ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.90 37,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PYTHON W ZADANIACH PROGRAMOWANIE DLA MŁODZIEŻY POZIOM PODSTAWOWY


WIEJAK U. WOJCIECHOWSKI A.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Python w zadaniach

Programowanie dla młodzieży

Poziom podstawowy


  • Poznaj konstrukcje języka Python
  • Naucz się stosować je w praktyce
  • Wykorzystaj standardowe biblioteki
  • Rozwiąż 139 zadań i sprawdź swoje rozwiązania

Python to bardzo popularny, wydajny i elastyczny język programowania ogólnego przeznaczenia, którego prosta, czytelna i zwięzła składnia zdobyła uznanie rzesz programistów na całym świecie. Duże możliwości, przenośność kodu, możliwość pisania skryptów - wszystko to sprawia, że Python znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i wspiera rozwój wielu popularnych serwisów internetowych. Bez wątpienia warto się go nauczyć!

Jeśli chcesz poznać ten język, jesteś na dobrej drodze! Książka omawia najważniejsze elementy programowania w Pythonie. Co ważne, wiedza została usystematyzowana w formie konkretnych zadań do wykonania. Poznasz dzięki nim typy danych i składnię języka, dowiesz się, jak debugować programy, nauczysz się korzystać z funkcji oferowanych przez biblioteki i opanujesz podstawy tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. To podręcznik przeznaczony dla młodzieży, ale doskonale sprawdzi się również w przypadku osób dorosłych, które rozpoczynają przygodę z programowaniem.

  • Instalowanie oraz konfigurowanie środowiska i niezbędnych narzędzi
  • Podstawowe informacje na temat języka i programowania
  • Typy danych, zmienne proste i tablicowe
  • Operatory, instrukcje warunkowe oraz instrukcje pętli
  • Operacje wejścia-wyjścia w konsoli i na plikach
  • Biblioteki graficzne, dźwiękowe i wideo
  • Korzystanie z funkcji wbudowanych i tworzenie własnych
  • Programowanie obiektowe, obsługa wątków i wyjątków
  • Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
  • Zadania do samodzielnego wykonania i praktyczny projekt gry

Wstęp
Ważne informacje
Instalacja potrzebnych elementów
Co będzie nam potrzebne?
Narzędzia

Rozdział 1. Trochę o Pythonie. Operacje wejścia i wyjścia w konsoli
Co to jest programowanie i czym zajmują się programiści
Interpreter
Operatory
Zadanie 1
Napisy
Zadanie 2
Edytor programów Pythona
Operacje wyjścia
Zadanie 3
Operacje wejścia
Zadanie 4
Typy danych
Zadanie 5
Wypisywanie kilku argumentów dla funkcji print()
Zadanie 6
Konwersja typów danych
Zadanie 7
Zadanie 8
Zadanie 9
Metody string upper() i lower()
Zadanie 10
Zadanie 11
Podsumowanie

Rozdział 2. Operatory porównania i instrukcja if
Zadanie powtórzeniowe 1
Operatory porównania
Wartości True i False
Zadanie 12
Zadanie 13
Zadanie 14
Warunki
Zadanie 15
Instrukcja warunkowa if
Zadanie 16
Zadanie 17
Zadanie 18
Metody string find()
Zadanie 19
Zadanie 20
Podsumowanie

Rozdział 3. Zmienne
Zadanie powtórzeniowe 2
Zmienne liczbowe i zmiana wartości zmiennej
Zadanie 21
Zadanie 22
Zmienne napisowe
Zadanie 23
Zmienne dla wartości logicznych
Zadanie 24
Podsumowanie

Rozdział 4. Biblioteki
Instrukcja import
Biblioteka time
Funkcja sleep()
Zadanie 25
Zadanie 26
Zadanie 27
Funkcje gmtime() i typ struct_time
Zadanie 28
Zadanie 29
Funkcja time()
Zadanie 30
Zadanie 31
Funkcja strftime()
Zadanie 32
Podsumowanie

Rozdział 5. Instrukcja else i liczby losowe
Zadanie powtórzeniowe 3
Instrukcja else
Zadanie 33
Zadanie 34
Zadanie 35
Liczby losowe
Biblioteka random
Zadanie 36
Zadanie 37
Zadanie 38
Zadanie 39
Zadanie 40
Zagnieżdżanie warunków, czyli warunki w warunkach
Zadanie 41
Podsumowanie

Rozdział 6. Operatory logiczne i instrukcja else if
Zadanie powtórzeniowe 4
Operator logiczny AND
Zadanie 42
Zadanie 43
Operator logiczny OR
Zadanie 44
Zadanie 45
Operator logiczny NOT
Zadanie 46
Instrukcja elif
Zadanie 47
Zadanie 48
Zadanie 49
Podsumowanie

Rozdział 7. Debugowanie
Zadanie powtórzeniowe 5
Błędy
Brak nawiasów funkcji
Brak cudzysłowu przy napisach
Brak dwukropka
Zapominanie o wielokrotnym używaniu zmiennej w warunkach
Złe typy danych
Brak wcięć
Zadanie 50
Zadanie 51
Podsumowanie

Rozdział 8. Biblioteka dźwiękowa pydub
Zadanie powtórzeniowe 6
Zadanie 52
Zadanie 53
Przycinanie elementów napisów i dźwięków
Zadanie 54
Przyspieszanie dźwięków
Zadanie 55
Generowanie tonu
Zadanie 56
Zadanie 57
Eksportowanie dźwięków
Zadanie 58
Podsumowanie

Rozdział 9. Pętla while i komentarze
Pętla while
Zadanie 59
Zadanie 60
Zadanie 61
Zadanie 62
Nieskończone pętle while
Zadanie 63
Zadanie 64
Instrukcja break
Zadanie 65
Zadanie 66
Komentarze
Zadanie 67
Podsumowanie

Rozdział 10. Zmienne tablicowe (listy)
Zadanie powtórzeniowe 7
Tablice jednowymiarowe
Zadanie 68
Zadanie 69
Metoda append() i funkcja len()
Zadanie 70
Mieszanie tablicy
Zadanie 71
Sortowanie tablicy
Zadanie 72
Algorytmy
Zadanie 73
Tablice dwuwymiarowe
Zadanie 74
Biblioteka progressbar
Zadanie 75
Zadanie 76
Podsumowanie

Rozdział 11. Biblioteka graficzna pygame
Zadanie powtórzeniowe 8
Biblioteka pygame
Okno graficzne
Zadanie 77
Wyświetlanie prymitywów
Funkcja pygame.draw.rect()
Funkcja circle()
Funkcja polygon()
Zadanie 78
Zadanie 79
Zadanie 80
Wypełnianie ekranu kolorem i tworzenie animacji ruchu
Zadanie 81
Wyświetlanie obrazów
Zadanie 82
Zadanie 83
Wyświetlanie tekstu
Zadanie 84
Zadanie 85
Podsumowanie

Rozdział 12. Pętla for i funkcje wbudowane Pythona
Zadanie powtórzeniowe 9
Pętla for
Zadanie 86
Zadanie 87
Pętla w pętli
Zadanie 88
Zadanie 89
Zadanie 90
Wbudowane funkcje Pythona
Funkcje max() i min()
Zadanie 91
Funkcja sum()
Zadanie 92
Inne wbudowane funkcje Pythona
Podsumowanie

Rozdział 13. Pliki
Zadanie powtórzeniowe 10
Operacje na plikach
Zadanie 93
Zadanie 94
Zadanie 95
Tablica ASCII
Zadanie 96
Pisanie do pliku
Zadanie 97
Zadanie 98
Zadanie 99
Zadanie 100
Zadanie 101
Podsumowanie

Rozdział 14. Wyjątki i instrukcja with
Zadanie powtórzeniowe 11
Instrukcje try i except
Wyjątki
Zadanie 102
Zadanie 103
Instrukcja finally
Instrukcja with
Zadanie 104
Podsumowanie

Rozdział 15. Pliki ZIP
Biblioteka zipfile
Zadanie 105
Zadanie 106
Zadanie 107
Podsumowanie

Rozdział 16. Własne funkcje
Zadanie powtórzeniowe 12
Tworzenie własnych funkcji
Zadanie 108
Zadanie 109
Argumenty funkcji
Zadanie 110
Zadanie 111
Importowanie własnych plików
Zadanie 112
Zwracanie wartości przez funkcję
Zadanie 113
Zadanie 114
Zadanie 115
Zadanie 116
Podsumowanie

Rozdział 17. Klasy i obiekty
Zadanie powtórzeniowe 13
Obiekty
Klasy
Zadanie 117
Metody klas
Zadanie 118
Zadanie 119
Metoda _init_()
Zadanie 120
Biblioteka math
Zadanie 121
Pierwiastkowanie funkcja sqrt()
Zadanie 122
Funkcja sin()
Zadanie 123
Zadanie 124
Podsumowanie

Rozdział 18. Wątki
Zadanie powtórzeniowe 14
Wątki
Zadanie 125
Zadanie 126
Pobieranie wartości z wątków
Zadanie 127
Podsumowanie

Rozdział 19. Biblioteka filmowa moviepy
Zadanie 128
Tworzenie gifa z filmu
Zadanie 129
Przycinanie filmu i eksportowanie
Zadanie 130
Zmiana właściwości filmu
Zadanie 131
Obracanie filmu
Zadanie 132
Podsumowanie

Rozdział 20. GUI
GUI graficzny interfejs użytkownika
Prosty graficzny interfejs użytkownika EasyGUI
Zadanie 133
Zadanie 134
Zadanie 135
Biblioteka PyQt5
Widgety i dziedziczenie
Zadanie 136
Metody setWindowTitle() i setGeometry()
Zadanie 137
Widgety tabelka
Zadanie 138
Okna dialogowe
Zadanie 139
Podsumowanie

Rozdział 21. Projekt gry
Szablon projektu
Krok 1.
Klasa Element
Krok 2.
Klasa Board
Krok 3.
Krok 4.
Krok 5.
Krok 6.
Krok 7.
Krok 8.
Klasa Game
Krok 9.
Krok 10.
Krok 11.
Uruchomienie gry
Zakończenie
Rozwiązania
Rozwiązania zadań
Zadanie 1
Zadanie 2
Zadanie 4
Zadanie 5
Zadanie 6
Zadanie 7
Zadanie 8
Zadanie 9
Zadanie 10
Zadanie 11
Zadanie 12
Zadanie 13
Zadanie 14
Zadanie 15
Zadanie 16
Zadanie 17
Zadanie 18
Zadanie 19
Zadanie 20
Zadanie 21
Zadanie 22
Zadanie 23
Zadanie 24
Zadanie 25
Zadanie 27
Zadanie 28
Zadanie 29
Zadanie 30
Zadanie 31
Zadanie 32
Zadanie 33
Zadanie 34
Zadanie 35
Zadanie 36
Zadanie 37
Zadanie 38
Zadanie 39
Zadanie 41
Zadanie 42
Zadanie 43
Zadanie 44
Zadanie 45
Zadanie 46
Zadanie 47
Zadanie 48
Zadanie 49
Zadanie 50
Zadanie 51
Zadanie 52
Zadanie 53
Zadanie 54
Zadanie 55
Zadanie 56
Zadanie 57
Zadanie 58
Zadanie 60
Zadanie 61
Zadanie 62
Zadanie 63
Zadanie 64
Zadanie 65
Zadanie 66
Zadanie 67
Zadanie 68
Zadanie 69
Zadanie 70
Zadanie 71
Zadanie 72
Zadanie 74
Zadanie 75
Zadanie 76
Zadanie 77
Zadanie 78
Zadanie 79
Zadanie 80
Zadanie 81
Zadanie 82
Zadanie 84
Zadanie 85
Zadanie 86
Zadanie 87
Zadanie 88
Zadanie 89
Zadanie 90
Zadanie 91
Zadanie 92
Zadanie 93
Zadanie 94
Zadanie 95
Zadanie 96
Zadanie 97
Zadanie 98
Zadanie 99
Zadanie 100
Zadanie 101
Zadanie 102
Zadanie 103
Zadanie 104
Zadanie 105
Zadanie 106
Zadanie 107
Zadanie 108
Zadanie 109
Zadanie 110
Zadanie 111
Zadanie 112
Zadanie 113
Zadanie 114
Zadanie 115
Zadanie 116
Zadanie 117
Zadanie 118
Zadanie 119
Zadanie 120
Zadanie 121
Zadanie 122
Zadanie 124
Zadanie 125
Zadanie 126
Zadanie 127
Zadanie 128
Zadanie 129
Zadanie 130
Zadanie 131
Zadanie 132
Zadanie 133
Zadanie 134
Zadanie 135
Zadanie 136
Zadanie 137
Zadanie 138
Zadanie 139
Rozwiązania zadań powtórzeniowych
Zadanie powtórzeniowe 1
Zadanie powtórzeniowe 2
Zadanie powtórzeniowe 3
Zadanie powtórzeniowe 4
Zadanie powtórzeniowe 5
Zadanie powtórzeniowe 6
Zadanie powtórzeniowe 7
Zadanie powtórzeniowe 8
Zadanie powtórzeniowe 9
Zadanie powtórzeniowe 10
Zadanie powtórzeniowe 11
Zadanie powtórzeniowe 12
Zadanie powtórzeniowe 13
Twoja lista wykonanych zadań
Zadania
Zadania powtórzeniowe

280 stron, 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022