|
PSYCHOTERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DZIECI I MŁODZIEŻY PRZEWODNIK PRAKTYKA
KOŁAKOWSKI A. RED. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 131.89 Twoja cena 125,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Psychoterapia
poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży
Przewodnik praktyka
Doświadczeni
polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży
Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną
przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka
– od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii
– może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości:
Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma
lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię?
Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii?
Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować
zaangażowanie w terapię?
Niniejszy przewodnik to
nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących
terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą.
Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z
praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą
grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak
interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii
poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej
terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych.
Uwzględniając
wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy
pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w
gabinecie, w tym:
•
stawianie diagnozy,
•
tworzenie planu leczenia,
•
zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami,
•
wybór programu terapeutycznego,
•
opracowanie konceptualizacji przypadku,
•
budowane relacji,
•
wzbudzanie motywacji,
•
omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji.
Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami
przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba
afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie
obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD,
agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz
zanieczyszczanie się.
Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do
wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako
podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji,
wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do
konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas
sesji.
Ta
niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii
poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku
prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi
spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi. W książce
znajdziemy przystępnie podaną teorię z ogromną dawką praktyki
– wskazówki, przykłady z praktyki klinicznej,
propozycje ćwiczeń, trafne metafory. Jej zaletą jest także ukazanie
możliwości, jakie daje otwartość na łączenie klasycznej terapii
poznawczo-behawioralnej z modelami trzeciej fali terapii
behawioralnych. Dopisuję ją do swojej listy książek, które
są dla mnie szczególnie ważne – od razu na sam
szczyt.
Paulina
Jarecka
psycholog
dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny,
autorka
bloga Dzieciecapsychologia.pl
Pierwsza
na polskim rynku tak wszechstronna publikacja poświęcona terapii
poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy w przystępny i
kompleksowy sposób omawiają zagadnienia związane z
psychoterapią młodych pacjentów, uwzględniając między innymi
kontekst szkolny i rodzinny. Przewodnik dostarcza niezbędnej wiedzy i
narzędzi do leczenia najczęściej występujących zaburzeń, prowadząc
czytelnika kolejno przez wszystkie etapy pracy terapeutycznej. Stanowi
nieocenione źródło wiedzy dla początkujących
psychoterapeutów.
Alicja
Rawinis-Tomaszewska
psycholog
512
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|