|
COACHINGOWY MODEL ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM WE WSPÓŁCZESNEJ ORGANIZACJI
ŚWIERKOSZ-HOŁYSZ M. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 89.99 Twoja cena 85,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim we
współczesnej organizacji
Wielu
naukowców i praktyków biznesu poszukuje
odpowiedzi na pytanie: Czy dobre przedsiębiorstwo może stać się
doskonałe? A jeśli może, jakie czynniki na to wpływają? Co może zrobić
menedżer, by zwiększyć swoją efektywność we współpracy z
zespołem? Jak zadbać o pracowników w świecie dynamicznych
zmian gospodarczych i społecznych, funkcjonowania organizacji w dużej
zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności, czyli w
świecie VUCA? Autorka zachęca do przyjrzenia się coachingowemu modelowi
zarządzania, który oparty jest na pięciu filarach: zaufaniu,
budowaniu pozytywnych relacji w zespole, zaangażowaniu,
odpowiedzialności i wspólnym postrzeganiu celów.
W książce przedstawiono:
• ideę coachingu,
• sposoby
integrowania coachingu z instrumentami zarządzania kapitałem ludzkim,
• wymagania
związane z wprowadzaniem coachingowego stylu zarządzania do organizacji,
• ewolucję
modeli zarządzania kapitałem ludzkim: od modelu klasycznego do modelu
Management 3.0,
• autorski,
innowacyjny coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim wraz z
ciekawym opisem
przeprowadzonych badań
wśród kadry kierowniczej i analizą uzyskanych
wyników.
Publikacja jest wynikiem kilkunastoletniej pracy autorki z kadrą
menedżerską firm polskich oraz międzynarodowych. Jest też odpowiedzią
na zgłaszane przez menedżerów wyzwania związane z
zarządzaniem personelem, odnoszące się do budowania zaufania, atmosfery
wzajemnego szacunku, współpracy, odpowiedzialności i
zaangażowania.
Wstęp 7
Rozdział 1
Idea coachingu 13
1.1. Jak rozumiany jest coaching 15
1.2. Geneza i rozwój coachingu 20
1.3. Coaching w organizacji - obszary wdrożeń 24
Rozdział 2
Integrowanie coachingu z
instrumentami zarządzania kapitałem ludzkim 35
2.1. Coaching czynnikiem determinującym poziom rozwoju kapitału
ludzkiego 36
2.2. Rola integracji procesów coachingowych z działaniami
szkoleniowymi, mentoringowymi i doradczymi 40
2.3. Executive coaching, czyli coaching wyższej kadry menedżerskiej 44
2.4. Budowanie programów coachingowych „szytych na
miarę 47
2.4.1. Coaching a rozwój kompetencji pracowniczych 47
2.4.2. Coaching a planowanie ścieżek kariery i zarządzanie talentami 50
2.4.3. Coaching a motywowanie zespołów wielokulturowych 53
2.4.4. Coaching a wsparcie dla innowacyjności 57
2.4.5. Coaching a kultura organizacyjna firmy 59
Rozdział 3
Coachingowy styl
zarządzania jako przywództwo wyższego stopnia 63
3.1. Przygotowanie merytoryczne do pełnienia nowej roli 69
3.2. Cechy dobrego menedżera-coacha 71
3.3. Budowanie relacji pomiędzy menedżerem-coachem a
klientem-podwładnym 74
3.3.1. Budowanie kontaktu z coachee 76
3.3.2. Praca nad zachowaniami niedyrektywnymi 77
3.3.3. Umiejętność aktywnego słuchania 77
3.3.4. Skuteczne zadawanie pytań 79
3.3.5. Umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej 81
3.3.6. Kontraktowanie sesji coachingowej 82
3.3.7. Praca w oparciu o struktury i narzędzia coachingowe 82
3.4. Aspekt etyczny w pracy menedżera-coacha 89
Rozdział 4
Ewolucja modeli
zarządzania kapitałem ludzkim - od modelu klasycznego do modelu
Management 3.0 93
4.1. Model Michigan a model harwardzki 93
4.2. Model kierowania według Rensisa Likerta i Roberta F. Balesa 97
4.3. Model siatki kierowniczej według Roberta Blake'a i Jane Mouton 98
4.4. Zarządzanie według Williama J. Reddina 100
4.5. Model przywództwa transakcyjnego i transformacyjnego 102
4.6. Model przywództwa autentycznego 104
4.7. Model przywództwa sytuacyjnego II 108
4.8. Management 3.0 114
Rozdział 5
Coachingowy model jako
przywództwo wyższego stopnia 119
5.1. Podstawy teoretyczne konstrukcji coachingowego modelu zarządzania
kapitałem ludzkim 119
5.2. Coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim 130
5.3. Metoda badawcza 151
5.4. Analiza powiązań pomiędzy poszczególnymi elementami
konstrukcji coachingowego modelu zarządzania kapitałem ludzkim 187
5.5. Wnioski z badań oraz rekomendacje dla praktyki 192
Zakończenie 201
Bibliografia 205
Wykaz tabel 219
Wykaz wykresów 221
Wykaz rysunków 223
Aneks - Kwestionariusz ankiety badawczej 225
Streszczenie 233
Summary 235
236 stron, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|