ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RECEPTUROWANIE KOSMETYKÓW I PROCES ICH WDROŻENIA


UZDROWSKA K.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 129.20 Twoja cena  122,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Recepturowanie kosmetyków i proces ich wdrożenia


Recepturowanie kosmetyków i proces ich wdrożenia to kompendium praktycznej i teoretycznej wiedzy w zakresie projektowania receptur nowych kosmetyków oraz wdrażania ich na rynek europejski.

Publikacja służy również rozstrzyganiu wszelkich niejasności dotyczących oznakowania produktów kosmetycznych, a tym samym właściwego czytania treści ich etykiet, kryteriów certyfikacji kosmetyków naturalnych i wegańskich oraz faktów i mitów dotyczących testów kosmetyków na zwierzętach. Jest to zbiór fundamentalnej wiedzy na temat formułowania receptur nowych kosmetyków, stanowiący wartość dydaktyczną zwłaszcza dla początkujących technologów. Nadrzędnym celem książki jest propagowanie rzetelnych informacji o recepturowaniu i wdrażaniu na rynek kosmetyków.

Publikacja skierowana jest głównie do studentów kierunków związanych z chemią kosmetyczną, technologią produkcji kosmetyków oraz kosmetologią, profesjonalistów z branży kosmetycznej chcących pogłębić swoją wiedzę w tematyce projektowania kosmetyków, właścicieli marek kosmetycznych oraz konsumentów chcących zrozumieć tajniki dotyczące rynku kosmetycznego. Czytelnicy krok po kroku poznają proces wdrożenia nowego kosmetyku na rynek, doboru opakowań i fizykochemicznych formach kosmetycznych, co jest szczególnie ważne dla osób marzących o marce własnej.

1. Słowo wstępne    1

2. Wprowadzenie                            3

3. Projektowanie produktów kosmetycznych – kluczowe pojęcia i ciekawostki                             . 7
3.1. Definicja produktu kosmetycznego oraz klasyfikacja kosmetyków ze względu na funkcje                       9
3.2. Podstawa prawa kosmetycznego w Unii Europejskiej i w Polsce   11
3.3. „Dystrybutor” a „osoba odpowiedzialna” w pojęciu unijnego prawa kosmetycznego                          . 13
3.4. Fizykochemiczne formy kosmetyczne               . 16
3.5. Dobór opakowań do fizykochemii i rodzaju kosmetyku       19

4. Recepturowanie kosmetyków                    . 25
4.1. Technologia wytwarzania kosmetyków               27
4.2. Wytyczne do stworzenia nowej receptury kosmetycznej      . 29
4.3. Aspekty prawne recepturowania kosmetyków – substancje
dopuszczone do stosowania w kosmetykach oraz substancje
dopuszczone do stosowania z zastrzeżeniem określonych ograniczeń                            . 31
4.4. Europejska baza składników kosmetyków CosIng          32
4.5. Recepturowanie roztworów                    . 34
4.6. Recepturowanie hydrożeli i oleożeli                . 39
4.6.1. Reologia mas kosmetycznych               . 49
4.7. Recepturowanie emulsji                      53
4.7.1. Charakterystyka układów emulsyjnych           59
4.7.2. Podział emulsji kosmetycznych               60
4.7.3. Otrzymywanie układów emulsyjnych            61
4.7.4. Metody identyfikacji typu otrzymanej emulsji       . 64
4.8. Recepturowanie kosmetyków myjących              . 65
4.8.1. Mechanizm usuwania brudu przez detergenty i mydła   . 73
4.9. Recepturowanie kosmetyków promieniochronnych        . 77
4.9.1. Fototypy skóry                       81
4.9.2. Rodzaje filtrów UV                     81
4.9.3. Wskazówki dotyczące recepturowania kosmetyków przeciwsłonecznych                    83
4.9.4. Skuteczność ochrony przeciwsłonecznej według wskaźnika SPF                       84
4.10. Zagrożenia w tworzeniu receptur oraz istota kontroli jakości w przemyśle kosmetycznym                    87

5. Weryfikacja stabilności otrzymanych formulacji kosmetycznych  91
5.1. Typy stabilności formulacji kosmetycznych oraz ich znaczenie dla jakości produktu                        92
5.2. Stabilność mikrobiologiczna – metody weryfikacji         . 94
5.3. Stabilność termiczna – istota i uwarunkowania wykonywania testów przyspieszonego starzenia                 . 102
5.4. Stabilność mechaniczna                      104
5.5. Fotostabilność                           105
5.6. Stabilność emulsji kosmetycznych                 . 106

6. Uwarunkowania skuteczności działania kosmetyków        113
6.1. Budowa i fizjologia skóry                      114
6.2. Drogi przenikania substancji bioaktywnych w głąb skóry      . 116
6.3. Charakterystyka przenikania przeznaskórkowego          119
6.4. Mechanizmy przezkomórkowego przenikania składników aktywnych                       120
6.5. Mechanizm międzykomórkowego przenikania składników aktywnych                       121
6.6. Uwarunkowania skuteczności przenikania składników biologicznie czynnych przez skórę                       . 121

7. Kosmetyki naturalne i wegańskie                  . 129
7.1. Rynek kosmetyków naturalnych i wegańskich           . 130
7.2. Obliczanie stopnia naturalności kosmetyków – Norma ISO 16128                         . 131
7.3. Certyfikacja kosmetyków naturalnych i wegańskich         134

8. Proces wdrożenia nowego kosmetyku na rynek krok po kroku   141
8.1. Jak poprawnie zgromadzić dossier produktu kosmetycznego – PIF                       . 142
8.2. Badania wdrożeniowe produktów kosmetycznych         . 146
8.3. Istota oceny bezpieczeństwa produktu kosmetycznego
oraz proces rejestracji kosmetyku w portalu CPNP         . 148
8.4. Opcjonalne badania skuteczności działania produktów kosmetycznych                          . 155
8.5. Testowanie produktów kosmetycznych na zwierzętach – fakty i mity                            . 158

9. Oznakowanie produktów kosmetycznych              161
9.1. Wymagania prawne oznakowania produktu kosmetycznego    . 162
9.2. Tworzenie składu jakościowego na etykietę kosmetyku       163
9.3. Jak interpretować skład jakościowy produktu kosmetycznego   . 165
9.4. Deklaracje marketingowe na opakowaniu kosmetyku        166
9.5. Symbole graficzne stosowane na opakowaniach kosmetyków    173

10. Pozostałe aspekty bezpieczeństwa produktów kosmetycznych  . 177
10.1. Jakość mikrobiologiczna produktu kosmetycznego         178
10.2. Odczyn i pH kosmetyku – jakie powinny być i jak je zweryfikować? Regulatory pH                           180
10.2.1. Jak samodzielnie zweryfikować odczyn kosmetyku?    . 181
10.2.2. Regulatory pH                       182
10.3. Mikroelementy i makroelementy a problem metali ciężkich w kosmetykach                          . 186
10.4. System szybkiej wymiany informacji o produktach niebezpiecznych – RAPEX                     . 190

Bibliografia                                191
O Autorze                                 195

204 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022