|
JAK NAUCZYĆ DZIECI SZACUNKU DO SAMYCH SIEBIE
PLUMMER D.M. wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA , rok wydania 2010, wydanie Icena netto: 39.00 Twoja cena 37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak nauczyć dzieci
szacunku do samych siebie
Książka Jak nauczyć dzieci
szacunku do samych siebie stanowi zbiór 80 gier i zabaw
grupowych wzmacniających
samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych
przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg
doświadczeń związanych z pracą jako terapeutka mowy i języka oraz
starszy wykładowca psychologii zdrowia i doradztwa.
Przyglądając się zabawom dzieci, możemy zauważyć, jak
różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi.
Organizując z najlepszą intencją grę dla nich możemy jednak nie
zauważać, że każde dziecko będzie nieco inaczej odbierać sytuację, w
jakiej zostało postawione. Dla części dzieci gry będą
źródłem rozrywki, energii i przyjemności, dla innych (np.
nieśmiałych, przepełnionych strachem lub mających problemy ze
zrozumieniem polecenia) mogą okazać się udręką czy też po prostu
męczącym punktem dnia do przetrzymania. A ponieważ interakcje między
rówieśnikami są jednym z ważniejszych elementów
budujących samoocenę i skutkujących w dorosłym życiu, ważne jest, by
dostrzegać wagę i siłę procesów, jakie zachodzą w grupie.
Taka sama gra, w zależności od sposobu jej przeprowadzenia, może
zarówno pogrążać dziecko w negatywnych emocjach i
doświadczeniach, jak i wspierać je, wydobywając jego wartość oraz
budując szacunek dzieci między sobą. Lektura ta stanowi materiał
pokazujący, jak prawidłowo kierować procesami grupowymi i jak nauczyć
dzieci szacunku do samych siebie.
Książka dzieli się na dwie główne części. Pierwsza stanowi
niedługie wprowadzenie w poruszaną tematykę, czyli przedstawia
teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące budowania poczucia własnej
wartości. Dowiemy się tutaj, czym jest samoocena i dlaczego poprzez gry
i zabawy warto wspierać zdrowe odniesienie dzieci do samych siebie.
Część druga, która stanowi trzon książki, zawiera
zbiór gier i zabaw wzmacniających samoocenę. Aktywności są
podzielone na kilka sekcji według schematu: rozgrzewka, siedem
podstawowych elementów zdrowej samooceny i kończenie. Są one
nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata,
siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi i dostrzeganie ich
wartości. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i
nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci,
takich jak zaufanie, współpraca, słuchanie, udzielanie
wskazówek, obserwacja czy samoświadomość.
Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli,
pedagogów, wychowawców, pracowników
świetlic, rodziców i terapeutów,
którzy chcą wspierać dzieci w budowaniu zdrowego poczucia
własnej wartości przez rozwijanie adekwatnej i stabilnej samooceny. Gry
są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego,
które to wskazówki dotyczą stopnia trudności,
wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla
dzieci niepełnosprawnych, dzięki czemu zabawy można bez trudu
przystosować do najróżniejszych grup.
156
stron, 16.0 x 23.0 cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|