|
EDUKACJA DWUJĘZYCZNA PRZEZ PROJEKTOWANIE MULTIALFABETYZACJA PRZEDMIOTOWO-JĘZYKOWA
MUSZYŃSKA B. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 61.50 Twoja cena 58,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie
Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
Zintegrowane
kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu
dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język
obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów
innych niż ten język.
Moim celem jest zachęcić
nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy
teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami
naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska
wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać
z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i
poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia
multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym,
zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych.
Książka
ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na
celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce
nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak
teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera
przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu.
Z tekstu
Stajemy
przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki
sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w
sytuacji doświadczanej wielości języków oraz
światów i towarzyszącego mu zróżnicowania.
Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia
przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim
przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy.
Prof. dr hab. Roman
Leppert,
Książka
Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego
w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe
postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy
na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli
nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po
naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę
naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia
stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla
teoretyków, jak i praktyków kształcenia
językowego i obcojęzycznego.
Dr Beata
Karpińska-Musiał, prof. UG,
152 strony, Format:
14.8x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|