ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO W TURYSTYCE MEDYCZNEJ


WIŚNIEWSKA A.M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorstwo w turystyce medycznej

Kierunki rozwoju

Każdego roku w Polsce powstaje coraz więcej przedsiębiorstw, w tym świadczących usługi medyczne dla osób pragnących poprawić stan swojego zdrowia, lub zadbać o walory zewnętrzne, wybierając zabiegi relaksacyjne, poddając się zabiegom medycyny estetycznej lub chirurgii plastycznej w czasie wolnym od pracy. Wydłużanie się czasu wolnego, starzenie ludności a zarazem stopniowe bogacenie się społeczeństwa daje możliwości rozwoju i współpracy przedsiębiorstw, świadczących usługi turystyczne oraz medyczne, a pojawianie się nowego sprzętu wymuszana na przedsiębiorcach wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, wymianę sprzętu oraz szkolenie personelu. Istotne znaczenie ma również nawiązywanie współpracy pomiędzy podmiotami, może ona odbywać się w warunkach lokalnych (gmina) oraz w mikroregionach (województwo) aby turysta – również medyczny, mógł dojechać, swobodnie poruszać się po okolicy, korzystać z lokalnych atrakcji, poznać regionalną kuchnię oraz skorzystać z zabiegów poprawiających samopoczucie i walory estetyczne.

Celem prezentowanej pracy jest wykazanie możliwości wykorzystania biznesowego szans rozbudowy turystyki medycznej w Polsce, zidentyfikowanie przedsiębiorstw turystyki medycznej oraz wskazanie jej kierunków rozwoju.

Monografia adresowana jest zarówno do przedsiębiorców, jak i pracowników, którzy świadczą usługi w turystyce medycznej, do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji turystycznych, ale również do studentów kierunku zarządzanie oraz turystyka.

Wstęp

Rozdział 1. Rozwój przedsiębiorstw w sektorze turystyki medycznej

1.1. Charakterystyka sektora turystyki medycznej i jej miejsce w turystyce zdrowotnej
1.1.1. Miejsce turystyki medycznej w turystyce zdrowotnej
1.1.2. Definicja turystyki medycznej
1.1.3. Stan sektora turystyki medycznej
1.1.4. Trendy w turystyce medycznej
1.2. Rodzaje przedsiębiorstw w turystyce medycznej w Polsce
1.2.1. Definicja przedsiębiorstwa
1.2.2. Rodzaje przedsiębiorstw turystycznych
1.2.3. Rodzaje jednostek medycznych
1.2.4. Cechy podmiotów prowadzących działalność w formie opieki ambulatoryjnej oraz szpitalnej
1.3. Sektor ochrony zdrowia
1.4. Sektor turystyki w Polsce
1.5. Analiza przypadków
1.5.1. Warszawa. Województwo mazowieckie
1.5.2. Katowice. Województwo śląskie
1.5.3. Kołobrzeg. Województwo zachodniopomorskie
1.5.4. Kraków. Województwo małopolskie

Rozdział 2. Uwarunkowania globalne rozwoju przedsiębiorstw w turystyce medycznej

2.1. Procesy globalizacji gospodarki
2.1.1. Otoczenie przedsiębiorstwa
2.2. Zmiany stylu życia
2.2.1. Zdrowie, styl życia i sprawność organizmu
2.3. Zmiany technologii w turystyce i w ochronie zdrowia (cyfryzacja)
2.3.1. Znaczenie innowacji technologicznych
2.3.2. Wsparcie technologiczne w ochronie zdrowia
2.3.3. Technologie informacyjne w turystyce
2.4. Otoczenie globalne – trendy, szanse i zagrożenia

Rozdział 3. Stan przedsiębiorstw w turystyce medycznej

3.1. Metodologia badań
3.1.1. Przedmiot i cel badań
3.1.2. Problemy i założenia badawcze
3.1.3. Zmienne i wskaźniki
3.1.4. Metody i techniki badawcze
3.1.5. Narzędzia badawcze
3.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
3.2.1. Charakterystyka profilu respondentów
3.2.2. Informacje ogólne na temat przedsiębiorstwa
3.3. Determinanty rozwoju badanych przedsiębiorstw

Rozdział 4. Kierunki rozwoju przedsiębiorstw w turystyce medycznej

4.1. Wnioski z badań
4.1.1. Źródła finansowania
4.1.2. Rozwój przedsiębiorstwa w perspektywie długofalowej
4.1.3. Samozarządzanie
4.1.4. Kompetencje przyszłości
4.2. Strategie i kierunki rozwoju przedsiębiorstw w turystyce medycznej
4.3. Zwinne przedsiębiorstwa w turystyce medycznej

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków, wykresów, modeli i tabel

160 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022