|
JAK WYKRYĆ ZABURZENIA ROZWOJOWE U DZIECI I CO DALEJ
MOUNTSTEPHEN M. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2011, wydanie Icena netto: 39.00 Twoja cena 37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak wykryć zaburzenia
rozwojowe u dzieci i co dalej
Praktyczne
rozwiązania do pracy z dziećmi w domu i w szkole
Książka Mary Mountstephen
Jak wykryć zaburzenia rozwojowe u dzieci i co dalej? Praktyczne
rozwiązania do pracy z dziećmi w domu i w szkole. przedstawia przypadki
dzieci, które nie rozwijają się w pełni prawidłowo.
Autorka
wyjaśnia, dlaczego niektóre dzieci zachowują się w taki, a
nie inny sposób, oraz pokazuje metody, które
pomogą im zarówno w środowisku szkolnym, jak i we własnym
domu. Mary Mountstephen, która przez wiele lat pracowała w
szkołach dla uczniów z różnymi potrzebami
edukacyjnymi, nazywa tę pozycję „przewodnikiem dla tych,
którzy chcą być lepiej zorientowani w czynnikach,
które obniżają skuteczność pracy dzieci w każdym aspekcie
rozwoju”, niosąc jednocześnie ideę, byśmy umożliwiali
dzieciom doświadczanie sukcesu, zarówno na płaszczyźnie
osobistej, jak i przez wnoszenie wartości dla społeczności.
Celem niniejszej publikacji jest popularyzacja wiedzy o tej
problematyce, nie służy ona do stawiania diagnozy. Chodzi o
to, aby wszystkie osoby zainteresowane rozwojem dziecka mogły
się dowiedzieć więcej o czynnikach , które składają się na
powstawanie trudności i zaburzeń rozwojowych, ponieważ bardzo często
mają one głęboką, wewnętrzną i niezależną od dziecka
przyczynę. Osoby z otoczenia rzadko kiedy zdają sobie z tego
sprawę i traktują przykładowo „niegrzeczne”
zachowania jako przejaw złej woli dzieci. Natomiast zachowanie dziecka
może mieć różne przyczyny, jak np.
opóźniony rozwój zdolności motorycznych,
wzrokowych lub słuchowych czy też przetwarzania informacji. A co się
dzieje, gdy dziecko mimo starań nie potrafi sprostać wymaganiom? Traci
motywację, przestaje reagować i rezygnuje z dążenia do sukcesu. Jest to
typowy wzorzec zachowania. Przez odpowiednio wczesne udzielenie pomocy,
możemy uniknąć lub złagodzić dalsze powikłania zaburzeń rozwojowych.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla rodziców,
opiekunów i nauczycieli, którzy zajmują się
dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Warto po nią sięgnąć od razu, gdy
zauważymy, że dziecko nie czyni postępów w nauce i rozwoju,
gdy mamy podejrzenie, że mogą wystąpić zaburzenia rozwojowe. Jeśli
chcemy dowiedzieć się, jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy oraz jak
możemy mu pomóc, ta lektura z pewnością jest w sam raz dla
nas. Pozwoli ona spojrzeć przez chwilę na świat oczami dziecka,
które ma problemy z dostosowaniem się do wymogów
edukacyjnych i życia społecznego, pozwoli dostrzec, co dzieje się w
jego wnętrzu i przede wszystkim w końcu umożliwi nam bardziej efektywne
pomaganie. Materiał zawiera również wskazówki,
gdzie należy się udać czy jakie badania wykonać, by znaleźć przyczynę
problemów, a także konkretne metody obserwacji
objawów. Przesłanie, jakie Mary Mountstephen chce
nam wraz z tą książką przekazać jest takie, że
„można wiele zmienić, jeśli się wie, na co zwracać
uwagę”. A lektura ta jest właśnie tym, co kieruje naszą uwagę
we właściwe miejsce, dzięki czemu będziemy w stanie dostrzec dziecko
bardziej adekwatnie, zrozumieć jego problemy, stawiać mu odpowiednie
wymagania i zastosować odpowiednie środki zaradcze, a tym samym
wspomóc jego proces rozwoju i edukacji.
164
strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- FIZJOTERAPIA W NEUROLOGII I NEUROCHIRURGII KWOLEK A. RED.
- UDAR I PRZEBUDZENIE BOLTE TAYLOR J.
- ODRUCHY UCZENIE SIĘ I ZACHOWANIE GODDARD-BLYTHE S.
- NEUROLOGIA KOMPENDIUM KOZUBSKI W. RED.
- TAJEMNICA ZDROWEGO MÓZGU JILL BOLTE TAYLOR
- NIEZNANE? POZNANE ZABURZENIA ROZWOJOWE U DZIECI BUCHNAT M. PAWELCZAK K. - Z RZADKIMI ZESPOŁAMI GENETYCZNYMI I WADAMI
- ODRUCHY ORALNE U NOWORODKÓW I NIEMOWLĄT DIAGNOZA I STYMULACJA RZĄDZKA M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|