|
DZIECI I MŁODZIEŻ ZE ZDEZORGANIZOWANYM STYLEM PRZYWIĄZANIA
TAYLOR C. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 71.89 Twoja cena 68,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dzieci i młodzież ze
zdezorganizowanym stylem przywiązania
Podejście mentalizowania w
empatycznej opiece opartej na wiedzy o przywiązaniu i traumie
Dzieci,
które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej,
doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko
opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma
może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania,
przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego,
zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych
zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej
bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.
W
tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad
dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania,
zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi,
emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy
założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście
mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki.
Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża
czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i
– co najważniejsze – empatyczną opiekę nad
najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija
praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego,
bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i
ich opiekunów.
Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla
osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które
doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla
opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych,
pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych,
pedagogów, psychologów i terapeutów.
Książka
Chrisa Tylora stanowi odpowiedź na częste pytania
wychowawców, rodziców SOS i rodziców
zastępczych o to, jak skutecznie pracować z dzieckiem ze
zdezorganizowanym stylem przywiązania, które doświadczyło
wielu traumatycznych zdarzeń. Autor proponuje oparty na licznych
badaniach naukowych i wieloletnim doświadczeniu praktyczny model pracy
z takim dzieckiem, niewymagający od opiekuna psychoterapeutycznego
przygotowania. To książka o sile oddziaływania kompetentnych
opiekunów i nadziei.
Beata
Kulig
Stowarzyszenie
SOS Wioski Dziecięce w Polsce
Zdrowienie
dziecka ze zdezorganizowanym stylem przywiązania może nastąpić tylko w
relacji z opiekunem. Model Chrisa Taylora porządkuje przekonania
opiekuna dotyczące dziecka, uczy rozumieć komunikaty płynące z trudnych
zachowań i kierunkuje codzienne wysiłki rodzica, by miały wymiar
terapeutyczny. Autor przekłada trudne teorie i wyniki badań dotyczących
traumy i przywiązania na praktyczne narzędzia dla rodziców.
Uważna lektura tej książki pozwoli opiekunom znaleźć odpowiedzi na
wiele pytań, jakie sobie zadają, często we łzach bezradności i
samotności.
Izabella
Ratyńska, psycholog
Fundacja
Rodzin Adopcyjnych
www.adopcja.org.pl
Dzieci
ze zdezorganizowanym stylem przywiązania wymagają
szczególnego podejścia. To proponowane w tej wartościowej
książce oparte jest nie tylko na koncepcjach teoretycznych, ale przede
wszystkim na dowodach naukowych i bogatym doświadczeniu autora. Chris
Taylor to praktyk mający wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi,
które doświadczyły traumy, i ze specjalistami,
którzy im pomagają.
Joanna
Luberadzka-Gruca
Koalicja
na Rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej
Przedmowa
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział 1
Model
zdrowienia
Rozdział 2
Przywiązanie
Rozdział 3
Trauma
Rozdział 4
Mentalizowanie
Rozdział 5
Opieka
oparta na wiedzy o przywiązaniu i traumie
Rozdział 6
Interwencje
dopasowane do różnych stylów przywiązania
Rozdział 7
Mentalizowanie
a pobudzenie emocjonalne
Rozdział 8
Planuj
– działaj – poddawaj refleksji – weryfikuj
Aneks
Community of Communities: podstawowe wartości
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy
264
strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|