|
JAK KSZTAŁTOWAĆ UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE
PLUMMER D.M. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2010, wydanie Icena netto: 39.90 Twoja cena 37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak kształtować
umiejętności społeczne
Książka Jak kształtować
umiejętności społeczne stanowi zbiór 80 gier i zabaw
grupowych dla dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych
przez Deborah M. Plummer.
Autorka
ma za sobą szereg doświadczeń w zakresie nauczania umiejętności
społecznych, terapii mowy i języka, psychologii zdrowia, a także pracy
z grupą i z dziećmi, z których to doświadczeń wyłoniła się
filozofia przyświecająca tej oraz innym książkom z tej serii,
zakładająca, iż „dzieci mają wiele zadziwiających zdolności,
które pozostają niewykorzystane z powodu naszej tendencji do
przekazywania im życiowej wiedzy z perspektywy osoby
dorosłej”. Z pomocą tej książki autorka zachęca do stosowania
gier i zabaw jako podstawy efektywnego nauczania dzieci wiedzy i
umiejętności, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu.
Przyglądając
się zabawom dzieci możemy zauważyć, jak różnorodne i
intensywne interakcje powstają między nimi. Widzimy, jak każde dziecko
nieco inaczej zachowuje się w grupie, inaczej w kontakcie indywidualnym
i że ogólnie różne dzieci w bardzo odmienny
sposób radzą sobie z konkretnymi sytuacjami społecznymi.
Lektura ta pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi problemami społecznymi
stykają się dzieci oraz proponuje konkretne narzędzia, umożliwiające
uczenie się przez dzieci umiejętności społecznych.
W pierwszej części książki czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę,
tzn. poznaje teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące kształtowania
zdolności życia w społeczeństwie. Dowiemy się tutaj, czym są
umiejętności społeczne i dlaczego warto wspierać ich rozwój
przez łączenie wiedzy teoretycznej z aktywnym uczestnictwem i
wprowadzaniem dzieci w sytuacje pełne interakcji. Część druga zawiera
zbiór gier i zabaw, rozwijających umiejętności społeczne.
Zajęcia są podzielone na dziewięć sekcji tematycznych, takich jak
„Dostrajanie się do innych: skuteczne słuchanie i skuteczna
obserwacja” czy „Ty i ja: badanie uczuć i
rozwijanie empatii”. Są one nastawione na uczenie dzieci
postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na
rozumienie zachowań innych ludzi oraz umiejętną współpracę i
komunikację z nimi. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych
umiejętności i nastawień, które są przy okazji
ćwiczone przez dzieci, jak świadomość innych, komunikacja niewerbalna,
rozumienie przeciwieństw, koncentracja czy samoświadomość.
Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli,
pedagogów, wychowawców, pracowników
świetlic, rodziców i terapeutów,
którzy chcą wspierać dzieci i pogłębić swoją wiedzę na temat
tego, jak kształtować umiejętności społeczne poprzez rozwijanie
samoświadomości, samokontroli, umiejętności komunikacyjnych, zdolności
słuchania, obserwacji, współpracy i negocjacji. Opisy gier
są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego,
dotyczącymi stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości
wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu
zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup
dzieci.
168
stron, 16.5 x 23.5 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|