ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 99.50 94,53   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SEMIOTYKA W MARKETINGU JAK BADAĆ ZNAKI SYMBOLE I KODY RYNKU


POLAK K. ŻURAWICKA M.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2024, wydanie I

cena netto: 99.50 Twoja cena  94,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Semiotyka w marketingu

Jak badać znaki, symbole i kody rynku


Semiotyka w marketingu pozwala lepiej rozumieć i budować strategię marki, komunikat reklamowy czy opakowanie w oparciu o kulturowe symbole, kody i narracje. Współczesne marki coraz częściej odwołują się do kultury popularnej, a to właśnie semiotyka wskazuje na takie systemy znaków i konteksty, które warto użyć w budowaniu atrakcyjnej kulturowo marki i jej przekazu.

Publikacja ta jest wynikiem doświadczenia autorów w badaniach rynku z zastosowaniem perspektywy semiotycznej. Krzysztof Polak i Marzena Żurawicka zrealizowali ponad 300 semiotycznych projektów badawczych dla firm, marek, instytucji w Polsce i na świecie. Przeprowadzili wiele wykładów, szkoleń i prelekcji związanych z analizą semiotyczną.

To praktyczny podręcznik wprowadzający w świat semiotyki jako perspektywy poznawczej i analitycznej ze szczególnym uwzględnieniem semiotyki kultury i jej zastosowania w marketingu i komunikacji. Adresowany jest zarówno dla studentów kierunków reklamy, marketingu, projektowania graficznego i szeroko rozumianych badań rynku i kultury, jak i osób już zawodowo pracujących w tych obszarach.

Książka jest kompletnym programem pokazującym krok po kroku metody pracy nad konkretnymi zagadnieniami. Jest skupiona na tzw. Applied semiotics. Ma pomóc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu „reaserchu” wszędzie tam, gdzie ważny jest znak, symbol, znaczenie, narracja i kontekst kulturowy oraz pokazać, jak można wyciągać wnioski z takich analiz i tworzyć rekomendacje w procesach dizajnu, tworzenia komunikacji i strategii kulturowych marek.

Po co ten podręcznik?                  7
 Dlaczego semiotyka?                           . 7
 Pytać konsumenta czy badać strych w jego domu?                7
 Jak zbudowaliśmy ten podręcznik?                      . 10

1. Początki semiotyki w marketingu                       . 13
1.1. Semiologia czy semiotyka?                       . 14
1.2. Semiotyka i marketing                         . 15
1.3. Rozwój francuskiej semiotyki marketingowej                . 16
1.4. Studia kulturowe i semiotyka brytyjska                   17
1.5. Semiotyka marketingowa dzisiaj                     . 19

2. Podstawowe koncepty semiotyczne i ich zastosowanie               21
 2.1. Znak                               . 23
 2.2. Denotacja i konotacja                         28
 2.3. Figury retoryczne                          . 35
 2.4. Syntagma i paradygmat                        . 46
 2.5. Langue i Parole                           . 52
 2.6. Model komunikacyjny i funkcje języka                   58
 2.7. Kody                               . 64
 2.8. Rezydualne, dominujące, emergentne                  . 70
 2.9. Opozycje znaczeniowe                        . 75
 2.10. Kwadrat semiotyczny                         . 80
 2.11. Modele narracyjne                          86
 2.12. Mit i mitologie                            96
 2.13. Archetypy                             . 104

3. Źródła w analizie semiotycznej                        111
3.1. Co to jest tekst kultury?                        . 112
3.2. Rodzaje źródeł a cel analizy                       114
3.3. Pozyskiwanie materiałów                        121

4. Wybrane techniki analityczne                         127
 4.1. Analiza signifiant i signifié                        . 128
 4.2. Analiza kodów i ich mapowanie                     . 147
 4.3. Analiza RDE                             170
 4.4. Analiza opozycyjna                          . 195
 4.5. Analiza struktury znaczeniowej                      220
 4.6. Analiza narracyjna                           240
 4.7. Analiza insajtów kulturowych i trendów                  . 258

5. Przykłady zastosowania analiz semiotycznych                   293
 5.1. Strategie marek i produktów                      . 294
 5.2. Komunikacja reklamowa                        . 300
 5.3. Dizajn i opakowania                          310

6. Rekomendowany model analityczno-strategiczny                 321
 6.1. Diagnoza marki i kategorii w kontekście kultury               . 322
 6.2. Eksploracja kulturowa i cross-category                   . 325
 6.3. Rekomendacja komunikacyjna i strategiczna                 328
 6.4. Ewaluacja semiotyczna                         331

Bibliografia                                 333
O Autorach                                . 339

340 stron, 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022