ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.00 65,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EFEKTYWNY KOTLIN NAJLEPSZE PRAKTYKI


MOSKAŁA M.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Efektywny Kotlin

Najlepsze praktyki

Projektanci Kotlina postawili na pragmatyzm. Oznacza to, że do dziś wszystkie decyzje związane z rozwojem języka są podejmowane z uwzględnieniem potrzeb biznesowych: produktywności, skalowalności, prostej konserwacji, niezawodności i wydajności. Od początku szczególną uwagę zwraca się również na bezpieczeństwo, czytelność, wielokrotne używanie kodu, łatwość użycia narzędzi i możliwości współdziałania z innymi językami. Bardzo ważna okazała się też wydajność zarówno działania kodu, jak i pracy programisty. Konsekwentne przestrzeganie tych założeń dało znakomite efekty. Dziś Kotlin jest świetnym wyborem dla programisty - pod jednym warunkiem: że zna specyfikę języka i korzysta z niego we właściwy sposób.

Ta książka jest przeznaczona dla doświadczonych programistów Kotlina, którzy chcą opanować ten język na wysokim poziomie.

Wyjaśniono w niej sposoby korzystania ze szczególnych funkcji Kotlina, aby możliwe było uzyskanie bezpiecznego, czytelnego, skalowalnego i wydajnego kodu. Znalazły się w niej informacje o najlepszych praktykach pisania kodu w Kotlinie ze szczególnym uwzględnieniem praktyk wysokiego poziomu, zalecanych przez autorytety i twórców języka. Wyczerpująco omówiono też kwestie związane z właściwościami i typami specyficznymi dla platformy oraz tworzenie języków dziedzinowych, a także klasy i funkcje wewnątrzwierszowe. Jest to praktyczny przewodnik zawierający zbiór wytycznych, których uwzględnienie pozwoli pisać dobry i idiomatyczny kod w Kotlinie.

W tej książce między innymi:

  • reguły pisania kodu o wysokiej jakości
  • programowanie dla różnych platform oraz aplikacje mobilne
  • wzorce i konwencje programistyczne
  • konwencje i kontrakty dla programistów wspólnie tworzących projekt
  • zapewnianie wysokiej wydajności aplikacji i bibliotek

Wprowadzenie - bądź pragmatyczny 7

CZĘŚĆ I. DOBRY KOD 17

Rozdział 1. Bezpieczeństwo 19

Temat 1. Ograniczaj modyfikowalność 20
Temat 2. Minimalizuj zasięg zmiennych 35
Temat 3. Jak najszybciej wyeliminuj typy z zewnętrznych platform 40
Temat 4. Nie udostępniaj wywnioskowanych typów 46
Temat 5. Określaj oczekiwania co do argumentów i stanu 48
Temat 6. Preferuj standardowe błędy zamiast niestandardowych 56
Temat 7. Preferuj wyniki null lub Failure, gdy możliwy jest brak wyników 58
Temat 8. Dbaj o odpowiednią obsługę wartości null 61
Temat 9. Zamykaj zasoby za pomocą funkcji use 70
Temat 10. Pisz testy jednostkowe 72

Rozdział 2. Czytelność 75

Temat 11. Projektuj z myślą o czytelności 77
Temat 12. Znaczenie operatora powinno być zgodne z jego nazwą 82
Temat 13. Unikaj zwracania wartości Unit? lub operowania nimi 86
Temat 14. Podawaj typ zmiennej, gdy nie jest on oczywisty 88
Temat 15. Rozważ bezpośrednie podawanie odbiorców 89
Temat 16. Właściwości powinny reprezentować stan, a nie działanie 95
Temat 17. Rozważ stosowanie nazw dla argumentów 99
Temat 18. Przestrzegaj konwencji programistycznych 104

CZĘŚĆ II. PROJEKTOWANIE KODU 107

Rozdział 3. Wielokrotne używanie kodu 109

Temat 19. Nie powtarzaj wiedzy 111
Temat 20. Nie powtarzaj wspólnych algorytmów 118
Temat 21. Stosuj delegaty właściwości do wyodrębniania powtarzających się wzorców dotyczących właściwości 122
Temat 22. Używaj typów generycznych, gdy implementujesz powtarzające się algorytmy 127
Temat 23. Unikaj zakrywania parametrów określających typ 130
Temat 24. Rozważ wariancję w typach generycznych 132
Temat 25. Wielokrotne używanie kodu na różnych platformach dzięki wyodrębnianiu wspólnych modułów 142

Rozdział 4. Projektowanie abstrakcji 147

Temat 26. Każdą funkcję pisz na jednym poziomie abstrakcji 151
Temat 27. Korzystaj z abstrakcji do ochrony kodu przed zmianami 157
Temat 28. Określaj stabilność API 169
Temat 29. Rozważ tworzenie nakładek na zewnętrzne API 173
Temat 30. Minimalizuj widoczność elementów 174
Temat 31. Definiuj kontrakty w dokumentacji 178
Temat 32. Przestrzegaj kontraktów abstrakcji 188

Rozdział 5. Tworzenie obiektów 191

Temat 33. Rozważ stosowanie funkcji fabrykujących zamiast konstruktorów 192
Temat 34. Rozważ tworzenie konstruktorów podstawowych z nazwanymi argumentami opcjonalnymi 204
Temat 35. Rozważ definiowanie języków dziedzinowych do tworzenia złożonych obiektów 212

Rozdział 6. Projektowanie klas 221

Temat 36. Preferuj kompozycję zamiast dziedziczenia 222
Temat 37. Stosuj modyfikator data, aby reprezentować zestaw danych 233
Temat 38. Do przekazywania operacji i akcji używaj typów funkcyjnych zamiast interfejsów 239
Temat 39. Preferuj hierarchie klas zamiast klas z trybami 242
Temat 40. Przestrzegaj kontraktu metody equals 247
Temat 41. Przestrzegaj kontraktu metody hashCode 258
Temat 42. Przestrzegaj kontraktu metody compareTo 265
Temat 43. Rozważ przeniesienie mniej istotnych fragmentów API do rozszerzeń 268
Temat 44. Unikaj tworzenia rozszerzeń jako składowych 272

CZĘŚĆ III. WYDAJNOŚĆ 275

Rozdział 7. Dbanie o niskie koszty 277

Temat 45. Unikaj niepotrzebnego tworzenia obiektów 278
Temat 46. Stosuj modyfikator inline dla funkcji z parametrami o typach funkcyjnych 289
Temat 47. Rozważ stosowanie klas z modyfikatorem inline 301
Temat 48. Usuwaj referencje do nieużywanych obiektów 308

Rozdział 8. Wydajne przetwarzanie kolekcji 315

Temat 49. Preferuj sekwencje dla dużych kolekcji z więcej niż jednym etapem przetwarzania 318
Temat 50. Ograniczaj liczbę operacji 331
Temat 51. Rozważ stosowanie tablic z elementami typu podstawowego w kodzie krytycznym ze względu na wydajność 333
Temat 52. Rozważ używanie modyfikowalnych kolekcji 336

Słowniczek 339

344 strony, 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022