| 
  
 PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI SIŁA I INSPIRACJA DO NOWYCH WYZWAŃ
 DEREŃ A. RUTKOWSKA M. SKONIECZNY J.  wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 55.00  Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki
siła i inspiracja do nowych wyzwań
 KOBIETY W NAUCE.
Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek
poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym
stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki
i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i
determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim
świecie nauki. 
 
KOBIETY W BIZNESIE to druga część trylogii. Autorki analizują w niej
kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na
szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami
biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności
komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami. 
 
W niniejszej książce
− PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i
inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono
problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych
koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje
przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po
pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także
sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania
niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to
kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do
zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza,
doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które
opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić
własny biznes. 
 Wprowadzenie 9 
 
Rozdział 1 
Proces starości a
aktywizacja zawodowa seniorów w świetle literatury i badań
naukowych 13 
1.1. Społeczne teorie starzenia się 13 
1.2. Rozumienie przedsiębiorczości 23 
1.3. Srebrna przedsiębiorczość 29 
1.4. Srebrni przedsiębiorcy 39 
 
Rozdział 2 
Kształtowanie postaw i
zachowań przedsiębiorczych kobiet 57 
2.1. Kobiety na rynku pracy - przegląd badań 57 
2.2. Przedsiębiorczość kobiet 64 
2.3. Srebrna przedsiębiorczość kobiet − jak definiować 77 
 
Rozdział 3 
Portrety
przedsiębiorczych kobiet 50 91 
3.1. Uwagi ogólne 91 
3.2. Firma jest kobietą 93 
3.3. Starsze kobiety − przedsiębiorczynie i ich motywacje
przedsiębiorcze 104 
 
Zakończenie 109 
Bibliografia 111 
 124 strony, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |