ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 144.00 136,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REPUTACJA I KAPITAŁ MAREK KORPORACYJNYCH UJĘCIE DYNAMICZNE I WIELOWYMIAROWE


GÓRSKA-WARSEWICZ H.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 144.00 Twoja cena  136,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Reputacja i kapitał marek korporacyjnych

Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe


W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych, uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału.

Hanna Górska-Warsewicz, korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście, uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony.

Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców, a kończąc na korporacjach międzynarodowych.

Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy.

(ze wstępu)

(…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań. Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych.
prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski,
Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce.

prof. dr hab. Łukasz Sułkowski,

Wstęp              9

Rozdział 1. Marka korporacyjna – spektrum definicyjne, ewolucja koncepcji oraz pojęcia współistniejące                      . 21
1.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie marki korporacyjnej         . 21
1.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących marki korporacyjnej          26
1.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna marki korporacyjnej          27
1.2.2. Rozwój problematyki marki korporacyjnej w naukach o zarządzaniu i jakości                                 29
1.3. Konceptualizacja pojęć ‘marka korporacyjna’ i ‘korporacyjny branding’      34
1.3.1. Spektrum definicyjne marki korporacyjnej                . 35
1.3.2. Spektrum definicyjne korporacyjnego brandingu             . 37
1.4. Konceptualizacja pojęcia ‘tożsamość marki korporacyjnej’            . 43
1.4.1. Spektrum definicyjne tożsamości marki                  43
1.4.2. Tożsamość marki korporacyjnej i jej znaczenie              . 45
1.4.3. Marka korporacyjna a marka produktu                  51
1.5. Podsumowanie                                . 53

Rozdział 2. Reputacja organizacyjna – spektrum definicyjne, ewolucja ujęć modelowych, wymiary, determinanty i obszary oddziaływania        . 55
2.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie reputacji organizacyjnej        55
2.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących reputacji organizacyjnej        . 59
2.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna reputacji organizacyjnej        . 59
2.2.2. Rozwój problematyki reputacji organizacyjnej w naukach o zarządzaniu i jakości                                 66
2.3. Konceptualizacja pojęcia ‘reputacja organizacyjna’                70
2.3.1. Spektrum definicyjne pojęcia ‘reputacja organizacyjna’           70
2.3.2. Wymiary reputacji organizacyjnej                    . 76
2.4. Reputacja organizacyjna a funkcjonowanie przedsiębiorstwa           82
2.4.1. Znaczenie reputacji organizacyjnej                    82
2.4.2. Determinanty reputacji organizacyjnej                  . 84
2.4.3. Obszary oddziaływania reputacji organizacyjnej              88
2.5. Modele reputacji organizacyjnej                        . 93
2.5.1. Ogólne modele reputacji organizacyjnej                  93
2.5.2. Modele zależności reputacji a tożsamości organizacyjnej          95
2.6. Podsumowanie                                . 105

Rozdział 3. Kapitał marki – spektrum definicyjne, ewolucja koncepcji, determinanty i obszary oddziaływania                 107
3.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie kapitału marki            107
3.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących kapitału marki             113
3.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna kapitału marki             113
3.2.2. Rozwój problematyki kapitału marki w naukach o zarządzaniu i jakości   118
3.3. Konceptualizacje pojęcia ‘kapitał marki’                     122
3.3.1. Obszar definicyjny kapitału marki                    . 122
3.3.2. Główne koncepcje kapitału marki                    . 124
3.4. Znaczenie kapitału marki w kontekście jej tożsamości              . 125
3.4.1. Kapitał marki a jej tożsamość                       126
3.4.2. Znaczenie i obszary oddziaływania kapitału marki             129
3.5. Przegląd elementów składowych i determinant kapitału marki          . 136
3.5.1. Lojalność wobec marki                         . 136
3.5.2. Postrzegana jakość                            140
3.5.3. Skojarzenia związane z marką                      . 141
3.5.4. Świadomość marki                           . 144
3.5.5. Inne determinanty kapitału marki                    . 145
3.6. Kapitał marek korporacyjnych                         . 152
3.6.1. Przestrzeń publikacyjno-badawcza kapitału marek korporacyjnych                             . 152
3.6.2. Spektrum badawcze kapitału marek korporacyjnych            154
3.7. Podsumowanie                                . 159

Rozdział 4. Reputacja marki – spektrum definicyjne, wymiary, determinanty i obszary oddziaływania                        . 161
4.1. Metodyka badań literaturowych w zakresie reputacji marki            161
4.2. Konteksty analiz naukowych dotyczących reputacji marki            . 166
4.2.1. Przestrzeń badawczo-publikacyjna reputacji marki            . 166
4.2.2. Rozwój problematyki reputacji marki w naukach o zarządzaniu i jakości  . 167
4.3. Konceptualizacja pojęcia ‘reputacja marki’                    171
4.3.1. Obszar definicyjny reputacji marki                    171
4.3.2. Wymiary reputacji marki                        . 173
4.4. Znaczenie reputacji marki                           . 176
4.4.1. Determinanty reputacji marki                      . 176
4.4.2. Obszary oddziaływania reputacji marki                  179
4.5. Reputacja marek korporacyjnych                        183
4.5.1. Przestrzeń publikacyjno-badawcza reputacji marek korporacyjnych    . 184
4.5.2. Struktura przestrzeni badawczej reputacji marek korporacyjnych      185
4.6. Podsumowanie                                . 188

Rozdział 5. Reputacja i kapitał marek korporacyjnych – identyfikacja zależności w badaniach menedżerów i konsumentów               191
5.1. Identyfikacja luki badawczej                          . 192
5.2. Cele, hipotezy i narzędzie badawcze                       193
5.2.1. Cel główny i cele szczegółowe                      . 193
5.2.2. Hipotezy i struktura modelu badawczego                 195
5.2.3. Podstawy teoretyczne hipotez badawczych                . 198
5.2.3.1. Uzasadnienie hipotez głównych                  198
5.2.3.2. Uzasadnienie hipotez dodatkowych                . 207
5.2.4. Narzędzie badawcze i instrumenty pomiarowe              . 212
5.2.5. Rygor metodologiczny                          221
5.2.6. Wieloaspektowa triangulacja                      . 223
5.3. Metodyka badań empirycznych                         224
5.3.1. Procedura badań empirycznych i charakterystyka prób badawczych    . 224
5.3.1.1. Metodyka badań empirycznych                  . 224
5.3.1.2. Charakterystyka badanej próby menedżerów            226
5.3.1.3. Charakterystyka badanej próby konsumentów           . 227
5.3.2. Opis metody przetwarzania danych                    228
5.3.2.1. Wstępna ocena rzetelności i trafności skal pomiarowych      . 228
5.3.2.2. Modelowanie równań strukturalnych – wybór metody       . 229
5.3.2.3. Modelowanie równań strukturalnych CB-SEM           231
5.3.2.4. Modelowanie równań strukturalnych PLS-SEM          . 234
5.4. Reputacja i kapitał marek korporacyjnych – wyniki badań empirycznych     . 236
5.4.1. Identyfikacja zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku, dziedzictwa
i przywództwa oraz reputacji organizacyjnej – perspektywa menedżerów  236
5.4.1.1. Statystyki opisowe                        . 236
5.4.1.2. Model podstawowy (CB-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez badawczych                       . 237
5.4.1.3. Model rozszerzony (PLS-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez                              241
5.4.2. Identyfikacja zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej – perspektywa konsumentów               . 251
5.4.2.1. Statystyki opisowe                        . 251
5.4.2.2. Model podstawowy (CB-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez                              253
5.4.2.3. Model rozszerzony (PLS-SEM) – testowanie modelu i weryfikacja hipotez badawczych                        258
5.5. Dyskusja o wynikach i wnioski                         266
5.5.1. Podsumowanie weryfikacji hipotez                    266
5.5.2. Dyskusja o wynikach                          . 269
5.5.3. Wnioski                                 278

Rozdział 6. Zakończenie                              . 281

Bibliografia                                    . 291
Aneks                                       351

360 stron, 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022