|
PEDAGOGICZNE ASPEKTY PRACY ASYSTENTA RODZINY
KRASIEJKO I. CICZKOWSKA-GIEDZIUN M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 64.50 Twoja cena 61,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pedagogiczne aspekty pracy asystenta rodziny
Między wsparciem rodziny a ochroną dziecka przed
krzywdzeniem
Książka poświęcona została
pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny
znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami,
które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i
możliwości dzieci w różnym wieku, jak również
wzmocnić więzi rodzic – dziecko. W tych rodzinach, w
których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika
socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem
podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania
rodziców. Książka zawiera również treści
dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem
dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową. Książka została
oparta na współczesnej wiedzy nie tylko z zakresu pedagogiki
rodziny, ale również neuronauki, psychologii rozwojowej i
psychotraumatologii.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka
Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa
Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia
sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna
się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.
Wstęp
Rozdział 1. Pedagogiczne
inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z
rodzinami
1.1. Teoretyczne przesłanki do pracy socjalno-wychowawczej asystenta z
rodziną
1.2. Kategorie pedagogiczne w pracy asystenta z dzieckiem i z rodziną
1.2.1. Wychowanie
1.2.2. Opieka
1.2.3. Wsparcie społeczne
1.2.4. Podmiotowość
1.3. Diagnoza pedagogiczna w praktyce asystenta rodziny
1.4. Pedagogizacja rodziców
Rozdział 2. Rozwój,
opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku
2.1. Wczesne dzieciństwo (0–3 lata)
2.2. Wiek przedszkolny (3–6 lat)
2.3. Wczesny wiek szkolny (7–9 lat)
2.4. Środkowy wiek szkolny (9–12 lat)
2.5. Wczesna faza dorastania (12–15 lat)
2.6. Późna faza dorastania (15–20 lat)
Rozdział 3. Wsparcie rodziców w tworzeniu
bezpiecznego stylu przywiązania
3.1. Tworzenie więzi z niemowlęciem
3.2. Sposoby wzmacniania samoregulacji dziecka w wieku przedszkolnym
oraz udział w tym jego rodziców
3.3. Metody wzmacniania więzi w rodzinie z dzieckiem w wieku szkoły
podstawowej
3.4. Wsparcie nastolatka w pracy nad samoregulacją
Rozdział 4. Dziecko
krzywdzone – symptomy i ochrona
4.1. Czynniki ryzyka wystąpienia krzywdzenia dziecka
4.2. Formy przemocy wobec dzieci i ich objawy
4.3. Standard ochrony małoletnich
Rozdział 5. Współczesne
wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową
5.1. Przyczyny i objawy zaburzeń posttraumatycznych u dzieci i młodzieży
5.2. Podstawowe warunki opieki nad dzieckiem z zaburzeniami
posttraumatycznymi
5.3. Schemat postępowania z dzieckiem z traumą rozwojową według
koncepcji PACE Dana Hughesa
5.4. Podejście mentalizowania w empatycznej opiece nad dzieckiem według
Chrisa Taylora
5.5. Formy pomocy dopasowane do różnych stylów
przywiązania
5.6. Schemat postępowania z dzieckiem z traumą rozwojową według modelu
neurosekwencyjnego Bruce’a Perry’ego
Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych
– zakończenie
Bibliografia
198 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękka
198 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|