|
SIŁA KOMUNIKACJI
DUHIGG C. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2024, wydanie Icena netto: 70.50 Twoja cena 66,98 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Siła komunikacji
Odkryj sekret rozmów,
które łączą
Chcemy, żeby nasze
rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania
problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć
innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas
jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy.
Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły
nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć – oddaliły. Zamiast
doprowadzić do rozwiązania problemu – wygenerowały kolejne.
Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie – zostawiły nas z
poczuciem osamotnienia.
Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i
współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są
jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co
nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej.
„Świat
jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz
przyjaciół, którzy się od ciebie
różnią”
W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają
nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i
lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i
co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i
doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać.
Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które
najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens:
- O co tak
naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i
codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy
rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława
przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie
siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu
jest kluczem do porozumienia.
- Jak się
czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o
emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i
mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej
opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego.
- Kim jesteśmy?
– największym hamulcem sensownych
rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii,
w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe
traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo że
wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z
dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo
za dużo…
Duhigg oddaje głos
negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć
Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania
szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników
dostępu do broni palnej z osobami, które starały się
powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy
się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang
Theory” okazał się kompletną klapą i co takiego zmienili w
scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową
widownią.
Sekretem tych wszystkich historii jest prosta, uczciwa i otwarta
komunikacja. Jak to zrobić? Zapraszamy do lektury!
320 stron, Format:
14.8x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|