ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOSKONALENIE SCRUMA PRZEWODNIK DLA PRAKTYKÓW O WYZWANIACH KORZYŚCIACH I ZWINNYCH ZESPOŁACH


OCKERMAN S. REINDL S.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Doskonalenie Scruma

Przewodnik dla praktyków

O wyzwaniach, korzyściach i zwinnych zespołach


Wszędzie można się natknąć na brak profesjonalizmu. W projektach, które wymykają się spod kontroli, kosztują krocie, a nie przynoszą żadnych korzyści. W blokowaniu cennych pracowników, którzy latami nie dostają szansy rozwoju, co podważa ich zaufanie do firmy i szkodzi relacjom w środowisku pracy. Większość z tych problemów miał rozwiązać Scrum. Scrum jednak, mimo że prosty do zrozumienia, jest trudny do praktycznego opanowania. Mnóstwo zespołów go zaimplementowało, ale jedynie pozoruje jego stosowanie: używa terminologii scrumowej, nie rozumiejąc jej intencji ani nie wykazując się dyscypliną, której wymaga Scrum.

Ta książka przyda się każdemu, kto chce efektywniej stosować praktyki Scruma i w pełni wykorzystać jego potencjał transformacyjny. Skoncentrowano się tu na sprawdzonych podejściach do Scruma, tak aby sukcesywnie osiągać coraz wyższą jakość oraz uzyskiwać i natychmiast wykorzystywać informacje zwrotne. Przedstawiono również praktyczne sposoby zwiększania elastyczności zespołu i wprowadzania adekwatnych usprawnień pracy całej organizacji. Ten praktyczny przewodnik docenią zarówno Scrum masterzy, członkowie zespołów, jak i właściciele produktu. Zawarte w nim wskazówki pozwolą osiągnąć wysoki poziom transparentności i odwagi w podejmowaniu typowych wyzwań w nieustannie zmieniającym się i nieprzewidywalnym środowisku.

Dzięki tej książce:

  • ocenisz, jakim jesteś Scrum masterem
  • dowiesz się, jak prowadzić świetny zespół scrumowy
  • nauczysz się mierzyć i optymalizować wartości każdego przyrostu produktu
  • udoskonalisz sposób planowania, tworzenia i rozwijania
  • usuniesz bariery organizacyjne blokujące zwinność i profesjonalizm

Przedmowa Kena Schwabera 11
Przedmowa Dave'a Westa 13
Wstęp 15

Podziękowania 19
O autorach 21

Rozdział 1. Ciągłe doskonalenie Twoich praktyk scrumowych 23

Skoncentruj się na siedmiu kluczowych obszarach, aby poprawić swoje praktyki scrumowe 24
Zwinny sposób myślenia 24
Empiryzm to serce Scruma 24
Opanowanie Scruma oznacza usprawnienie pracy zespołowej 25
Każdy zespół scrumowy musi skupić się na poprawianiu wartości, jaką dostarcza jego produkt 26
Każdy mocny zespół ma wyróżniającą się tożsamość 27
Aby się poprawić, zespoły muszą usprawniać swoje procesy 27
Organizacja może mieć duży wpływ na wyniki zespołu 28
Rozwijanie Scruma wymaga od zespołu szlifowania innych zdolności 28
Umiejętności nauczania 29
Umiejętności facylitatorskie 30
Umiejętności trenerskie 30
Znakomity poziom wiedzy technicznej 31
Służebne przywództwo 31
Proces ciągłego doskonalenia 33
Co stanowi największą niedogodność? 33
Analiza przyczyn źródłowych 35
Eksperymentowanie z różnymi podejściami 38
Sukces czy porażka? 39
Podsumowanie 40
Wezwanie do działania 41

Rozdział 2. Tworzenie podstaw silnego zespołu 43

Tworzenie tożsamości zespołu 43
Kto jest dobrym członkiem zespołu? 44
Kto powinien znaleźć się w zespole scrumowym? 46
Zespoły deweloperskie muszą wiedzieć o czymś więcej niż tylko o rozwoju 47
Jak zespoły scrumowe tworzą porozumienia robocze? 48
Jak wygląda samoorganizacja? 50
Wspólne cele 51
Jasny zakres odpowiedzialności 52
Granice 52
W jaki sposób współpracują zespoły scrumowe? 54
W jaki sposób zespoły czynią postępy? 58
Charakterystyka zespołów produktywnych i zdolnych do adaptacji 62
Podsumowanie 63
Wezwanie do działania 64

Rozdział 3. Dostarczanie ukończonych przyrostów produktu 65

Jaka jest definicja ukończenia? 66
Korzyści wynikające z definicji ukończenia 67
Jak stworzyć definicję ukończenia? 68
Używanie celów sprintu, żeby dotrzeć do etapu ukończenia 70
Tworzenie dobrych celów sprintu 70
Użycie celów sprintu do przeprowadzenia efektywnego codziennego Scruma 72
Wcześniejsze ukończenie prac nad elementami rejestru produktu 73
Ograniczanie pracy w toku 76
Mierzenie i analizowanie przepływu 77
Budowanie z zachowaniem jakości od samego początku 79
Automatyzacja i ukończenie 80
DevOps 82
Przegląd kodu 82
Metryki jakości 83
Walka z długiem technologicznym 84
Zapewnienie transparentności długu technologicznego 85
Uwidocznienie "spłaty" długu technologicznego 86
Podsumowanie 87
Wezwanie do działania 88

Rozdział 4. Optymalizacja dostarczanej wartości 89

Czym jest wartość? 89
Dostarczanie w szybszym tempie to dobry początek, ale to nie wystarcza 90
Wartość produktu i zespół scrumowy 91
Używanie wizji produktu do ożywienia celu, koncentracji i tożsamości zespołu 93
Mierzenie wartości 94
Skupienie elementów rejestru produktów na wynikach użytkowników 96
Poprawa wartości dostarczonej podczas sprintu 100
Inspekcja i adaptacja bazująca na informacjach zwrotnych 101
Uczenie się jako wartość 101
Efektywne przeglądy sprintu uwzględniają zrealizowaną wartość 101
Gromadzenie informacji interesariuszy 102
Podsumowanie 103
Wezwanie do działania 104

Rozdział 5. Optymalizacja planowania 105

Planowanie ukierunkowane na produkt 106
Miara sukcesu 107
Planowanie empiryczne 107
Dostosowywanie 109
Doskonalenie rejestru produktu 111
Doskonalenie działającego produktu z minimum funkcjonalności 111
Szacowanie 113
Podział elementów rejestru produktu w celu skupienia się na wartościowych wynikach 115
Planowanie sprintu 115
Ile pracy można ukończyć w ramach sprintu? 116
Ile czasu należy poświęcić na doskonalenie tego sprintu? 118
Co jeszcze pozostaje do doskonalenia? 119
Planowanie wydania wersji produktu 119
Jak duży powinien być zakres wydania produktu? 120
Jaki jest najmniejszy zakres wydania produktu? 120
Podsumowanie 121
Wezwanie do działania 121

Rozdział 6. Wspieranie zespołów scrumowych w procesie tworzenia i doskonalenia 123

Użycie retrospektywy sprintu w celu odkrycia obszarów do poprawy 124
Identyfikowanie i usuwanie przeszkód 126
Śledzenie przeszkód i kwantyfikacja wpływów 129
Zwalczanie przeszkód 131
Rozwijanie zdolności indywidualnych i zespołowych 132
Znajdź czas na ciągłe uczenie się i rozwój 133
Wykorzystuj wiedzę i doświadczenie dostępne wewnątrz organizacji 134
Bycie Scrum masterem, który bierze odpowiedzialność 135
Miara sukcesu Scrum mastera 136
Skuteczni Scrum masterzy zmieniają swoje podejście w zależności od kontekstu 138
Podsumowanie 142
Wezwanie do działania 142

Rozdział 7. Wykorzystanie organizacji do doskonalenia 145

Organizacje muszą ewoluować, aby osiągnąć sukces 145
Rozwijanie ludzi i zespołów 146
Skutki oceny poziomu pracy i wynagrodzenia 146
Indywidualne ścieżki kariery 147
Strategie sourcingowe i wpływ na zespół 148
Zespoły rozproszone 150
Pozytywne postrzeganie transparentności 151
Kultura odpowiedzialności w miejsce kultury obwiniania 152
Odpuszczanie (złudzenia) sprawowania kontroli 152
Prawdziwa moc żelaznego trójkąta 153
Finansowanie inicjatyw 155
Szacowanie w oparciu o zakres 155
Budżetowanie iteracyjne i przyrostowe 156
Bycie zwinnym nie jest celem 158
Sprawdź, zanim przejdziesz do skalowania 158
Podsumowanie 159
Wezwanie do działania 160

Rozdział 8. Wnioski oraz dalsze kroki 161

Biznesowa zwinność wymaga nowatorskich rozwiązań 161
Wezwanie do działania 164

Dodatek A. Samodzielna ewaluacja pozwalająca na określenie Twojego poziomu zaawansowania 165

Biznesowa zwinność 165
Efektywny empiryzm z wykorzystaniem Scruma 166
Efektywna praca zespołowa z użyciem Scruma 170
Analiza odpowiedzi udzielonych w ramach ewaluacji 171

Dodatek B. Rozpowszechnione i zarazem błędne przekonania na temat Scruma 172

Scrum nie jest metodyką ani procesem zarządzania 172
Scrum nie jest panaceum ani sposobem na przyspieszenie pracy deweloperów 173
Właściciel produktu nie skupia swojej uwagi przede wszystkim na dokumentowaniu wymogów 174
Rejestr produktu nie stanowi zwinnej wersji tradycyjnego dokumentu z wymogami 174
Rejestr produktu nie jest listą wszystkich wniosków 174
Codzienny Scrum nie jest spotkaniem, na którym omawia się aktualny stan rzeczy 175
Sprint może zakończyć się sukcesem nawet wtedy, gdy nie udało się ukończyć wszystkich zaplanowanych elementów rejestru sprintu 175
Scrum master nie jest odpowiedzialny za monitorowanie pracy zespołu deweloperskiego 176
Przegląd sprintu to nie protokół odbioru 176
Nie trzeba się długo przygotowywać do rozpoczęcia pracy w sprintach 176

176 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022