ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OPOWIEŚCI UKRYTE W DANYCH WYJAŚNIJ DANE I WYWOŁAJ DZIAŁANIA ZA POMOCĄ NARRACJI


DUARTE N.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 67.00 Twoja cena  63,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opowieści ukryte w danych

Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji

Suche dane nie są zajmujące. Trudno zdobyć szczere zaangażowanie odbiorcy, któremu przedstawia się zestaw danych, nawet jeśli niosłyby one ze sobą absolutnie wyjątkową wiedzę. Jest to zupełnie naturalne - ludzki umysł jest przystosowany do przetwarzania opowieści, a nie danych. Właśnie opowieści w magiczny sposób pochłaniają uwagę słuchaczy, wywołują emocje i uczucia, skłaniają do działania i osłabiają chęć krytycznego myślenia. Między opowiadającym a słuchaczem tworzy się również więź - zjawisko to zostało dobrze przebadane.

Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację!

Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwiniesz w sobie zdolność do empatycznego i umiejętnego przekazywania danych - a to kluczowa cecha doradców strategicznych i liderów. Zyskasz wizualną i werbalną klarowność, co pozwoli Ci kierować uwagę innych na najważniejsze ustalenia, a rekomendowane przez Ciebie działania zostaną zatwierdzone i wykonane. Przynajmniej na razie osób o wysoko rozwiniętych umiejętnościach komunikacyjnych nie zastąpi sztuczna inteligencja!

Najciekawsze zagadnienia:

  • co mówią dane obserwowane przez pryzmat empatii
  • struktury opowieści a inspirowanie działań
  • jak tworzyć rekomendacje, które zostaną przyjęte i zaakceptowane
  • sztuka klarownej komunikacji i wizualizacji danych
  • slajdokumenty: czym są, jak je tworzyć i kiedy stosować
  • jak komunikować dane, aby zapadały w pamięć

Wstęp

Zrozum naukowe podstawy tworzenia narracji (2)
Przekształcaj cyfry w narracje (4)
Komunikuj dane, aby móc stać się liderem (6)
Inwestuj czas w umiejętności komunikacyjne (8)
Wykorzystuj siłę opowieści (10)

CZĘŚĆ 1. PRZEKAZUJ DANE INNYM

I. Jak zostać osobą przekazującą dane

Inwestuj w umiejętności przekazywania danych (16)
Wyjaśniaj dane za pomocą storytellingu (18)
Stawaj się w ramach narracji kimś w rodzaju mentora (20)
Rozwiązuj różnorodne problemy i wykorzystuj okazje dzięki danym (22)
Angażuj się w proces twórczy (24)
Dbaj o intuicję (26)

II. Komunikacja z decydentami

Poznaj swoich decydentów (32)
Szanuj ich czas - członkowie kierownictwa są bardzo zapracowani (34)
Dowiedz się, jak oceniani są członkowie kierownictwa (36)
Ustal, jak członkowie kierownictwa przyswajają informacje (38)
Oczekuj pytań i wtrętów (40)

CZĘŚĆ 2. KLAROWNOŚĆ DZIĘKI STRUKTURZE OPOWIEŚCI

III. Przyjmowanie punktu widzenia bazującego na danych

Sformułuj punkt widzenia bazujący na danych (48)
Zrozum, jak przebiega komunikacja z danymi w przypadku wielkich firm (50)
Wybierz dla swojego PWD najbardziej efektywne działanie (52)
Jak rozszyfrowywać czasowniki o charakterze efektywnościowym i procesowym (54)
Skłaniaj do działania za pomocą skutecznych spostrzeżeń o charakterze strategicznym (56)

IV. Konstruowanie streszczenia w postaci Opowieści Danych

Wykorzystuj strukturę wątku fabularnego (62)
Napisz streszczenie składające się z trzech aktów (64)
Wprowadź zmianę w części centralnej (66)
W trzecim akcie wykorzystaj swój PWD (68)

V. Generowanie działania za pomocą struktury analitycznej

Połącz logiczny i perswazyjny sposób pisania (74)
Stwórz drzewo rekomendacji (76)
Definiuj działania wspierające Twoją Opowieść Danych (78)
Motywuj, wyjaśniając dlaczego (80)
Bądź wobec siebie sceptyczny (82)
Uwzględniaj przypuszczenia, posługując się frazą "to prawda, o ile..." (84)
Przegląd elementów drzewa rekomendacji (86)

CZĘŚĆ 3. TWORZENIE JASNYCH WYKRESÓW I SLAJDÓW

VI. Wybór wykresów i zapisywanie obserwacji

Wybieraj zrozumiałe dla wszystkich wykresy (94)
Nadawaj wykresom jednoznaczne tytuły (96)
Dokonuj deskryptywnych obserwacji (98)
W przypadku wykresów słupkowych stosuj przymiotniki do opisu wielkości (100)
W przypadku wykresów komponentów używaj przymiotników do opisu proporcji (102)
W przypadku wykresów liniowych używaj przysłówków do opisu trendów (104)

VII. Opisywanie spostrzeżeń na wykresach

Zamieszczaj na slajdach wizualne adnotacje (110)
Wzmacnianie wymowy określonych elementów danych (112)
Dodawanie do elementów danych wartości liczbowych (114)
Pamiętaj o tym, aby wnioski były wizualnie jednoznaczne (116)

VIII. Tworzenie łatwego do przeglądania slajdokumentu

Twórz rekomendacje w postaci slajdokumentów (122)
Traktuj slajdokument jako opowieść graficzną (124)
Pamiętaj o strukturalnej czytelności tekstu (126)
Zmieniaj standardowy format, aby uwydatniać to, co jest istotne (128)
Eksponuj teksty, które odbiorcy muszą przeczytać (130)
Anatomia drzewa rekomendacji - przegląd (132)
Slajdokument jako drzewo rekomendacji (134)

CZĘŚĆ 4. ABY DANE ZAPADAŁY W PAMIĘĆ...

IX. Kwestia skali

Umieszczaj dane w odpowiednim kontekście (142)
Stwarzaj poczucie skali (144)
Łącz dane ze zrelatywizowanymi wartościami (146)
Łącz dane ze zrelatywizowanymi parametrami czasu (148)
Porównuj dane z obiektami rzeczywistymi (150)
Wyrażaj to, co czujesz, widząc dane (152)

X. Humanizacja danych

Poznaj bohatera danych i jego przeciwnika (158)
Jak rozpoznać przeciwnika (160)
Rozwiązuj konflikty w danych (162)
Rozmawiaj z postaciami występującymi w opowieści (164)
Twórz kontekst, nadając danym znaczenie (166)
RATUJ ŻYCIE, BAZUJĄC NA DANYCH. Studium przypadku: dr Rosalind Picard (168)

XI. Storytelling z wykorzystaniem danych

Podczas prezentacji danych wykorzystuj wymiar czasowy (178)
Ujawniaj ukryte dane (180)
UJAWNIAJ UKRYTE DANE. Studium przypadku: Al Gore (184)
OPOWIADAJ HISTORIE, WYKORZYSTUJĄC WĄTEK FABULARNY. Studium przypadku: Kurt Vonnegut (186)
Dane potwierdzają wątek emocjonalny w opowieściach (190)
ZMIENIAJ ZŁY LOS W FABUŁĘ KOPCIUSZKA. Studium przypadku: zebranie pracowników (194)
STORYTELLING W DZIAŁALNOŚCI CHARYTATYWNEJ. Studium przypadku: Scott Harrison (196)
Podsumowanie (204)

Dodatek

Napędzaj tok narracji (208)
Usprawniaj proces podejmowania decyzji, stosując jednostronicowe drzewo rekomendacji (210)
Przypisy końcowe (212)
Zdjęcia (215)
Podziękowania (215)

232 stron, Format: 22.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022