|
ZESPÓŁ ASPERGERA ZROZUMIEĆ ABY UZDROWIĆ
KOZDROŃ A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie IIcena netto: 67.50 Twoja cena 64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zespół
Aspergera
Zrozumieć, aby uzdrowić
Książka
koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki.
Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego,
czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza
wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z
wielu dziedzin nauki.
Obszar drugi skierowany jest do pedagogów,
terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy
zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum
autyzmu.
Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do
rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju
dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań
stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania
społeczno-emocjonalne.
Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich
odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad
rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Wstęp
ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ
ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH
1. Determinanty zaburzeń rozwojowych
2. Etiologia zespołu Aspergera
3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a
autystyczne spektrum zaburzeń
5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
6. Zaburzenia integracji sensorycznej
6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym
ROZDZIAŁ II.
PORADNIK DLA PEDAGOGÓW
1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z
zespołem Aspergera
2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w
placówkach edukacyjnych
3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych
dziecka z zespołem Aspergera
4. Integracja społeczna – mit czy realność
5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce
edukacyjnej
5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego
proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w
placówce edukacyjnej
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie
kompetencji społecznych
5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń
integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka
ROZDZIAŁ III.
PORADNIK DLA RODZICÓW
1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem
Aspergera w środowisku rodzinnym
1.1. Diagnoza
1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności
1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Organizacja procesu terapeutycznego
2.2. Przemoc w terapii
2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem
Aspergera
2.4. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a
czasem matki
Tytułem zakończenia
Zrozumieć i pokonać lęk
Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach
Bibliografia
318
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|