,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak nauczyć rozwiązywania
konfliktów
Scenariusze lekcji i karty
pracy dla uczniów
Książka Jak nauczyć
rozwiązywania konfliktów to bardzo rozbudowany poradnik dla
nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych,
zawierający ćwiczenia i strategie działania w postaci scenariuszy
lekcji i kart pracy dla uczniów, opracowanych tak, by
nauczyć ich umiejętności sprawnego radzenia sobie z konfliktami.
Zdolność sprawnego porozumiewania się z innymi ludźmi, nawet w wypadku
rozbieżności zdań lub interesów, jest kluczowa
zarówno w szkole, jak i późniejszym życiu
zawodowym i społecznym.
Autorzy,
David Covan, Susanna Palomares i Dianne Schilling, poprzez opracowanie
tego poradnika stworzyli obszerne narzędzie do pracy z dziećmi w tym
temacie, jednocześnie dbając o dobre teoretyczne przygotowanie
prowadzących zajęcia.
Całość składa się z dwóch głównych części.
Pierwszy rozdział książki jest skierowany do prowadzącego. Wdraża on
tematykę konfliktów, zakreślając ich dynamikę,
źródła i następstwa. Tutaj znajdziemy również
przegląd tematów zawartych w książce i ich
krótkie wyjaśnienie. Zagadnienia te są dokładniej opisane
przy poszczególnych tematach do pracy, jest także podana
literatura uzupełniająca na poziomie podstawowym, średnio zaawansowanym
oraz zaawansowanym. Oprócz tego zostały w tym rozdziale
omówione strategie dydaktyczne, w szczególności
skoncentrowane na prowadzeniu rozmów w kręgu. W drugiej
części poradnika zamieszczono pięć bloków tematycznych, w
ramach których przeprowadzane są zajęcia: szacunek dla
podobieństw i różnic, rozumienie i kontrolowanie emocji,
współdziałanie i budowanie zespołu, strategie rozwiązywania
konfliktów i stosowanie narzędzi rozwiązywania
konfliktów. Do każdego bloku tematycznego są
przyporządkowane odpowiednie ćwiczenia wraz z formularzami i kartami
pracy dla uczniów. Są one przedstawione jasno, z podziałem
na cele, poziom (wiek dziecka), niezbędne materiały, dokładny przebieg
w formie podstawowej i niekiedy z podaną możliwością rozszerzenia, a
także pytania do dyskusji.
Ze
wstępu:
W
Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów skupiamy się na
konflikcie jako szansie na rozwój. (...) Traktujemy sytuacje
konfliktowe nie jak wroga, którego należy przepędzić, lecz
raczej jako nieodłączny element rzeczywistości, który należy
zrozumieć. Jako że konflikt jest naturalną częścią naszego życia,
chcielibyśmy, aby dzieci nie postrzegały konfliktu w kategorii
dobry-zły, ale jako neutralne wydarzenie, które prowadzi do
pozytywnych lub negatywnych rezultatów. Chcemy, aby dzieci
podchodziły do sytuacji konfliktowych z nadzieją pozytywnego
rozwiązania, rozumiejąc jednocześnie, że nieopanowany i nierozwiązany w
porę konflikt, może doprowadzić do niekorzystnych, a czasem bardzo
destrukcyjnych skutków.
186
stron, 21.0 x 29.0, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|